رویکرد خصمانه مسئول آتی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قبال چین و روسیه

مسئول بعدی سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر تقویت امنیت اروپا، ادعا کرد که روسیه و تا حدودی چین در حال بهره‌برداری از جوامع اروپایی هستند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، «کایا کالاس» در نامه‌ای مکتوب به اعضای پارلمان اروپا اعلام کرد: «امنیت اروپا برای من به عنوان فردی که از مدت ها پیش گفته‌ام رویای استعمارطلبی روسیه هرگز از بین نرفته، عمیقا شخصی است».

این شخصیت اروپایی افزود: اولویت من در کوتاه‌مدت این است که باید به نگرانی‌های جهانی یعنی جنگ روسیه علیه اوکراین و تقویت امنیت و دفاع اتحادیه اروپا رسیدگی شود.

کالاس که در ماه ژوئن (خرداد ماه و پس از برگزاری انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا) از سوی رهبران اروپایی به عنوان نماینده عالی جدید این بلوک در امور خارجی معرفی شد، قرار است به زودی جانشین جوسپ بورل گردد.

پارلمان اروپا در ماه نوامبر (آبان) قرار است جلسات استماع اعضای کمیسیون بعدی اتحادیه اروپا را برگزار کند.

پکن: آمریکا اتهامات دروغین علیه چین مطرح می‌کند

پکن اتهامات ایالات متحده درباره حمایت چین از روسیه را بی‌اساس دانست و اعلام کرد که این اتهامات تنها به تشدید بحران‌ها کمک می‌کند. به گزارش ایرنا از نشریه گلوبال تایمز، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز پنج‌شنبه در واکنش به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که مدعی شده بود «پایه ... پکن: آمریکا اتهامات دروغین علیه چین مطرح می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, صلح, غرب

تاکید پکن بر تعمیق همکاری‌های راهبردی چین-روسیه

وزیر دفاع چین گفت ارتش کشورش و همچنین روسیه باید همکاری‌های راهبردی را عمیق‌تر کرده و به‌طور مشترک ثبات جهانی را حفظ کنند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین روز دوشنبه در جریان سفر «آندری بلوسوف» همتای روسی‌اش به پکن و دیدار با او گفت: «ارتش‌های چین و روسیه باید از مسیر تعیین‌شده ... تاکید پکن بر تعمیق همکاری‌های راهبردی چین-روسیه

ادامه

اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, گزارش, همکاری استراتژیک

آیا وقوع جنگی دیگر در کره محتمل‌تر از همیشه است؟

نشریه فارن پالسی در گزارشی به تغییرات در وضعیت ژئوپلیتیک شبه جزیره کره پرداخته است که می‌تواند به وقوع یک جنگ تمام عیار با دخالت نظامی آمریکا و جمهوری خلق چین همانند جنگ سال ۱۹۵۰ منجر شود. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، رابرت مانینگ از مرکز استیمسون در یک گزارش تحلیلی در نشریه فارن پالسی ... آیا وقوع جنگی دیگر در کره محتمل‌تر از همیشه است؟

ادامه

آمریکا, تحلیل, جنگ سرد, چین, خاورمیانه, خلع سلاح هسته‌ای, روسیه, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

رهبر کره‌شمالی: به یک ابرقدرت هسته‌ای تبدیل می‌شویم

خبرگزاری دولتی کره‌شمالی امروز سه‌شنبه، گزارش داد، رهبر کره‌شمالی گفت کشورش گام‌هایش را برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت نظامی با سلاح‌های هسته‌ای تسریع خواهد کرد و در صورت حمله دشمن، استفاده از آنها را رد نمی‌کند. به گزارش ایسنا، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی برای دومین بار طی یک هفته شخصا از «کیم یوک ... رهبر کره‌شمالی: به یک ابرقدرت هسته‌ای تبدیل می‌شویم

ادامه

آمریکا, روسیه, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, صلح, کره جنوبی, کره شمالی, همبستگی