کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

چین: گویا برخی در آمریکا عقل خود را از دست داده‌اند

پکن در واکنش به افزایش تعرفه‌های آمریکا بر برخی از کالاهای چینی از جمله خودروهای برقی که مدتی است در روابط تجاری دومین اقتصاد بزرگ دنیا با غرب چالش به وجود آورده، اعلام کرد که گویا برخی در واشنگتن عقل خود را از دست داده‌اند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی وزیر خارجه ... چین: گویا برخی در آمریکا عقل خود را از دست داده‌اند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تحلیل, جهان, چین, شرق آسیا, غرب

آلمان با تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد

اولاف شولتس صدراعظم آلمان با اعمال و تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد. به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، شولتس سه‌شنبه درباره تصمیم آمریکا برای تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین اظهار کرد: در حال حاضر، ۵۰ درصد از خودروهای برقی وارداتی چین شامل برندهای غربی است که ... آلمان با تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, چین, خبر, شرق آسیا

رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

چند منبع آگاه از برگزاری یک رزمایش مشترک میان آمریکا و تایوان (چین تایپه) در اقیانوس آرام در ماه گذشته میلادی خبر دادند که بنابر اعلام این منابع به صورت رسمی اعلام نشده است. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، چهار منبع آگاه اعلام کردند که نیروی دریایی آمریکا و تایوان رزمایش‌های مشترکی ... رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

دولت بایدن تعرفه واردات کالا از چین را به شدت افزایش داد

کاخ سفید در بیانیه‌ای از افزایش شدید وضع تعرفه واردات بر بسیاری از کالاهای چینی با هدف مقابله با آنچه خطرات غیرقابل قبول برای امنیت اقتصادی آمریکا مدعی شده است، خبر داد. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روزنامه دیلی‌میل، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا امروز سه‌شنبه از افزایش شدید تعرفه‌ها بر کالاهای وارداتی از چین ... دولت بایدن تعرفه واردات کالا از چین را به شدت افزایش داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تنش‌زایی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

حذف غذای رایگانِ هزاران دانش‌آموز فقیر با طرح پیشنهادی دولت ترامپ

با طرح پیشنهادی جدید از سوی دولت ترامپ بیش از ۵۰۰ هزار کودک از دریافت وعده‌های غذایی رایگان در مدارس این کشور محروم خواهند شد.

 

این سیاست باعث محرومیت کودکان از مشمولیت خودکار برنامه کمک‌های غذایی می‌شود که با توجه به ضوابط ایالتی به ایالات مختلف تعلق می‌گیرد.

 

برنامه کمک‌های تغذیه‌ای وزارت کشاورزی ایالات متحده (SNAP) هم‌چنین مزایای کوپن‌های غذایی را از ۳.۱ میلیون دریافت‌کننده آن سلب می‌کند.

 

رابرت اسکات، نماینده ایالت ویرجینیا در نامه‌ای اعتراض‌آمیز به وزارت کشاورزی آمریکا به کودکانی اشاره کرده که در فقیرترین جوامع زندگی می‌کنند اما به دلیل شرایط درج شده در این برنامه جدید از این خدمات محروم می‌شوند. وی هم‌چنین خواستار اعلام دقیق مشخصات دانش‌آموزانی شده که در این طرح از مشمولیت‌های غذایی محروم می‌شوند تا ذی‌نفعان بتوانند در تمامی جوانب این طرح اظهار نظر کنند.

 

دولت ترامپ این طرح را به منظور بستن “راه‌های گریز” و صرفه‌جویی در هزینه‌ها پیشنهاد داده است.

 

با اجرای این قانون تشدید دسته‌بندی مشمولان این کوپن‌ها منجر به محروم شدن دانش‌آموزانی می‌شود که واقعا مستحق دریافت این کمک‌ها هستند و چنین شرایطی متعاقبا منجر به کاهش اعتماد عمومی می‌شود.

 

نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای با بیان این که این طرح تنها ۱.۷۹ دلار برای هر دلار سود خواهد داشت، آن را “بی‌رحمانه و بی‌فایده” دانسته و اعلام کرده این آخرین اقدام دولت منجر به سرقت مواد غذایی از سفره خانوارهای کارگر و کودکان گرسنه شده و مسیرهای کاهش فقر را برای میلیون‌ها نفر مسدود خواهد کرد.

 

وی در ادامه با انتقاد نسبت به دولت جمهوری‌خواه آمریکا اظهار داشته که دولت ترامپ اعانه‌های میلیارد دلاری را به شرکت‌های بزرگ و معدود ثروتمندانی می‌بخشد و با قطع وعده‌های غذایی رایگان کودکان تنگ‌دست، سعی در صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بودجه دارد.

 

بنا بر گزارش دیلی میل، در حال حاضر حدود ۳۸ میلیون آمریکایی کوپن غذا دریافت می‌کنند که مدارس به صورت فردی مشمولان را به تایید می‌رسانند. تغییرات پیشنهادی می‌تواند نحوه تایید مشمولان را تحت تاثیر قرار داده و شرایطی ایجاد کند که سهم افراد پردرآمد در برنامه وعده‌های رایگان غذایی بیشتر شود.

ایسنا