تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

آمریکا: از کردهای سوریه در برابر حمله ترکیه دفاع نمی‌کنیم

خبرگزاری “رویترز” به نقل از یک مسئول آمریکایی گزارش داد که نیروهای این کشور مناطق مرزی مشترک سوریه با ترکیه را ترک کرده‌اند و از “کردهای دمکراتیک” همپیمان خود در برابر حمله ترکیه دفاع نخواهند کرد.

 

این مسئول آمریکایی که به نامش اشاره نشده، روز دوشنبه به رویترز گفت: آمریکا به یک فرمانده نیروهای دمکراتیک کرد سوریه اعلام کرده که نیروهای ما از آنها در برابر حملات ترکیه در هیچ منطقه‌ای دفاع نمی‌کنند.

 

این درحالی است که ترکیه از عملیات قریب الوقوع در مناطق شمالی شرق سوریه برای آنچه امنیت بخشی به مرزهای جنوبی خود اعلام می‌کند، خبر داده است.

 

مسئول آمریکایی همچنین تأیید کرد که نیروهای این کشور دو نقطه مراقب در “تل أبیض” و “رأس العین” در شمال شرق سوریه را تخلیه کرده و باقی نیروها در منطقه در مواضع خود مستقر هستند.

 

منابع مطلع در “نیروهای دمکراتیک کرد سوریه” (قسد) مورد حمایت واشنگتن امروز در بیانیه‌ای اعلام کردند که نیروهای آمریکایی به تعهدات خود عمل نکرده و از مناطق مرزی مشترک سوریه و ترکیه عقب‌نشینی کردند.

 

کاخ سفید دیروز اعلام کرد که ترکیه بزودی در شمال سوریه دست به عملیاتی نظامی خواهد زد که آمریکا در آن مشارکت نخواهد داشت.

 

اعلام این خبر پس از آن صورت گرفت که “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه شب در تماسی تلفنی با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه را برای گفت‌ وگوی بیشتر به واشنگتن دعوت کرد.

 

در زمان حاضر بیش از یکهزار نیروی آمریکایی در شمال شرق سوریه حضور دارند. این نظامیان با «یگان‌های مدافع خلق» در سوریه همکاری نزدیکی داشته‌اند. یگان‌های مدافع خلق نیروهای کُرد هستند که ترکیه، آنها را وابسته به “پ.ک.ک” (حزب کارگران کردستان ترکیه) و تروریست می‌داند.

 

ترکیه مدت‌هاست که در حال رایزنی با آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه است. مقام‌های نظامی ترکیه و آمریکا هفتم ماه اوت (۱۶ مرداد) در مورد طرح ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به توافق رسیدند.

 

آنکارا مدعی است که هدف از این اقدام، ایجاد منطقه‌ای برای بازگرداندن آوارگان سوری از ترکیه به کشورشان است.

 

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه هفته گذشته در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود «مارک اسپر» اعلام کرد که اگر ایالات متحده در ایجاد منطقه امن در شمال سوریه تعلل کند، آنکارا در این زمینه همکاری با آمریکا را متوقف خواهد کرد.

 

رئیس جمهوری ترکیه شنبه گذشته از آغاز قریب الوقوع عملیات نظامی در شمال سوریه علیه کردهای این کشور خبر داد.

 

در حالی که کردهای سوریه از ارسال نیرو و تجهیزات نظامی به شمال این کشور برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه خبر دادند، نیروهای موسوم به «ارتش آزاد سوریه» (نزدیک به ترکیه) نیز اعلام کردند؛ آمادگی شرکت در این عملیات در کنار نیروهای ترکیه را دارند.
ایرنا

ترامپ: وقت آن است از این جنگ‌های بی‌پایان مسخره خارج شویم

رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص خروج نظامیان این کشور از سوریه تصریح کرد زمان آن رسیده که آمریکا از جنگ‌های بی‌پایان مسخره در منطقه غرب آسیا رها شود.

ادامه

امریکا, ایران, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق

لشکرکشی ارتش ترکیه به مرز سوریه + ویدئو

به دنبال اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر احتمال حمله قریب‌الوقوع به کردهای سوریه، تصاویری از استقرار تجهیزات نظامی و نیروهای این کشور در مرز سوریه منتشر شده است.

ادامه

ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, مداخله نظامی

کردهای سوریه مداخله جهانی برای ممانعت از حمله ترکیه را خواستار شدند

کردهای سوریه ساعاتی پس از اعلام رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر آمادگی کشورش برای حمله زمینی و هوایی به مناطق شرق فرات، خواستار مداخله جامعه جهانی برای ممانعت از انجام عملیات نظامی ترکیه به مناطق تحت سیطره‌شان شدند.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه