الحاق مصر به آفریقای جنوبی در شکایت علیه اسرائیل در لاهه / مصر از هر گونه هماهنگی با اسرائیل در گذرگاه «رفح» سر باز زد

وزارت امور خارجه مصر امروز یکشنبه، اعلام کرد که قاهره به طور رسمی به شکایت ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری می‌پیوندد. به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: مصر درصدد است برای حمایت از شکایت ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در ... الحاق مصر به آفریقای جنوبی در شکایت علیه اسرائیل در لاهه / مصر از هر گونه هماهنگی با اسرائیل در گذرگاه «رفح» سر باز زد

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, لیبی, مصر, نسل کشی, هلند

هشدار مصر درباره ادامه حمله اسرائیل به رفح

یک مقام بلندپایه مصری بیان کرد که کشورش به اسرائیل، آمریکا و دولت‌های اروپایی درباره عملیات اشغالگران در رفح اعتراض کرده است. به گزارش ایسنا، این مقام مصری عالی رتبه هشدار داد که این عملیات، پیمان صلح بین مصر و اسرائیل(پیمان صلحی که با وساطت آمریکا میان اسرائیل و مصر در سال ۱۹۷۹ در کمپ ... هشدار مصر درباره ادامه حمله اسرائیل به رفح

ادامه

آمریکا, اسراییل, اسلوونی, اشغالگری, پناهجویی, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

عضو ارشد دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به شهادت رسید

عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در حمله هوایی اسرائیل به محله «صبره» در جنوب غزه به شهادت رسید. به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در حمله هوایی اسرائیل به محله «صبره» در جنوب غزه به شهادت رسید. خبرگزاری وفا و شبکه تلویزیونی المیادین ... عضو ارشد دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به شهادت رسید

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل گزارش داد که نیمی از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه به دنبال صدور حکم بازداشت مسئولان این رژیم هستند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه اسرائیلی «کان»، دادگاه لاهه همچنین به دنبال صدور حکم توقف جنگ در غزه قبل از آغاز حمله به شهر رفح است. پیش ... رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, لیبی, نسل‌کشی, هلند

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

فرماندهان ارتش اشغالگر اعلام کردند بنیامین نتانیاهو جان صهیونیست‌ها و سربازان ارتش را به خطر انداخته است، هرتزی هالوی نیز تاکید کرد که جنگ غزه بی‌فایده است. به گزارش ایسنا، طبق گزارش کانال ۱۳ عبری زبان، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به دلیل جنگی که ارتش در غزه به ... رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

خبرگزاری فرانسه؛ هدف سفر پمپئو به خاورمیانه توطئه علیه ایران

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با آغاز سفری چند روزه به خاورمیانه از روز چهارشنبه، درصدد تقویت جبهه ای واحد علیه ایران برآمد.

 

به گزارش این خبرگزاری، وی سفر منطقه ای اش را از کویت آغاز کرد و در این کشور، با شیخ «صباح الاحمد الصباح» امیر کویت دیدار و گفت و گو کرد.

 

پمپئو قبل از عزیمت به کویت در آمریکا به خبرنگاران گفت که با سران منطقه در مورد موضوعات راهبردی و لزوم مقابله با «تهدید جمهوری اسلامی ایران» مذاکره می کند.

 

وی همچنین بدنبال نقش پررنگ تر ائتلاف راهبردی خاورمیانه یا همان ناتوی عربی برای متحد کردن متحدان عربی واشنگتن در برابر تهران است.

 

وزیر امور خارجه آمریکا پس از کویت راهی سرزمین های اشغالی می شد تا «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل قبل از انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی دیدار کند.

 

هرچند واشنگتن تاکید دارد که در سیاست های اسرائیل مداخله نمی کند، سفر پمپئو به سرزمین های اشغالی به عنوان نشانه ای از حمایت آمریکا از نتانیاهو تلقی می شود، نخست وزیری که در خلال متهم شدن به ارتشاء، کلاهبرداری و خیانت در امانت، به قدرت چسبیده است.

 

پمپئو در مورد سفرش به سرزمین های اشغالی گفت: به خاطر روابط مهمی که داریم، به اسرائیل می روم. وی افزود: مقام های دو طرف با گذشت زمان تغییر می کنند، اما این روابط است که اهمیت دارد، صرف نظر از اینکه رهبران چه کسانی باشند.

 

خبرگزاری فرانسه در ادامه این گزارش آورد: اسرائیل یکی از اصلی ترین اعضای گروه ضد ایرانی تشکیل شده از سوی آمریکاست و به طور قطع ایران، محور اصلی مذاکرات پمپئو در بیت المقدس است.

 

نشستی بین پمپئو با مخالفان نتانیاهو و همچنین نمایندگانی از تشکیلات خودگردان فلسطین در سرزمین های اشغالی، ترتیب داده نشده است.

 

سفر دو روزه پمپئو به بیت المقدس همچنین با توقفی نمادین در سفارت آمریکا همراه است که سال گذشته به دستور دونالد ترامپ، از تل آویو به بیت المقدس انتقال یافت.

 

در این میان، نتانیاهو قرار است هفته آخر ماه مارس (فروردین ۱۳۹۸) برای شرکت در کنفرانس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا – اسرائیل (آیپک) به واشنگتن سفر کند.

 

نتانیاهو امیدوار است از این فرصت برای دیدار با ترامپ استفاده کند، هرچند ملاقات این دو به رسمی مورد تائید قرار نگرفته است.

 

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در ادامه سفر خاورمیانه ای خود، روز جمعه وارد بیروت می شود و با مقام های لبنانی در مورد حزب الله گفت و گو می کند.

ایرنا

دمشق: تامین مالی”کلاه‌سفیدها” توسط واشنگتن بیانگر حمایت آمریکا از تروریسم است

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، تصمیم واشنگتن مبنی بر اختصاص پنج میلیون دلار برای تامین مالی فعالیت سازمان بدنام “کلاه‌سفیدها” گواه دیگری بر ادامه حمایت آمریکا از تروریسم جهت تحقق برنامه‌های خود در سوریه و منطقه است.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

با انتشار ویدیویی؛ داعش به پایان خلافت خود اعتراف کرد

با محدود شدن مرزهای حکومت خودخوانده ابوبکر البغدادی به کم‌تر از نیم کیلومتر مربع که از همه طرف‌ها هم در محاصره قرار دارد، گروهک داعش با انتشار ویدیویی تلویحاً پذیرفت حکومتش به پایان رسیده است.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, عراق