گفت‌وگوی رو در روی پوتین و شی درباره جنگ اوکراین

دستیار رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین در جریان گفت‌وگوهای رو در رو، موضوع اوکراین را با جزئیات بسیار مورد بحث قرار دادند. به گزارش ایسنا، یوری اوشاکوف، معاون پوتین به خبرنگار روسیا ۱ گفت: «با جزئیات زیاد، این جلسه در یک فرمت رو در رو بود.» ... گفت‌وگوی رو در روی پوتین و شی درباره جنگ اوکراین

ادامه

اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, گزارش, همکاری استراتژیک

کره شمالی نسبت به عواقب فاجعه‌بار رزمایش کره‌جنوبی و آمریکا هشدار داد/ کره شمالی موشک‌های کوتاه‌برد شلیک کرد

کره‌شمالی امروز (جمعه) برگزاری رزمایش مشترک کره‌جنوبی و آمریکا را محکوم کرد و هشدار داد که در صورت اجرای این رزمایش ممکن است با عواقب فاجعه‌بار روبرو شوند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی (KCNA)، دولت کره‌شمالی امروز (جمعه ۲۸ اردیبهشت) رزمایش نظامی مشترک سئول و واشنگتن را که برگزاری آن برای ماه اوت ... کره شمالی نسبت به عواقب فاجعه‌بار رزمایش کره‌جنوبی و آمریکا هشدار داد/ کره شمالی موشک‌های کوتاه‌برد شلیک کرد

ادامه

آمریکا, تشنج‌ زایی, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که پکن در قبال صادرات محصولات نظامی، از جمله صادرات پهپادهای غیرنظامی، جایگاهی مسئول دارد. در این میان ایالات متحده به اوکراین کمک نظامی می‌کند، اما از همکاری عادی میان روسیه و چین انتقاد می‌کند و این ریاکاری است. به گزارش ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در ... تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جنگ نیابتی, چین, روسیه, سازمان تجارت جهانی, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح

محور بیانیه مشترک چین و روسیه: تعمیق روابط مشارکت همه جانبه و تعامل راهبردی

رئیسان جمهوری روسیه و چین روز پنجشنبه در پایان مذاکرات خود در پکن بیانیه مشترکی درباره تعمیق همکاری راهبردی و آغاز عصر جدید روابط دیپلماتیک بین دو کشور امضا و منتشر کردند. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری شین‌هوا، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه به مناسبت هفتاد ... محور بیانیه مشترک چین و روسیه: تعمیق روابط مشارکت همه جانبه و تعامل راهبردی

ادامه

اسراییل, بیانیه, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صربستان, غرب, فرانسه, فلسطین, مجارستان, همکاری استراتژیک

۳ منطقه در خارکیف و زاپروژیا به تصرف روسیه درآمد

روسیه اعلام کرد که ۳ منطقه در زاپروژیا و خارکیف را به تصرف خود درآورده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۲ شهرک را در منطقه خارکیف تصرف کرده است. بر اساس اعلام این خبرگزاری، نیروهای روسیه شهرک های ... ۳ منطقه در خارکیف و زاپروژیا به تصرف روسیه درآمد

ادامه

اوکراین, بیانیه, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

کره شمالی نسبت به برگزاری رزمایش های سئول و واشنگتن هشدار داد

کره شمالی نسبت به از سرگیری رزمایش های مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی هشدار داد و اعلام کرد این رزمایش‌ها بر خلاف روح ذاکرات هسته ای پیونگ یانگ و آمریکا است و بر این مذاکرات تاثیر خواهد گذاشت.

 

به گزارش یونهاپ یک سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی روز سه شنبه با اشاره به رزمایش نظامی «دانگ مانگ» دو کشور افزود: اگر این رزمایش طبق برنامه ریزی انجام شده ماه آینده میلادی برگزار شود کره شمالی ممکن است در توافق خود با آمریکا در مورد از سرگیری مذاکرات سطح کاری تجدید نظر کنند.

 

کره شمالی از مدت‌ها قبل برگزاری چنین رزمایش‌هایی را تمرینی برای حمله احتمالی آمریکا و کره جنوبی به آن کشور تفسیر کرده و آن را محکوم می‌کند.

 

این مقام وزرات خارجه کره شمالی که نام وی فاش نشده گفته است که پیونگ یانگ بعد از مشاهده تحرکات آمریکا تصمیم خود را در مورد مذاکرات سطح کاری اتخاذ خواهد کرد منابع دیپلماتیک اعلام کردند آمریکا درخواست برگزاری نخستین کارگروه در سطح کارشناسی را به کره شمالی ارایه کرده است اما این کشور هنوز پاسخی نداده است.

 

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در نشست ماه گذشته میلادی خود در روستای مرزی پانمونجوم در مرز دو کره توافق کردند که نشست‌های سطح کاری خود را با هدف از سرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته ای میان آمریکا و کره شمالی برگزار کنند.

 

کره شمالی اکنون می گوید در حالی هنوز یک ماه از این دیدار نگذشته است برگزاری این رزمایش ها که ترامپ وعده داده بود آنها را اجرا نکند با روح نشست مشترک دو رهبر در روستای پانمونچوم در تضاد است.

 

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی برگزاری این رزمایش را «نقض آشکار روح توافق «امضا شده توسط ترامپ و کیم و نوعی «فشار شدید» بر پیونگ یانگ می داند.

 

این مقام کره شمالی تاکید کرد تصمیم ما برای عدم آزمایش موشک های بالستیک هسته ای و بین قاره ای یا تصمیم ایالات متحده برای متوقف کردن تمرین های نظامی مشترک، تعهدی برای بهبود روابط دو جانبه بود، نه فقط یک سند که روی کاغذ نوشته شود.

ایرنا

در هنگ‌کنگ چه می‌گذرد؟

طی چند هفتهٔ گذشته، صدها هزار نفر از اهالی هنگ‌کنگ به خیابان‌ها آمده‌اند تا اعتراض خود را به لایحهٔ پیشنهادی بازگرداندن (استرداد) مجرمان و متهمان به محل ارتکاب جرم [در این مورد، بازگرداندن به چین] نشان دهند.

ادامه

اتحادیه اروپا, استرالیا, امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, کانادا, هنگ کنگ