خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

خانواده‌های اسرای اسرائیلی شنبه شب با برگزاری تظاهراتی در تل آویو خواستار سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شدند. به گزارش ایرنا از الجزیره، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در این تظاهرات، گفتند: نتانیاهو کابینه را به سمت شکست کامل سوق می‌دهد و هنوز استراتژی روشنی برای جنگ وجود ندارد. آنها افزودند: اگر بخواهیم اسرا را ... خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

توکیو به شدت به اظهارات مقامات آمریکایی در مجلی سنا در توجیه استفاده از بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی که جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را گرفت انتقاد و به آن اعتراض کرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه ان‌اچ‌کی، کامیکاوا یوکو وزیر خارجه ژاپن در رابطه با اظهارات مطرح شده در جلسه سنای ... توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, ژاپن, شرق آسیا, فلسطین, گزارش

محمود عباس: قطعنامه مجمع عمومی نشان‌دهنده اجماع بین‌المللی در انزوای اشغالگران و جنایات آنان است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، از رأی قاطع مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نفع تجدید نظر شورای امنیت سازمان ملل در مورد عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تقدیر کرد. به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، از رأی قاطع مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نفع تجدید نظر ... محمود عباس: قطعنامه مجمع عمومی نشان‌دهنده اجماع بین‌المللی در انزوای اشغالگران و جنایات آنان است

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین

استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

وزیر امور خارجه استرالیا به دنبال رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره عضویت کامل فلسطین، اعلام کرد که کانبرا می‌تواند پیش از تکمیل فرایند صلح، کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسد. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه ای‌بی‌سی، پنی وونگ امروز (شنبه) در یک نشست خبری در آدلاید گفت: آنچه ما می‌گوییم، این ... استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

ادامه

آمریکا, استرالیا, اندونزی, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, ژاپن, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کره جنوبی, نیوزلند

کلمبیا خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو شد

گوستاوو پترو رئیس جمهوری کلمبیا شنبه خواستار صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توسط دیوان بین‌المللی کیفری و اعزام نیروی حافظ صلح به نوار غزه شد. به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، پترو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نتانیاهو نسل‌کشی را متوقف نمی‌کند. این به معنای [ضرورت] صدور حکم بین‌المللی بازداشت وی ... کلمبیا خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو شد

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کلمبیا, نسل‌کشی

آمریکا قطعنامه پیشنهادی کویت درباره حمایت از فلسطینی‌ها را وتو کرد

آمریکا در ادامه حمایت و جانبداری علنی و صریح خود از اسرائیل، اقدام به وتوی پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کویت به شورای امنیت در مورد حمایت از فلسطینیان در برابر جنایات این رژیم کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نماینده کویت در شورای امنیت پس از پایان نشست این شورا تاکید کرد: مایه تاسف است که شورای امنیت نتوانست از ملت فلسطین حمایت کند.

 

در پیش‎نویس این قطعنامه بر ضرورت اتخاذ تدابیری جهت تضمین امنیت و سلامت غیرنظامیان فلسطینی در اراضی اشغالی از جمله نوار غزه تاکید شد.

 

این در حالی است که اسرائیل از ۳۰ مارس گذشته تاکنون دست به سرکوب وحشیانه تظاهرات بازگشت در نوار مرزی غزه زده و تاکنون ۱۲۸ فلسطینی از جمله ۱۵ زن و کودک را به شهادت رسانده است.

 

دولت آمریکا که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارد، نه تنها این جنایت‌ها را محکوم نکرده، بلکه قتل و کشتار فلسطینیان به دست نظامیان اسرائیلی را نیز حق مسلم و دفاع مشروع رژیم اشغالگر می‌داند و امروز نیز قطعنامه پیشنهادی به شورای امنیت در حمایت از غیرنظامیان فلسطینی را وتو کرد.

 

ریاض منصور، نماینده فلسطین در شورای امنیت استفاده آمریکا از حق وتو علیه پیش‌نویس قطعنامه عربی را در زمینه حمایت بین‌المللی از فلسطینی‌ها را محکوم کرد.

 

منصور تاکید کرد: شورا باید به وظایفش عمل کند اما متاسفانه شورا در ازای حل بحران فلسطین فلج شده و آن به دلیل رای‌گیری منفی و جانبدارانه یکی از اعضای شورای امنیت است. ما استفاده از وتو برای حمایت از اسرائیل را که به صورت مداوم انجام می‌گیرد محکوم می‌کنیم.

 

وی تاکید کرد، باید فورا تدابیری برای پایان دادن به محاصره اسرائیل علیه نوار غزه و تضمین گشودن گذرگاه‌ها به طور مداوم برای انتقال افراد و کالاها به صورت آزاد اتخاذ و محاصره خفقان آور باید متوقف شود.

 

منصور تصریح کرد: کشتار غیرنظامیان فلسطینی به دست اشغالگران غیرقابل قبول و توجیه است و باید سازوکار حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین تدوین شود چراکه بحران حمایت از ملت فلسطین به دلیل اقدامات غیرقانونی اسرائیل و اعمال زور علیه فلسطینی‌ها وجود دارد.

 

وی در پایان از کویت و تمام کشورهایی که به نفع این پیش‌نویس رای دادند، تشکر کرد.

ایسنا

دادگاه اروپا: لیتوانی و رومانی میزبان زندان‌های سری سازمان «سیا» بودند

به گزارش آسوشیتد‌پرس، دادگاه حقوق بشر اروپا امروز پنجشنبه رای نهایی خود درباره زندان‌های آمریکا در رومانی و لیتوانی را صادر کرد.

ادامه

امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, رومانی, عربستان سعودی, فلسطین

جان افریک: آمریکا، اسرائیل و عربستان محور شرارت جدید هستند

سردبیر مجله فرانسوی زبان ‘جان افریک’، روز جمعه در گزارشی نوشت: «آمریکا، اسرائیل، و عربستان» با تشکیل یک ائتلاف خطرناک، محور شرارت در منطقه خاورمیانه ایجاد کرده‌اند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, عربستان سعودی, فلسطین