به‌مناسبت روز جهانی کارگر: رشد و گسترش مبارزهٔ طبقه کارگر و وظایف بی‌درنگ در مرحلهٔ کنونی

کارگران و زحمتکشان برضد جنگ، سرکوب و برای صلح مبارزه می‌کنند! کارگران و زحمتکشان میهن ما درحالی به‌پیشواز ۱۱ اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر می‌روند که سالی پر از رزم و پیکار را پشت‌سر گذاشتند. زحمتکشان در مقایسه با دیگر انتخابات در اسفندماه سال گذشته در کارزار نه قاطع به انتخابات فرمایشی و شکست آن ... به‌مناسبت روز جهانی کارگر: رشد و گسترش مبارزهٔ طبقه کارگر و وظایف بی‌درنگ در مرحلهٔ کنونی

ادامه

آزادی, ارتجاع, استبداد, استقلال, اسراییل, امپریالیسم, انقلاب ملّی-دموکراتیک, بازنشستگان, پرستاری, تجاوز نظامی, جهان, خصوصی‌سازی, سیاسی, صلح, طبقه کارگر, فرهنگیان, فلسطین, معیشت, مقاله, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا

افسر اطلاعاتی بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درخواست اخیر دولت‌های چاد و نیجر برای خروج نیروهای عملیات ویژه آمریکایی از خاک این کشورها را یک شکست دیگر برای سیاست گسترش نفوذ آمریکا در قاره آفریقا می‌داند. به گزارش ایسنا، رسانه‌ها اخیرا گزارش دادند نیروهای عملیات ویژه آمریکایی بعد از آنکه مقام‌های چاد حضور نظامیان ... شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا

ادامه

آفریقا, آلمان, آمریکا, استعمار, بلژیک, بورکینافاسو, تحلیل, تروریسم, جهان, چاد, چین, حقوق بشر, روسیه, فرانسه, لیبی, مالی, ناتو, نیجریه, هلند

دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت

عکاس روزنامه بیلد آلمان تصاویری از دیدار مخفیانه سه ساعته دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان منتشر کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «شام آخر» ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان حس کنجکاوی مطبوعات آلمان را برانگیخت. این زوج شیرین در حال ترک یک جلسه محرمانه مشاهده شدند. روزنامه بیلد آلمان نوشت: ... دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت

ادامه

آلمان, اروپای مرکزی, اوکراین, جهان, خبر, ناتو

امسال با پرچمِ فلسطین در برابر سودِ سرمایه‌داران برای زندگیِ خود قیام می‌کنیم!

WFTU در بیانیه‌ای اعلام کرد: کارگران در هر گوشه‌ای از جهان در برابر جنایتی که اسرائیلی‌ها مرتکب می‌شوند، سکوت نخواهند کرد. آن‌ها از فرصت اول ماه مه برای همبستگی با مردم مبارز فلسطین و محکومیت دولت قاتل اسرائیل و متحدان امپریالیست آن استفاده خواهند کرد. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از WFTU، فدراسیون جهانی ... امسال با پرچمِ فلسطین در برابر سودِ سرمایه‌داران برای زندگیِ خود قیام می‌کنیم!

ادامه

آمریکا, اروپا, استبداد, استثمار, امپریالیسم, بازنشستگان, بیانیه, جهان, سرمایه‌داری, سوریه, صلح, عدالت اجتماعی, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, فلسطین, کارگران, مداخله نظامی, ناتو, همبستگی

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

روزنامه‌نگار آلمانی تأکید کرد که ارتش روسیه تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای اوکراین را در میانه راه و قبل از اینکه به دست ارتش اوکراین برسد، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ... روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو

ناتو در حمله به لیبی از بمب‌های حاوی اورانیوم استفاده کرده است

نوری الدروقی، متخصص تحقیقات رادیولوژی و محقق مرکز تحقیقات هسته‌ای لیبی در گفت‌وگو با اسپوتنیک اظهار کرد: گروهی از دانشمندان هسته‌ای لیبی گزارشی را به “دولت توافق ملی” در طرابلس ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد ناتو در حمله به لیبی از بمب‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده است.

 

وی افزود: ما یک مطالعه در یکی از مقرهای ارتش لیبی انجام دادیم که توسط ناتو مورد بمباران قرار گرفته بود. در این مقر اماکنی یافتیم که میزان آلودگی آن به رادیواکتیو تا حد زیادی افزایش یافته بود، که پس از اندازه‌گیری‌های دقیق، به این نتیجه رسیدیم که این افزایش رادیواکتیو نتیجه استفاده ناتو از موشک‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده بوده است.

 

محقق مرکز تحقیقات هسته‌ای لیبی در پاسخ به این سوال که آیا این افزایش درصد ابتلا به سرطان در همه مناطق لیبی است یا فقط در مناطقی که توسط ناتو بمباران شده است، گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته تا کنون فقط در مناطقی بوده که توسط ناتو بمباران شده است، به دلیل انفجارها گاز یا مواد رادیواکتیو وارد شهر طرابلس شده و مردم این هوای آلوده را استشمام کرده‌اند که این امر به افزایش میزان بروز سرطان منجر شده است.

 

الدروقی ادامه داد: آثار اورانیوم تا این لحظه نیز در طرابلس وجود دارد. ما تیم‌های علمی برای تأیید و نمونه برداری از شهرهای دیگر و مناطق خارج از طرابلس ازجمله “مصراته”، “زلیتن” و مناطق دیگر اعزام خواهیم کرد تا مشخص شود که در این مناطق اورانیوم وجود دارد یا نه.

 

وی ادامه داد: ما در حال همکاری با شورای ریاست جمهوری و دولت توافق ملی هستیم تا این اجازه را به ما بدهند که از تمامی مناطقی که در سال ۲۰۱۱ مورد هدف قرار گرفتند، بازدید کنیم. ما درحال حاضر کار خود را از طرابلس آغاز کرده‌ایم و تحقیقات علمی نیز داریم و از آنجا که بیماری‌های سرطانی در لیبی گسترش یافته است، قصد داریم تا به منظور اطمینان حاصل کردن از این موضوع و درخواست حمایت فنی و پزشکی، به آژانس بین المللی انرژی اتمی برویم.

 

پس از قطعنامه ۱۹۷۳ شورای امنیت در ۱۹ مارس ۲۰۱۱ مداخله نظامی در لیبی با شلیک بیش از ۱۱۰ موشک کروز توسط آمریکا و بریتانیا آغاز شد. در آن زمان ائتلافی از چندین کشور به همراه ناتو در پاسخ به جنگ داخلی لیبی علیه دولت قذافی وارد عمل شدند.

 

این مداخله تا اواخر اکتبر و تا مرگ معمر قذافی، ادامه داشت و سپس ناتو در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۱ به این عملیات پایان داد. پس از این رویدادها، به دلیل نبود یک قدرت مرکزی در لیبی این کشور تا الان نیز شاهد بحران شدید، گسترش شبه نظامی‌گری و گروه‌های تروریستی و ناامنی است و به یک “پایگاه ترانزیتی” برای مهاجرت غیرقانونی از قاره آفریقا به اروپا بدل شده است.

ایسنا

ناتو از آزمایش‌های موشکی، بُرد، دقت و همچنین فعالیت موشکی ایران در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد

اجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حالی در بروکسل برگزار شد که تهدید ضمنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره خروج از این ائتلاف و اختلافات بر سر مواضع آمریکا در قبال روسیه نگرانی هایی را برانگیخته است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نخست وزیر ایتالیا: ما هیچ هزینه بیشتری برای ناتو نمی‌کنیم

‘جورپه کنته’ نخست وزیر ایتالیا پس از اجلاس ناتو در بروکسل وادعای ترامپ مبنی بر اینکه کشورهای عضو ناتو با افزایش بودجه نظامی موافقت کردند، اعلام کرد : ایتالیا هیج هزینه اضافی برای ناتو نخواهد کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایتالیا, جهان, خبر, غرب اروپا, ناتو

بریتانیا تعداد نظامیان خود در افغانستان را افزایش خواهد داد

به گزارش رادیو فرانسه؛ نخست وزیر بریتانیا، ترزا می، امروز چهارشنبه ١١ ژوئیه/٢٠ تیر در نشست پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو اعلام خواهد کرد که این کشور ۴۴٠ سرباز دیگر به افغانستان اعزام خواهد کرد.

ادامه

افغانستان, اقتصادی, انگلستان, جهان, خبر, ناتو

ترامپ، ساعاتی پس از انتقادات شدید از آلمان، با مرکل دیدار کرد و گفت روابط دو کشور «عالی» است

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در حاشیۀ اجلاس سران ناتو، با آنگلا مرکل دیدار کرد و در پایان آن مناسبات با صدراعظم آلمان را «بسیار، بسیار عالی» و روابط با آلمان را «فوق العاده خوب» توصیف نمود.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, فرانسه, ناتو