عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

ویکی لیکس: اسرائیل محتوای رسانه‌های اجتماعی را رصد می‌کند

سازمان ویکی لیکس خبر داد که اسرائیل با کاربرد هوش مصنوعی به رصد محتوای ‘ضد یهودی’ تارنماهای توییتر و فیس بوک پرداخته و منشأ آنها را شناسایی می نماید.

 

تارنمای افشاگر ویکی لیکس دیروز (شنبه) در توییتی با انتشار فیلمی از راه اندازی رسمی مرکز رصد مجازی اسرائیل خبر داد که در تل آویو مرکزی تاسیس شده که با استفاده از هوش مصنوعی به رصد محتوای شبکه های اجتماعی توییتر وفیس بوک پرداخته و شهر هایی را که کاربران آنها بیشترین مطالب ‘ضد یهودی’ را ارسال می کنند، شناسایی می کند.

 

به گفته مقام های اسرائیلی، این سیستم در روز۲۰۰ هزار مطلب مشکوک به ضدیت با یهودیان را بررسی کرده وپس از تحلیل آنها به وسیله هوش مصنوعی، و روزانه حدود ۱۰ هزار مطلب ضد یهودی را شناسایی می نماید. این سامانه می تواند پرخواننده ترین توییت های ضد یهودی را مرتب کرده و تواتر زمانی آنها را نیز مشخص نماید.

 

بنا به ادعای دست اندرکاران این پروژه، ‘مرکز فرماندهی’پس از بررسی و تحلیل مطالب مذکور، دست به کار شده و به مسئولان اطلاعاتی و امنیتی کشورهای اروپایی هشدار می دهد تا در زمینه برخورد با چنین مواردی اقدام نمایند.

 

به گزارش ایرنا، روزنامه هاآرتص چندی پیش در گزارشی اعلام کرد که بودجه سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) برای جذب جاسوس در سال ۲۰۱۸ به دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.

 

حدود هفت هزار نفر در جهان به صورت دائمی برای موساد کار می کنند و یوسی کوهین رئیس موساد که از نزدیکان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است از اوایل سال ۲۰۱۶ که به ریاست این سازمان رسید، دامنه فعالیت ها و بودجه دولتی موساد را افزایش داده است.

 

گلوبال تایمز چین: آمریکا جایگاه میانجی‌گر صلح خاورمیانه را از دست داده است

یک رسانه چینی با اشاره به قطع کمک های آمریکا به فلسطین و اقدامات مخرب این کشور در منطقه خاورمیانه، نوشت که واشنگتن دیگر در جایگاه میانجی‌گر صلح منطقه اعتباری ندارد و جایگاه خود را از دست داده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

روسیه: آمریکا افکار عمومی را برای تجاوز به سوریه آماده می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا افکار عمومی جهانی را برای تجاوز جدید نظامی به سوریه آماده می‌کند.

ادامه

افغانستان, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا, فلسطین, گرجستان

نتانیاهو دستور بسته‌شدن سفارت این رژیم در پاراگوئه را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از آن که وزیر امور خارجه پاراگوئه از تصمیم این کشور برای انتقال سفارت خود از بیت‌المقدس به تل‌آویو خبر داد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به این تصمیم واکنش نشان داد.

ادامه

اسراییل, امریکای لاتین, پاراگوئه, جهان, خبر, فلسطین