یحیی سریع: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۳ کشتی را هدف قرار دادیم

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از عملیات‌های ارتش یمن علیه ۲ ناوشکن آمریکایی و ۳ کشتی در اقیانوس هند و دریای سرخ خبر داد. «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از عملیات‌های جدید ارتش این کشور در اقیانوس هند و دریای سرخ خبر داد. به نقل از المسیره، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: ۳ عملیات مشترک ... یحیی سریع: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۳ کشتی را هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اقیانوسیه, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, دریای سرخ, فلسطین, یمن

تقویت روابط و مساله فلسطین؛ محور نشست سران کشورهای عربی در چین

چین از فردا میزبان یک نشست ۵ روزه با حضور سران کشورهای عربی به منظور تقویت روابط با این کشورها، افزایش همکاری‌ها در منطقه غرب آسیا و پرداختن به مساله فلسطین می‌شود. به گزارش ایرنا، هوا چونینگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از روز ۲۸ مه تا ۱ ژوئن ... تقویت روابط و مساله فلسطین؛ محور نشست سران کشورهای عربی در چین

ادامه

اردن, اسراییل, امارات, اندونزی, بحرین, تونس, جهان, چین, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب آسیا, فلسطین, گزارش, مصر

حمایت یکپارچه اتحادیه اروپا از احکام دادگاه لاهه علیه اسرائیل

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا هم‌زمان با گسترش عملیات نظامی اسرائیل در شهر مرزی رفح و شهادت ده‌ها فلسطینی بی‌گناه، بر لزوم رعایت احکام دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان کیفری بین‌المللی درباره ضرورت توقف جنگ در نوار غزه و پرهیز از تهدید مراجع قضایی تاکید کردند. به گزارش ایرنا، دیپلمات‌های ارشد کشورهای اروپایی که امروز ... حمایت یکپارچه اتحادیه اروپا از احکام دادگاه لاهه علیه اسرائیل

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اردن, اسپانیا, اسراییل, امارات, ایتالیا, ایرلند, دیوان داوری لاهه, عربستان سعودی, فلسطین, قطر, گزارش, مصر, نروژ

شکایت علیه رئیس کمیسیون اروپا به دلیل حمایت او از جنایات اسرائیل

یک موسسه بین‌المللی در ژنو به دادگاه لاهه شکایتی علیه رئیس کمیسیون اروپا به دلیل حمایت بی قید و شرط از جنایت جنگی اسرائیل، ارائه کرد. موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی ژنو (GIPRI) اعلام کرد که شکایتی را علیه اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا به اتهام مشارکت در جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت ... شکایت علیه رئیس کمیسیون اروپا به دلیل حمایت او از جنایات اسرائیل

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی

رها شدن ریاض از زیر فشارها برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

یک تحلیلگر جهان عرب از مقابله عربستان با فشارهای آمریکا برای عادی سازی روابط با اسرائیل خبر داد و نوشت: به نظر می‌رسد ریاض توانسته است که خود را از زیر این فشارها رها کند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «عبدالسلام بنعیسی» تحلیلگر مغربی در مطلبی در روزنامه رای الیوم آورده است: با وجود فشار ... رها شدن ریاض از زیر فشارها برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, جهان عرب, خاورمیانه, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مراکش

درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، شماری از نمایندگان پارلمان اروپا در بیانیه ای از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست کردند تا فورا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

 

بر اساس این گزارش، نمایندگان هیات کمیته روابط با فلسطین پارلمان اروپا در بیانیه خود افزودند: ما از پارلمان، کمیساریا و نیز شورای اروپا می خواهیم تا تدابیر قاطعی برای حمایت از حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خود اتخاذ کنند و بار دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می خواهیم هرچه سریعتر کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

 

اعضای این هیأت از روز دوشنبه این هفته به اراضی فلسطینی سفر کردند و از روستای «خان احمر» در اطراف بیت‌المقدس اشغالی بازدید کردند.

 

پیشتر «نکلس سلکوتس» رئیس هیات اروپایی پس از بازدید از روستای «خان احمر» گفته بود: تخریب این روستا توسط اسرائیل و اخراج ساکنان این روستا، نقض معاهده ژنو و جنایت جنگی است.

 

فلسطینیان و فعالان بین‌المللی در روستای «خان احمر» تحصن کردند

 

فلسطینیان و شمار زیادی از فعالان بین‌المللی ۱۳ روز است که در روستای خان احمر تحصن کرده‌اند تا مانع از تخریب آن به دست اسراییل شوند.

 

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هماهنگ‌کننده کمپین «خان احمر را نجات دهید» در هیأت مقابله با دیوار نژادپرستانه و شهرک‌سازی از ادامه تحصن فلسطینیان در این روستا برای سیزدهمین روز متوالی خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، عبدالله ابو رحمه روز دوشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که فلسطینیان و شمار زیادی فعال بین‌المللی ۱۳ روز است که در روستای خان احمر تحصن کرده‌اند تا مانع از تخریب آن به دست اسراییل شوند.

 

ابو رحمه اشاره کرد که صدها فعال خارجی حامی ملت فلسطین طی روزهای اخیر وارد روستای خان احمر در بیت‌المقدس اشغالی شده‌اند و هم اکنون تعداد افراد خارجی حاضر در این روستا به بیش از ۱۵۰۰ نفر رسیده است.

 

وی عنوان کرد که اسراییل فرانک رومانیو فعال فرانسوی که اخیرا در روستای خان احمر بازداشت شده بود، را در مقابل پرداخت ۱۰۰۰ شیکل جریمه مالی آزاد کرده است.

مهر

 

البرادعی: نباید به ترامپ اجازه توهین به مردم منطقه را داد

«محمد البرادعی » دبیر کل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به توئیت اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره کشورهای خاورمیانه گفت او به مردم منطقه توهین می کند؛ نباید اجازه داد او چنین کاری را ادامه دهد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شمال افریقا, فلسطین, مصر

نماینده سوریه در سازمان ملل: توافق ادلب نتیجه مذاکرات فشرده میان دمشق و مسکو بود

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که طرح غرب در سوریه در راستای خدمت به طرح خاورمیانه جدید بوده و شبیه طرح اسرائیل برای از بین بردن حق مردم فلسطین درخصوص تشکیل کشور مستقل‌شان است.

ادامه

اسراییل, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شرق آسیا, فرانسه, فلسطین

آمریکا به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روادید نداد

روزنامه «الاخبار» لبنان گزارش داد که دفتر کنسولی سفارت آمریکا در تل‌آویو به درخواست «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و هیأت همراه برای صدور روادید جهت سفر به واشنگتن پاسخ منفی داد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, فلسطین