جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

البرادعی گفت: دولت ترامپ دولتی احمق است که قربانی را مجازات می‌کند

به گزارش افکار نیوز، «محمد البرادعی» دیپلمات سابق مصری و مدیرکل پیشین آژانس انرژی اتمی در واکنش به قطع کمک های مالی آمریکا به سازمان «آنروا» گفت که دولت ترامپ دولتی احمق است که قربانی را مجازات می کند.

 

وی در صفحه توییتر خود نوشت که هدف دولت آمریکا از لغو کمک های مالی به آنروا فقط مسائل مالی نیست بلکه هدف از این اقدام از بین بردن مفهوم «آوارگان فلسطینی» و حق آنها برای بازگشت به کشورشان بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

 

البرادعی در ادامه تأکید کرد که تلاش های جمعی برای از میان برداشتن پرونده فلسطین از طریق «معامله قرن» جریان دارد. وی افزود: باید همه اعراب امروز از تصمیم دولت ترامپ در خصوص آنروا انتقاد کنند.

 

معاون رئیس جمهوری پیشین مصر تأکید کرد که کشورهای عربی باید سهم ۳۶۰ میلیون دلاری آمریکا به آنروا را پرداخت کنند و با صراحت با تلاش های غیر عقلانی در خصوص حق بازگشت آوارگان فلسطینی برخورد کنند.

 

البرادعی در پایان تأکید کرد که این کمترین کاری است که برای حفظ کرامت خود می توانیم انجام دهیم.

 

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که این کشور کمک‌های خود به آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را قطع می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت‌ خارجه آمریکا در این باره گفت، واشنگتن به دقت این مورد را بازبینی کرد و بر همین اساس، تصمیم گرفته دیگر به این آژانس سازمان ملل متحد کمک مالی نکند.

 

دولت آمریکا ماه ژانویه گذشته هم اعلام کرده بود که بیش از نیمی از کمک خود به این آژانس سازمان ملل متحد را به تعلیق در آورده تا درباره آینده همکاری خود با آن بررسی بیشتری کند.

 

آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) در سال ۱۹۴۸ و پس از جنگ اعراب و اسرائیل تاسیس شد و ماموریت اصلی آن رسیدگی به امور هزاران آواره فلسطینی تعریف شد.

 

هم اکنون این آژانس سازمان ملل متحد به ۵ میلیون از آوارگان فلسطینی خدمات بهداشتی، آموزشی و اجتماعی ارائه می‌کند.

 

آمریکا بزرگترین حامی این آژانس بود و حدود ۳۰ درصد از کل بودجه این دفتر سازمان ملل متحد را تامین می‌کرد. این کشور در آخرین سال حضور باراک اوباما (۲۰۱۶) در کاخ‌سفید مبلغ ۳۶۸ میلیون دلار به این آژانس کمک مالی کرده بود.

 

دولت جدید آمریکا در ماه ژانویه ۶۰ میلیون دلار به این آژانس کمک اما همزمان اعلام کرد، ۶۵ میلیون دلار دیگر را تا زمان کامل شدن بازبینی خود پرداخت نخواهد کرد و اکنون با اعلام توقف همکاری با این برنامه سازمان ملل متحد، احتمالا پرداخت این ۶۵ میلیون دلار متوقف خواهد شد.

 

رای الیوم؛ رویگردانی از پاتریوت به مثابه ضربه قوی به صنایع نظامی آمریکاست

رای الیوم در مطلبی با اشاره به روابط ترکیه و آمریکا آورده است: طبیعی است که رهبران ترکیه با پیشنهاد هیاتی از کنگره به رهبری مایکل تورنر که در آنکار به سر می برد مبنی بر آمادگی دولت آمریکا برای تحویل جنگنده های اف۳۵ در ازای چشم پوشی از خرید اس ۴۰۰ روسیه، مخالفت کنند؛ ... رای الیوم؛ رویگردانی از پاتریوت به مثابه ضربه قوی به صنایع نظامی آمریکاست

ادامه

اسراییل, امریکا, پاکستان, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, عراق, عربستان سعودی, فلسطین, کره شمالی

ایندیپندنت: اسرائیل ۱۰۰۰ خانه دیگر روی زمین‌های فلسطینی می‌سازد، چرا کسی خشمگین نمی‌شود؟

رابرت فیسک،‌ تحلیلگر نشریه ایندیپندنت می‌گوید: تاکنون در تاریخ سابقه نداشته که یک اقلیت – اسرائیلی‌ها – به یک اکثریت – فلسطینی‌ها – این حجم عظیم از دین و بدهی به لحاظ حقوق بشر داشته باشند.   رابرت فیسک در نوشتار خود آورده است: “در هفته‌ای که اوری آونری، روزنامه‌نگار و فعال صلح چپ‌گرای اسرائیلی ... ایندیپندنت: اسرائیل ۱۰۰۰ خانه دیگر روی زمین‌های فلسطینی می‌سازد، چرا کسی خشمگین نمی‌شود؟

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین