وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

چین؛ آمریکا با تحریم ایران بر معیشت مردم تاثیر گذاشته است

رادیو بین‌المللی چین در تحلیلی ضمن انتقاد از «مدیریت درازدستانه» آمریکا در حوزه های مختلف نوشت آمریکا در حالی چین را به مدیریت دراز دستانه و سرقت مالکیت معنوی متهم می‌کند که این کشور سال ها است با اعمال تحریم و فشار بر ایران، بر وضعیت اقتصاد و معیشت مردم این کشور تاثیر فراوانی گذاشته است.

 

در این مطلب که امروز چهارشنبه منتشر شد آمده است ایران یکی از بزرگترین کشورهایی است که از مدیریت درازدستانه آمریکا آسیب دیده است از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آمریکا تحریم های گوناگونی را علیه این کشور به اجرا گذاشته و تجارت شهروندان و شرکت های آمریکایی با کشور را ممنوع کرده است اما هیچ یک از تحریم های چند دهه اخیر موثر نبوده است.

 

گزارش می‌افزاید از این رو، آمریکا اکنون سعی می کند سیاست مدیریت درازدستانه که تنها در چارچوب قوانین قضایی خود این کشور قابل اجراست را وارد عرصه روابط بین‌المللی کند و از این طریق کشورهای دیگر را نیز مجبور به تحریم کرده است این اقدام های آمریکا بر وضعیت اقتصاد و معیشت مردم ایران تاثیر فراوان داشته است.

 

رادیو بین المللی چین  می‌گوید «هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در مورد سوء استفاده آمریکا از مدیریت درازدستانه گفته است که چین ضمن مخالفت قاطعانه با چنین شیوه ای، هیچ علاقه ای به استفاده از آن ندارد و به هیچ وجه مرتکب این «سرقت» نخواهد شد.

 

همه می‌دانند که مدیریت درازدستانه ابزار تحریم های یک جانبه و قلدرمآبانه آمریکا علیه شرکت ها و شهروندان کشورهای دیگر است از آنجایی که کشورهای خودخواه و سلطه جوی جهان تمایل خاصی به مدیریت درازدستانه دارند، خود پمپئو همواره به نمایندگی دولت آمریکا در حال اجرای مدیریت درازدستانه است به قول یک ضرب المثل چینی «دزد فریاد می‌زند آهای دزد را بگیرد.»

 

همه ما دیده‌ایم که وزیر خارجه آمریکا چطور در همه سفرهای خارجی خود شرکت خصوصی هوآوی را به استفاده از منابع دولتی متهم می کند و از کشورهای دیگر می خواهد دست از استفاده از تجهیزات هوآوی بردارند چرا که در غیر آن صورت با عواقبی مانند “عدم امکان استفاده از فناوری های اطلاعاتی آمریکا” و ” خروج نیروهای ارتش آمریکا از خاک خود” مواجه خواهند شد این مقام آمریکایی هر بار به خاورمیانه سفر می کند، با دامن زدن به ایران هراسی و جو سازی علیه این کشور، سعی در به گروگان گرفتن کشورهای منطقه و ایجاد وحشت در میان آنان دارد با توجه به تحرکات اخیر کشورهای حوزه خلیج فارس باید به پمپئو «آفرین» گفت!

 

دولت ترامپ پس از روی کار آمدن، سیاست «اول آمریکا» را اجرا کرد و اعمال فشار حداکثری را در پیش گرفت که باعث افزایشی دست اندازی و درازدستی مدیریتی آمریکا در جهان شد رفتارهای قلدرمآبانه آمریکا حتی همپیمانان این کشور را نیز آزرده است اما این کشورها با وجود خشم از اقدام های نادرست آمریکا جرات اعتراض ندارند و با سکوت پیشه کردن، رفتار این کشور را تحمل می کنند در سوی مقابل برخی دیگر از همپیمانان آمریکا هم هستند که همچنان در کنار این کشور ایستاده اند و چنین رفتارهایی را کاملاً تأیید می کنند اما هستند کسانی هم که از روی عدالت سخن می گویند و شجاعانه در برابر آمریکا مقاومت می کنند.

 

در پایان این گزارش آمده است سخنرانی ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در نشست ماه اکتبر مجمع عمومی سازمان ملل با واکنش نمایندگان بسیاری از کشورهای جهان مواجه شد وی در این نشست گفت تحریم یک کشور باعث تحریم سایر کشورها نیز می‌شود به عنوان مثال با تحریم ایران، مالزی و کشورهای دیگر امکان استفاده از نفت و گاز ایران و طور عرضه محصولات خود در بازار این کشور را از دست داده اند.

ایرنا

خبر مهم یک نماینده: امارات ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: روابط ارزی امارات با ایران بهبود یافته و این کشور ۷۰۰ میلیون دلار از پول های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امارات, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی

روسیه از اروپایی‌ها خواست پول نفت و گاز را به روبل بپردازند

روسیه در راستای سیاست کاهش وابستگی به دلار آمریکا به کشورهای اروپایی از جمله اعضای اتحادیه اروپا پیشنهاد داد به جای دلار، بهای حاصل از صادرات نفت و گاز این کشور را به روبل بپردازند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, فرانسه, هندوستان