سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

رهبر حزب کارگر انگلیس وعده الحاق کرانه باختری را محکوم کرد

رهبر حزب کارگر انگلیس وعده انتخاباتی نخست‌وزیر اسراییل مبنی بر الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد.

 

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس امروز (پنجشنبه) در حساب کاربری توئیتر خود نوشت، «بنیامین نتانیاهو» حق ندارد درباره الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی تصمیم‌گیری کند.

 

کوربین تاکید کرد: «چنین کاری، اقدامی غیرقانونی، انکار حق مردم فلسطین برای داشتن حق تعیین سرنوشت و تهدیدی خطرناک برای فرصت [ایجاد] صلح و امنیت برای هردو مردم [ساکن این ناحیه] خواهد بود».

 

نتانیاهو روز سه‌شنبه رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پیش‌رو و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اسرائیل ملحق می‌‌کند

 

انتخابات پارلمانی اسراییل هفته آینده برگزار می‌شود و نتانیاهو که در انتخابات پیشین از تشکیل کابینه بازماند و مجبور به اعلام برگزاری مجدد انتخابات شد، در روزهای گذشته تلاش برای جلب نظر رأی‌دهندگان صهیونیست را تشدید کرده است.

 

او که در یک نشست خبری در بیت‌المقدس اشغالی صحبت می‌کرد، با نمایش یک نقشه مجعول، در تشریح طرح خود برای گسترش اشغالگری اسراییل و غصب بخش دیگری از اراضی فلسطینی‌ها، گفت در صورت پیروزی در انتخابات، بلافاصله «دره اردن» و شمال «بحر المیت» (دریای مرده) را تحت حاکمیت فلسطین اشغالی اعلام می‌کند.

 

اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و بسیاری از کشورهای منطقه از این تصمیم نخست‌وزیر اسراییل انتقاد کرده‌اند. گروه‌های فلسطینی نیز تاکید کرده‌اند که در برابر این تجاوز آشکار صهیونیست‌ها به حقوق ملت فلسطین خواهند ایستاد.

 

بامداد پنج‌شنبه «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز از این وعده نخست‌وزیر اسراییل ابراز نگرانی کرد.
فارس

فایننشال تایمز؛ ابراز تمایل مجارستان به بهبود روابط با سوریه در میان خشم اتحادیه اروپا

برخی منابع دیپلمات گزارش دادند، مجارستان در تلاش برای تدوین طرح‌هایی جهت بهبود روابط دیپلماتیک خود با دمشق است و این امر موجب خشم برخی از اعضای اصلی اتحادیه اروپا شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, مجارستان

سناتور آمریکایی: ترامپ با پیشنهاد مکرون برای حفظ برجام موافقت کرد

سناتور آمریکایی “کریس مورفی” روز پنجشنبه از موافقت ترامپ با طرح فرانسه برای پرداخت ۱۵ میلیارد دلار به ایران در مقابل بازگشت از کاهش تعهدات برجامی خبر داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه

ادعای بلومبرگ درباره امکان کاهش تحریم‌های ایران از سوی ترامپ

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه مدعی شد که رئیس جمهور آمریکا ممکن است کاهش تحریم‌های ایران را به عنوان مقدماتی برای دیدار با رئیس جمهور ایران بررسی کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه

سازمان ملل‌ ائتلاف آمریکا در سوریه را به “جنایات جنگی” متهم کرد

بازرسان سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) اعلام کردند، حملات هوایی نیروهای ائتلاف تحت امر آمریکا در سوریه غیرنظامیان بی‌شماری را کشته یا مجروح کرده است که این نشان می‌دهد تدابیر احتیاطی نادیده گرفته شده و احتمالا جرایم جنگی رخ داده است.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوریه