پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا با اشاره به اینکه برای یافتن جنبش‌های اعتراضی دانشجویان آمریکایی، مشابه آنچه اکنون در این کشور شاهد هستیم، «باید به حدود ۴۰ سال قبل برگردیم» تصریح کرد: فشار دانشجویان آمریکایی، «جو بایدن» را در دوراهی حمایت از اسرائیل یا جلب رضایت بخشی از رای‌دهندگانش قرار داده است. به گزارش روز پنج‌شنبه ... پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای شمالی, اسپانیا, اسراییل, انگلیس, حقوق بشر, غرب, فرانسه, فلسطین, مقاله, ویتنام

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

اعلام آمادگی عشایر سوریه برای بیرون راندن آمریکایی‌ها از کشورشان

به نقل از روزنامه رای الیوم، عشایر سوریه در شمال این کشور کنگره ای را در منطقه دیرحافر در ریف شمالی شهر حلب با مشارکت ۷۰ عشیره و قبیله با شعار “عشایر سوریه علیه دخالت خارجی و آمریکایی در داخل سوریه” برگزار کردند. آنها بر چند نکته که مهمترین آنها پایبندی به وحدت کشور سوریه و حمایت از بشار اسد رئیس جمهور منتخب آن تاکید کردند.

 

شیخ قصی الویس شیخ عشیره الویسات گفت: این کنگره روز شنبه در شرایط پرچالشی در ریف حلب برگزار شد زیرا کشور با تداوم دخالت نظامی خارجی بدون موافقت دولت سوریه روبرو است.

 

در بیانیه پایانی کنگره عشایر آمده است: شیوخ قبایل و عشایر روی پایبندی و حفاظت از کشور با وحدت سرزمینی و مردمی سوریه در مرزهای شناخته شده اش و نیز پرچم سوریه به عنوان تنها پرچم کشور که در تاریخ ۲۲ فوریه سال ۱۹۵۸ میلادی به عنوان پرچم رسمی کشور تعیین شد، اتفاق نظر کردند.

 

این بیانیه تاکید کرد: ملت سوریه با همه اقشار و طوایف خود تنها مسئول تدوین قانون اساسی کشورشان و تصویب آن هستند.

 

عشایر و قبایل شرکت کننده در کنگره بر “حمایت از رئیس جمهور منتخب کشور به عنوان تنها رئیس جمهور قانونی توافق نظر کردند زیرا باقی ماندن رئیس جمهور تضمین کننده باقی ماندن وحدت کشور سوریه و به شکست کشاندن طرح های تقسیم این کشور است و هرکس که بدنبال تغییر است باید فقط از طریق صندوق های رای گیری اقدام کند”.

 

این بیانیه بر “بر مخالفت با هرگونه حضور یا ورود نیروهای نظامی به خاک سوریه بدون موافقت دولت سوریه و هماهنگی با آن” تاکید کرد و افزود که “با چنین حضور یا ورودی را متخاصم خواهیم دانست و با تمام ابزارها با هرکسی که به یک وجب از خاک ما دست اندازی کند، مقابله خواهیم کرد”.

 

در این بیانیه آمده است: بسیار خوشحالیم که به ملت سربلند سوریه خبر تشکیل یگان های مقاومت مردمی عشایری را با تکیه بر خداوند و ملت خود به منظور بیرون راندن دخالتگران اشغالگر از آمریکایی ها و ترک ها گرفته تا فرانسوی ها و حمایت از ملت سوریه بدهیم؛ اشغالگرانی که به بهانه های واهی نظیر مبارزه با تروریسم خاک میهن ارزشمندمان را آلوده کرده اند.

 

این بیانیه افزود: ما اعلام می کنیم که یگان های مقاومت مردمی عشایری کمک حال ارتش دلاور ما هستند و از ملت سوریه می خواهیم که با همه امکانات خود از سرزمین سوریه دفاع کرده و با هرگونه حضور ناهمگون در خاک کشور که از موافقت دولت قانونی سوریه برخوردار نیست، مقابله کنند زیرا ما این حضور را تعرض آشکار به سوریه و حاکمیت آن می دانیم که با هدف برهم زدن ثبات و امنیت سوریه انجام می‌شود.

 

این بیانیه افزود: دخالت گران و اشغالگران بدانند که سوریه در برابر دشمنانی که درتلاش برای تقسیم و تجزیه آن هستند، سربلند خواهد ایستاد. زمین و دریا و آسمان سوریه مقدس است و از این منظر ما از مواضع برخی کشورهای عربی سرسپرده نظیر عربستان که به خواست آمریکایی ها برای اعزام نیروهای عربی و مزدور به منظور جایگزینی با نیروهای آمریکایی ها در خاک سوریه پاسخ مثبت دادند، ابراز تعجب می کنیم. آمریکایی ها تلخی و هزینه تداوم حضورشان در خاک سوریه را احساس کرده اند. یگان های مقاومت مردمی عشایری بی صبرانه منتظر ورود چنین مزدورانی به خاک سوریه هستند تا به آنها و حکومت های توطئه گر و مزدور آنها درسی فراموش نشدنی بدهند که در تاریخ ثبت خواهد شد.

تسنیم

برنی سندرز: سکان ایالات متحده در دست یک «بیمار درغگو» قرار دارد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «برنی سندرز»، سناتور مستقل و نامزد پیشین ریاست‌جمهوری ایالات متحده، در مصاحبه اخیر خود عنوان کرد که شمار آمریکایی‌هایی که معتقدند «دونالد ترامپ»، ساکن فعلی کاخ سفید، «بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ آمریکاست» روز به روز افزایش می‌یابد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

گزارشگر ویژه سازمان ملل؛ آمریکایی‌ها در دوره ترامپ، فقیرتر می‌شوند

«فیلیپ آلستون» گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه فقر اعلام کرد که میزان فقر در آمریکا در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» بالاست و بیشتر هم می شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر

ریاست سوریه بر کنفرانس بین المللی خلع سلاح با وجود مخالفت آمریکا

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، این کنفرانس تا ۲۴ ماه ژوئن آینده با حضور ۶۵ کشور جهان از جمله پنج کشور دائم شورای امنیت برگزار می شود که سوریه چهار هفته ریاست آن را برعهده خواهد داشت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه