رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل گزارش داد که نیمی از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه به دنبال صدور حکم بازداشت مسئولان این رژیم هستند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه اسرائیلی «کان»، دادگاه لاهه همچنین به دنبال صدور حکم توقف جنگ در غزه قبل از آغاز حمله به شهر رفح است. پیش ... رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, لیبی, نسل‌کشی, هلند

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

فرماندهان ارتش اشغالگر اعلام کردند بنیامین نتانیاهو جان صهیونیست‌ها و سربازان ارتش را به خطر انداخته است، هرتزی هالوی نیز تاکید کرد که جنگ غزه بی‌فایده است. به گزارش ایسنا، طبق گزارش کانال ۱۳ عبری زبان، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به دلیل جنگی که ارتش در غزه به ... رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

خانواده‌های اسرای اسرائیلی شنبه شب با برگزاری تظاهراتی در تل آویو خواستار سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شدند. به گزارش ایرنا از الجزیره، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در این تظاهرات، گفتند: نتانیاهو کابینه را به سمت شکست کامل سوق می‌دهد و هنوز استراتژی روشنی برای جنگ وجود ندارد. آنها افزودند: اگر بخواهیم اسرا را ... خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

توکیو به شدت به اظهارات مقامات آمریکایی در مجلی سنا در توجیه استفاده از بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی که جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را گرفت انتقاد و به آن اعتراض کرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه ان‌اچ‌کی، کامیکاوا یوکو وزیر خارجه ژاپن در رابطه با اظهارات مطرح شده در جلسه سنای ... توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, ژاپن, شرق آسیا, فلسطین, گزارش

استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

وزیر امور خارجه استرالیا به دنبال رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره عضویت کامل فلسطین، اعلام کرد که کانبرا می‌تواند پیش از تکمیل فرایند صلح، کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسد. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه ای‌بی‌سی، پنی وونگ امروز (شنبه) در یک نشست خبری در آدلاید گفت: آنچه ما می‌گوییم، این ... استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

ادامه

آمریکا, استرالیا, اندونزی, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, ژاپن, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کره جنوبی, نیوزلند

فیگارو از عقب‌نشینی فرانسه خبر داد: به ناوگان اروپایی در خلیج‌فارس نمی‌پیوندیم

جرمی هانت، وزیر مستعفی امور خارجه بریتانیا، پس از توقیف نفتکش «استینا ایمپرو» متعلق به این کشور به دست ایران از تشکیل هر چه سریع‌تر ناوگان حفاظت دریایی اتحادیه اروپا با هدف حفاظت از آزادی کشتیرانی در خلیج‌فارس صحبت کرد.

 

اعتمادآنلاین| فیگارو نوشت: به نظر می‌آید که ﺗﺄمین امنیت تنگه هرمز به ﻣﺳﺄله بی‌نهایت پیچیده‌ای مبدل شود. آمریکا و اروپا هر یک طرحی دارند برای حفظ امنیت تنگه هرمز دارند، اما اروپائیان حاضر نیستند به آمریکاییان بپیوندند.

 

جرمی هانت، وزیر مستعفی امور خارجه بریتانیا، پس از توقیف نفتکش «استینا ایمپرو» متعلق به این کشور به دست ایران از تشکیل هر چه سریع‌تر ناوگان حفاظت دریایی اتحادیه اروپا با هدف حفاظت از آزادی کشتیرانی در خلیج فارس صحبت کرد. فرانسه و آلمان هم از این پیشنهاد استقبال و حمایت کردند.

 

در این مقاله آمده است که فرانسه که دارای یک پاس‌ناو یا ناو محافظ در خلیج فارس است و دقیقاً پیش از توقیف نفتکش «استینا ایمپرو» اطمینان داده بود که قصد ندارد نیروها و تجهیزات نظامی خود را در این منطقه افزایش دهد، در وهله اول حمایت خود را از طرح بریتانیا برای حفظ امنیت تنگه هرمز اعلام داشت اما سه روز بعد از صحبت‌های جرمی هانت از موضع خود عقب‌نشینی و پیشنهاد کرد که تنها در تبادل اطلاعات با متحدینش همکاری کند.

 

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، روز سه‌شنبه اول مرداد / ۲۳ ژوئیه در مجلس ملی گفت که سه کشور اروپایی امضا‌کننده توافقنامه هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ میلادی با یکدیگر در زمینه نظارت بر آزادی و حفظ امنیت کشتیرانی در خلیج فارس همکاری خواهند کرد.

 

فیگارو همچنین از قول ژان مارک ریکلی از مرکز سیاست و امنیت ژنو نوشته است که اروپاییان دارای ناو کافی برای اسکورت نفتکش‌هایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، نیستند و معلوم نیست که چگونه قادر خواهند بود از همکاری با آمریکا اجتناب ورزند.

 

ظاهرا هشدارهای ایرانی‌ها، اروپائیان را از تصمیم خود برای ایجاد ائتلاف در جهت ﺗﺄمین امنیت تنگه هرمز منصرف کرد.

 

اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی گفت که هیچ احتیاجی نیست تا ائتلافی برای حفاظت از منطقه خلیج فارس تشکیل شود. حسین دهقان، وزیر دفاع سابق جمهوری اسلامی ایران، نیز گفت که هر نوع تغییری در وضعیت تنگه هرمز راه را برای یک رویارویی خطرناک باز خواهد کرد.

برنی سندرز : نباید از ایران متنفر باشیم

نامزد انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال آتی آمریکا تصریح کرد: حکومت سعودی دیکتاتوری شرور و کریه است؛ ما نباید از ایران متنفر باشیم.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, فرانسه

فارن پالسی: مردم رقه همچنان به بشار اسد باور دارند

با وجود آنکه شهر رقه سوریه از سوی شبه نظامیان به اصطلاح “نیروهای دموکراتیک سوریه” و با نظارت آمریکا تصرف شد هم اکنون بسیاری از ساکنان این شهر دیگر خواستار حضور این نیروها در این شهر نبوده و می‌خواهند این شهر در کنترل حکومت سوریه قرار بگیرد و معتقد هستند تنها بشار اسد می‌تواند ثبات ... فارن پالسی: مردم رقه همچنان به بشار اسد باور دارند

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه

بنیاد کارنگی: بریتانیا و اروپا توان حفاظت از تنگه هرمز را ندارند

بنیاد «کارنگی» در مطلبی با بیان اینکه قدرت های اروپایی دارای ضعف های راهبردی هستند، نوشت: بریتانیا و اتحادیه اروپا نه برای حفاظت از تنگه هرمز آمادگی دارند و نه به لحاظ سیاسی به اندازه کافی قدرتمند هستند تا بتوانند برجام را نجات دهند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, ایران, بلژیک, جهان, خاورمیانه, خبر, دانمارک, ژاپن, فرانسه, نروژ