عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

رای الیوم؛ رویگردانی از پاتریوت به مثابه ضربه قوی به صنایع نظامی آمریکاست

رای الیوم در مطلبی با اشاره به روابط ترکیه و آمریکا آورده است: طبیعی است که رهبران ترکیه با پیشنهاد هیاتی از کنگره به رهبری مایکل تورنر که در آنکار به سر می برد مبنی بر آمادگی دولت آمریکا برای تحویل جنگنده های اف۳۵ در ازای چشم پوشی از خرید اس ۴۰۰ روسیه، مخالفت کنند؛ زیرا انصراف از خرید این سامانه پیشرفته روسی ممکن نیست به خاطر اینکه؛ بهایش پرداخت شده و در اوایل ۲۰۱۹ اولین محموله تحویل داده می شود و علاوه بر آن ترکیه در مسیر ایران و پاکستان در توسعه سامانه موشکی و خودکفایی در زمینه صنایع نظامی به سر می برد.

 

این رسانه می نویسد: پیشنهاد هیات آمریکایی برای ترکیه وسوسه کننده نیست و با دلخواه ترکیه فاصله زیادی دارد. اگر پیشنهاد آمریکایی ها تحویل فتح الله گولن متهم کودتای نافرجام تابستان ۲۰۱۶ بود، باز قابل بررسی عمیق از سوی رهبران ترکیه بود زیرا عدم انجام درخواست تحویل گولن یکی از دلایل بحران کنونی در روابط آمریکا-ترکیه است.

 

رای الیوم نوشت: سیاست زورگویی و کوچک شمردن متحدان به ویژه مسلمانان از سوی دولت کنونی آمریکا در کنار حمایت مطلق از اسرائیل و طرحهای شهرک سازی و یهودی سازی بیت‌المقدس اشغالی؛ همگی در فروپاشی ائتلاف هایش در بیشتر مناطق دنیا نقش دارد. ترامپ این روزها جنگ اقتصادی در جبهه های مختلف که بارزترین آن جبهه چین و روسیه و در کنار آن تحریم های ایران و چه بسا در آینده نزدیک بر ترکیه و کشورهای اتحادیه اروپا است را دنبال می کند.

 

این رسانه می نویسد: ترکیه در آستانه ترک ناتو خواه به شکل اخراج یا استعفا است و به سمت ورود به ائتلاف منطقه ای خاورمیانه ای شامل ایران و پاکستان و چه عراق و سوریه در آینده گرایش پیدا کرده است و مایل به احداث تاسیسات و نیروگاه های هسته ای و تحقق بازدارندگی هسته ای و موشکی مشابه کره شمالی و حزب الله در جنوب لبنان است و حمایت ایران، روسیه و پاکستان را در صورتی در این مسیر گام بردارد، را به دنبال خواهد داشت و همه شواهد نشان می دهد که این کار را انجام خواهد داد.

 

رای الیوم نوشت: پیشنهاد خرید اف ۳۵ آمریکا اهرم فشاری بر ترکیه نبود زیرا جایگزین روسی آن یعنی سوخو۵۷ آماده است و مشروط هم نیست. هنگامی که کشور متحد واشنگتن همانند عربستان و ترکیه خواهان خرید اس ۴۰۰ روسیه است و به پاتریوت که به شکل تدریجی کارایی آن رو به افول است و در جبهه های مختلف که آخرین آن جبهه یمن بوده، شکست خورده است، مفهومش ضربه قوی به صنایع نظامی آمریکایی است.
مهر

روسیه: غرب مقابل تسلیحات مدرن ما ناتوان است

معاون نخست وزیر روسیه با بیان اینکه روسیه تسلیحاتی در اختیار دارد که برتری این کشور در مقابل غرب را تضمین می کند، اظهار داشت: هم اکنون غرب در مواجهه با شش سلاح نوین روسیه وسیله ای برای دفاع ندارد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, مسابقه تسلیحاتی

تاملی بر منازعه جدید آمریکا و روسیه؛ تقابلی فراتر از جنگ سرد

تحرکات و منازعات موجود میان دو کشور ایالات متحده آمریکا و روسیه حکایت از بازگشتی به مراتب فراتر از دوران جنگ سرد دارد و عواملی مانند «تعدد بازیگران» و «افزایش ضریب آسیب‌پذیری بازیگران بین‌المللی» به افزایش هزینه‌های تقابل این دو کشور منجر می‌شود.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, مسابقه تسلیحاتی