ارتش یمن: دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم

ارتش یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور سه عملیات منحصر به فرد علیه کشتی‌هایی اسرائیلی و کشتی‌هایی که عازم بنادر اسرائیل هستند، انجام داده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه در راهپیمایی مردم یمن در میدان السبعین صنعاء اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن سه ... ارتش یمن: دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم

ادامه

اسراییل, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, دریای سرخ, فلسطین, یمن, یونان

سناتور آمریکایی: تحریم‌ها علیه ایران، روسیه و چین بی نتیجه است

رند پال، سناتور آمریکایی در موسسه «کوئینسی برای دولت‌های مسئول» در واشنگتن گفت: «سیاست ایالات متحده در تشدید مداوم تحریم‌ها علیه روسیه، چین و ایران نمی‌تواند نتیجه مورد نظر را برای تغییر مسیر سیاسی این کشورها ایجاد کند.» به گزارش ایسنا، این سناتور آمریکایی همچنین ادامه داد که مرتبا این سوال را از مقامات وزارت ... سناتور آمریکایی: تحریم‌ها علیه ایران، روسیه و چین بی نتیجه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, ایران, تحریم, تحلیل, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

تصمیم دولت کلمبیا برای بازگشایی سفارتخانه در کرانه باختری

وئیس گیلبرتو موریلو وزیر خارجه کلمبیا بامداد پنجشنبه خبر داد، گوستاوو پترو رئیس جمهوری این کشور دستور داده است سفارت بوگوتا در شهر رام‌الله افتتاح شود. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، موریلو به خبرنگاران گفت: پترو دستور داده است سفارت کلمبیا در رام‌الله افتتاح شود. این گام بعدی ما (در قبال فلسطین) است. ... تصمیم دولت کلمبیا برای بازگشایی سفارتخانه در کرانه باختری

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, زنان, فلسطین, کلمبیا, کودکان, نئونازیسم, نسل‌کشی

نخست‌وزیر ایرلند: کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم

نخست‌وزیر ایرلند رسما اعلام کرد کشورش کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد. به گزارش ایسنا، نخست‌وزیر ایرلند امروز چهارشنبه، به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام کرد. «سیمون هریس» نخست‌وزیر ایرلند گفت: امروز ایرلند، نروژ و اسپانیا اعلام می‌کنند که کشور فلسطین را به‌رسمیت می‌شناسند. امروز، یک روز تاریخی و مهم است. ما از کشورهای ... نخست‌وزیر ایرلند: کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم

ادامه

اسپانیا, اسلوونی, ایرلند, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, فلسطین, مالت, نروژ

پدرو سانچز: اسپانیا به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

نخست‌وزیر اسپانیا امروز چهارشنبه، اعلام کرد که کشورش به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد که از ۲۸ مه اجرایی می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «پدرو سانچز»، نخست‌وزیر اسپانیا امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که کشورش به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد که از ۲۸ مه اجرایی ... پدرو سانچز: اسپانیا به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

ادامه

اسپانیا, اسراییل, جنوب اروپا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

روسیه: سیاست‌های آمریکا درحال فروپاشی است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از سیاست‌های آمریکا در منطقه و زیر سوال بردن تسلیحات تهاجمی و دفاع این کشور که در عربستان نیز مستقر است، اعلام کرد: جهان در حال مشاهده فروپاشی سیاست‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه است.

 

ماریا زاخارووا امروز جمعه در کنفرانس خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی با بیان این مطلب افزود: ایجاد ائتلاف برای گشت زنی در خلیج فارس هم اقدامی غیرقانونی است ضمن اینکه به نتیجه نخواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه روسیه در پی بازگشت امنیت و ثبات در منطقه است، ادامه داد: هر تدبیری در این منطقه باید از راه قانونی صورت گیرد اقدامی که از سوی طرف آمریکایی دیده نمی‌شود.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با زیر سوال بردن کارکرد سامانه پدافند موشکی آمریکا در عربستان گفت: پدافند موشکی آمریکا نتوانست حمله پهپادها به آرامکو تاسیسات نفتی عربستان را دفاع کند چرا که کارایی لازم را ندارد.

 

زاخارووا اظهار داشت: شاهد هستیم که بیشتر کارها و اقدامات آمریکا در منطقه هیچ شباهتی به اقدامات سیاسی ندارد بلکه بیشتر شبیه به فروپاشی نظام بین‌المللی است که در تمامی زمینه‌ها به چشم می‌آید تنها محدود به یک موضوع نمی‌شود.

 

وی با یادآوری حملات موشکی آمریکا به همراه فرانسه و انگلیس به سوریه و عمل نکردن چندین موشک آمریکایی در این حملات اظهار داشت: به تازگی هم سیستم پدافند موشکی آمریکا در عربستان نشان داد که نمی‌تواند چند پهپاد را شناسایی کند. بنظر می‌رسد در دیگر نقاط جهان نیز در صورت بروز اتفاقات مشابه، تجهیزات آمریکایی کارایی ادعایی را نداشته باشند.

 

جنبش انصار الله یمن، شنبه گذشته در واکنش به محاصره این کشور و ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه‌های “بقیق” و “خریص” در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.

 

با حمله به این تاسیسات نفتی ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد.

 

نیروهای انصارالله روز دوشنبه عربستان و امارات متحده عربی را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کردند.

 

ترامپ پس از این حمله بدون هرگونه مدرک ایران را متهم به حمله پهپادها به مراکز آرامکو در عربستان سعودی کرد.

 

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر در بیانیه ای سوء استفاده از حملات صورت گرفته به مرکز نفتی آرامکو عربستان برای افزایش تنش با ایران به شکلی که آمریکا به دنبال آن است را غیرسازنده خواند.

 

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز اعلام کرده است که کشورهای منطقه و بازیگران خارجی باید از نتیجه گیری عجولانه در حادثه حمله به مرکز نفتی در عربستان خودداری کنند.

ایرنا

انور قرقاش: حمله اخوان المسلمین به مصر شکست خورد

وزیر مشاور در امور خارجه امارات مدعی شد که بسترهای رسانه‌ای هدفمند و پشتیبانی شده در دعوت به برگزاری تظاهرات با مقابله مردم مصر و حمایت از دولت و نهادهای دولتی این کشور مواجه شد.

ادامه

امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, مصر

کنار گذاشتن بولتون از کاخ سفید: گشایشی برای کاهش تنش؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه ۱۹ شهریور با انتشار پیامی در توییتر، جان بولتون، مشاورش در امور امنیت ملی را برکنار کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, سوریه, سیاسی, عراق, فرانسه, کره شمالی, لیبی, مذاکرات اتمی

آخرین حربه نتانیاهو برای فرار از چنگ قانون؛ کناره گیری از صحنه سیاسی به‌شرط تبرئه شدن از اتهامات

بنیامین نتانیاهو، که تا کنون توانسته با فشارهای سیاسی و غیر سیاسی روند رسیدگی به اتهامات فساد مالی خود را به تعویق بیاندازد با توجه به شکست در برابر رقیب خود «بنی گانتز»، اکنون در آستانه محاکمه قرار گرفته است.

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین