پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

یک رادیوی فرانسوی فاش کرد ارتش فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید متشکل از نیروهای پیشاهنگ «فوق مخفی» با این ماموریت است که از حملات ارتش اوکراین حمایت کنند. به گزارش ایسنا، شبکه رادیویی «آر.تی.ال» نوشت نیروهای مسلح فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید پیشاهنگ‌ها در کشور استونی هستند با این ماموریت که ... پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استونی, اوکراین, بالتیک, جنگ نیابتی, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, لیتوانی, ناتو

نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه همچنان با پشتیبانی سیاسی-تسلیحاتی-مالی قدرت‌های امپریالیستی از اسرائیل ادامه دارد و رژیم فاشیستی اسرائیل بمباران جنوب نوار غزه و مناطق پیرامون گذرگاه رفح را به پیش می‌برد. کشف جسدهای نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی تیرباران‌شده با دست‌های بسته در گورهای جمعی در نزدیکی بیمارستانی در خان یونس نیز ابعاد جدیدی از ... نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلواکی, اشغالگری, امپریالیسم, ایرلند, برابری اجتماعی, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, دانشجویی, رومانی, سازمان ملل, سوئد, صلح, صهیونیسم, عراق, غرب, فاشیسم, فرانسه, فلسطین, قبرس, کودکان, لهستان, مالت, مجارستان, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر «منامه» پایتخت بحرین آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز پنجشنبه در آغاز اجلاس سران عرب در منامه که در آن آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت دارد، گفت: ما بر لزوم تداوم فعالیت ... آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, بحرین, تشکیلات خودگردان فلسطین, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, عربستان سعودی, فیلم, مصر, نسل‌کشی

صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

یک منبع نظامی در صنعا اعلام کرد عقب نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ نشان دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا و کاهش نفوذ یگان دریایی آمریکا و انگلیس و اروپا در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند است. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در صنعا به الاخبار گفت عقب نشینی ناوشکن ... صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

ادامه

آمریکا, اروپا, استراتژیک, اقیانوس هند, انگلیس, تحلیل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, خلیج عدن, یمن

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

دیپلمات اروپایی: اروپا مخالف برگزاری نشست ورشو است

نشست ورشو که به میزبانی آمریکا- لهستان در شهر ورشو با عنوان اصلی «صلح و امنیت در خاورمیانه» طی روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن برگزار خواهد شد درماه های گذشته، به محل مباحث دیپلماتیک و رسانه‌ای فراوانی تبدیل شده است.

 

‘مایک پمپئو’ وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه ۲۲ دی ماه در جریان سفر خاورمیانه‌ای خود در گفت وگو با شبکه خبری ‘فاکس نیوز’ از برگزاری این نشست خبر داد.

 

روزنامه اماراتی ‘ نشنال ‘ روز سه شنبه در مطلبی به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی در سازمان ملل که نام آن را فاش نکرد ؛ نوشت: مقامات سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس مخالف برگزاری نشست ورشو هستند که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هدایت آن را برعهده دارد.

 

این دیپلمات اروپایی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست ورشو ؛ گردهمایی بی‌فایده ای است که بدون در نظر گرفتن نظر و مشورت شرکای سنتی آمریکا ، صورت خواهد گرفت.

 

روزنامه امارات نشنال نوشت: وزارت خارجه امریکا در صدد آن است که با برگزاری این نشست تلاش‌های امنیتی برای صلح خاورمیانه را فراهم کند اما در حقیقت این نشست برنامه‌ای برای مبارزه با فعالیت‌های ایران در منطقه است.

 

اتحادیه اروپا از ابتدا با چنین نشستی مخالف بوده است ، حتی دولت انگلیس ابتدا اعلام کرد که تنها یکی از مقامات ارشد این کشور در نشست ورشو حضور پیدا خواهد کرد اما بعداً با تغییر دستور جلسه این نشست و افزودن موضوع جنگ یمن به این نشست «جرمی هانت» وزیر خارجه بریتانیا برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرد.

 

این دیپلمات اروپایی در سازمان ملل گفت، برگزاری چنین نشست‌هایی ناشی از تصمیمات ناگواری است که به‌صورت تصادفی گرفته می‌شوند.

 

وی تصریح کرد، دولت آمریکا هرگز از مقامات کشورهای دیگر سؤالی در مورد حضور و یا عدم حضور آنان در این نشست نکرده بودند و برگزاری نشست ورشو نمونه بارزی از بی فکری دولتمردان آمریکاست.

 

براساس این گزارش؛ یک مقام دیگر اروپایی نیز به روزنامه اماراتی نشنال گفت، ما شدیداً مخالف برگزاری این نشست هستیم، آمریکا باید بداند که اینطور نیست که همه چیز باید با دستور آنان انجام شود.

 

«ریچارد نفیو» کارشناس ویژه ایران در وزارت خارجه امریکا در زمان دولت‌های جرج بوش و باراک اوباما نیز در این باره می‌گوید، کشورهای فرانسه، آلمان و بریتانیا احساس می‌کنند که نشست ورشو کاملاً تصمیمی اشتباه است.

 

پیش از این نیز تصمیم یک‌جانبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق برنامه هسته‌ای جهان با ایران، باعث به وجود آمدن اختلاف میان متحدان اروپا و واشنگتن شده بود.

ایرنا

لاوروف: معامله قرن همه رشته‌ها را پنبه می‌کند/ قطعنامه آمریکا سرپوشی بر مداخله نظامی در ونزوئلا است

وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی نسبت به موضوع حل و فصل مسأله میان فلسطین و اسرائیل و تقویت رویکرد یکجانبه آمریکا در این زمینه ابراز نگرانی کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, ونزوئلا

توافق دو ائتلاف بزرگ عراق بر سر رد هرگونه حضور نیروهای خارجی در این کشور

نصار الربیعی، رئیس هیئت سیاسی جریان صدر عراق و عضو ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح اعلام کرد: امروز جلسه‌ای را برگزار کردیم و بر سر رد هرگونه حضور نیروهای خارجی در کشور توافق کردیم.

ادامه

امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

المیادین؛ ائتلاف آمریکا و داعش در شرق سوریه به توافق رسیدند

شبکه المیادین گزارش داد که ائتلاف آمریکا و شبه نظامیان کرد تحت امر این ائتلاف با گروه تروریستی داعش بر سر خروج عناصر این گروه از شرق سوریه به توافقی دست یافته‌اند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, عراق