رهبر اپوزیسیون ونزوئلا پیروزی مادورو را به رسمیت شناخت

نامزد مخالف پیشین انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس این کشور، پیروزی «نیکلاس مادورو» در انتخابات را به رسمیت شناخت. به گزارش ایسنا، «ادموندو گونزالس اورروتیا»، رهبر کاندیدای اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری ژوئیه که در برابر مادورو شکست خورد و اکنون در اسپانیا به سر می‌برد، با ارسال نامه‌ای به ... رهبر اپوزیسیون ونزوئلا پیروزی مادورو را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسپانیا, تحریم, جهان, خبر, دومینیکن, غرب, ونزوئلا

برزیل، ونزوئلا و کوبا، جنایت اسرائیل در لبنان را محکوم کردند

دولت‌های برزیل، ونزوئلا و کوبا، جنایت جدید اسرائیل در لبنان از طریق ایجاد سلسله انفجارهای هماهنگ صدها دستگاه ارتباط الکترونیکی (پیجر) را محکوم و این نوع اقدامات را تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها در خاورمیانه ارزیابی کردند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای خبری گلوبو، دولت برزیل سلسله انفجارهای هماهنگ صدها دستگاه ارتباط الکترونیکی (پیجر) ... برزیل، ونزوئلا و کوبا، جنایت اسرائیل در لبنان را محکوم کردند

ادامه

آمریکای لاتین, ایران, برزیل, بیانیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, لبنان, ونزوئلا

خنثی‌سازی توطئه سیا برای ترور مادورو، دستگیری رهبر عملیات و توقیف ۴۰۰ قبضه سلاح آمریکایی

ونزوئلا می‌گوید شش خارجی از جمله یک عضو از تفنگداران دریایی ویژه آمریکا را به اتهام توطئه برای «بی‌ثبات‌سازی» این کشور که از زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری با دسیسه‌های خارجی مواجه شده، بازداشت کرده است. به گزارش ایسنا، «دیوسدادو کابیو» وزیر کشور ونزوئلا گزارش داد که این توطئه توسط سازمان سیا هدایت شده و هدف ... خنثی‌سازی توطئه سیا برای ترور مادورو، دستگیری رهبر عملیات و توقیف ۴۰۰ قبضه سلاح آمریکایی

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسپانیا, تنش‌زایی, جهان, چک, حقوق بشر, خبر, دومینیکن, کودتا, ونزوئلا

کوبا حمله اسرائیل به المواصی را محکوم کرد

برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا در بیانیه‌ای حمله وحشیانه اسرائیل به منطقه المواصی در خان یونس را محکوم کرد و آن را سندی دیگر بر اثبات سیاست نسل‌کشی این رژیم علیه مردم فلسطین دانست. به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا به نقل از رادیو هاوانا، وزیر خارجه کوبا در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه ... کوبا حمله اسرائیل به المواصی را محکوم کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, فلسطین, کوبا, گرسنگی, نسل‌کشی

حذف کوبا از فهرست حامیان تروریسم؛ مطالبه ۳۵ رئیس‌جمهوری سابق جهان از آمریکا

روسای جمهوری سابق ۳۵ کشور جهان با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری آمریکا، حذف کوبا از فهرست کشورهای حامی تروریسم را خواستار شدند. به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه ال پائیس، ده‌ها رئیس‌جمهوری سابق و نخست‌وزیر سابق از سراسر جهان با ارسال نامه‌ای به جو بایدن، تنها چند ماه پیش از پایان دوره ریاست جمهوری ... حذف کوبا از فهرست حامیان تروریسم؛ مطالبه ۳۵ رئیس‌جمهوری سابق جهان از آمریکا

ادامه

آرژانتین, آسیا, آفریقا, آمریکا, آمریکای لاتین, اسپانیا, برزیل, بولیوی, تروریسم, جهان, کلمبیا, کوبا

مردم ونزوئلا برای بار سوم «نیکلاس مادورو» را انتخاب کردند

کمیسیون ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد «نیکلاس مادورو» با کسب ۵۱ درصد آراء برای بار سوم پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور مستقر ونزوئلا و نامزد اصلی احزاب چپ‌گرا با کسب ۵۱ درصد آرا، برای بار سوم و به مدت ۶ سال دیگر رئیس‌جمهور ونزوئلا باقی ماند.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که با شمارش ۸۰ درصد آراء، نیکلاس مادورو با کسب ۵۱.۲ درصد آراء برای بار سوم پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شده است و «ادموندو گونزالس» نامزد اصلی جریان‌های غرب‌گرا و رقیب اصلی مادورو ۴۴ درصد آراء را کسب کرده است.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری روز یکشنبه ۵۹ درصد اعلام کرد.

ساعاتی پیش «خورخه رودریگز» رئیس ستاد انتخابات نیکلاس مادورو اعلام کرده بود که مردم ونزوئلا برای بار سوم ریاست‌جمهوری مادورو و به مدت ۶ سال دیگر تمدید کردند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مردم ونزوئلا برای شرکت در انتخابات خواستار انتشار نتایج رسمی شورای ملی انتخابات ونزوئلا شد.

انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا دیروز یکشنبه برگزار شد و ۱۰ نامزد احزاب و جریان‌های مختلف سیاسی در ونزوئلا برای تصدی پست ریاست‌جمههوری با هم رقابت کردند.

«ادموندو گونزالس» نامزد احزاب راست افراطی و جریان‌های غرب‌گرا رقیب اصلی نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور مستقر و نامزد اصلی حزب حاکم و جریان‌های چپ‌گرا است.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که با شمارش ۸۰ درصد آراء، نیکلاس مادورو با کسب ۵۱.۲ درصد آراء برای بار سوم پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شده است و «ادموندو گونزالس» نامزد اصلی جریان‌های غرب‌گرا و رقیب اصلی مادورو ۴۴ درصد آراء را کسب کرده است.

مردم ونزوئلا با حضور در «کاخ میرافلورس» محل اقامت ریاست‌جمهوری ونزوئلا، پیروزی مادورو را جشن گرفتند.

نیکلاس مادورو پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا با حضور در جمع هواداران خود در کاراکاس، پایتخت این کشور اعلام کرد ما در انتخابات هیچ کشوری دخالت نمی‌کنیم، واکنون به عنوان ریاست‌جمهوری ونزوئلا می‌خواهم که «به حاکمیت، قانون اساسی و اراده مردم ونزوئلا احترام بگذارید.

وی همچنین خطاب به «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید این کشور گفت: این پیروزی شماست آقای چاوز.

مادورو در ادامه افزود: از امروز صلح و ثبات در کشور برقرار خواهد شد، این پیروزی برای صلح، ثبات و میراث جمهوری‌خواهان است و این پیروزی برای برابری است.

رئیس‌جمهور منتخبت مردم ونزوئلا از دادستانی عمومی این کشور خواست که تحقیقاتیت را درباره هک‌کردن روند انتخابات این کشور را آغاز کند و در ادامه تأکید کرد که «ما اجازه نمی‌دهیم سناریوی هرج‌ومرج در ونزوئلا ایجاد شود.»

مادورو با بیان این که «من مرد صلح و گفت‌وگو هستم» افزود: مردم حرف خود را گفتند، نه به سرمایه‌داری و نه به فاشیسم و ما مردمی هستیم که برای جهان الگو قرار داده‌ایم.

وی در ادامه تأکید کرد که «در دوره جدید ریاست‌جمهوری، سوگند می‌خورم که جانم را به خاطر فرآیندهای تغییر برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورمان خواهم داد.

رئیس‌جمهور کوبا: عزت و شجاعت مردم ونزوئلا بر فشارها و دخالت‌ها پیروز شد

«میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا ضمن تبریک به «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا اعلام کرد «امروز عزت و شجاعت مردم ونزوئلا بر فشارها و دخالت‌ها پیروز شد.»

آمریکا: از پیروزی «نیکلاس مادورو» عمیقاً نگران هستیم!

با پیروزی نیکلاس مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا و شکست جریان‌های غرب‌گرا و تحت حمایت آمریکا، «آنتوننی بلینکن» وزیر خارجه اعلام کرد که «واشنگتن عمیقاً نگران پیروزی نیکلاس مادورو است.»

وزیر خارجه آمریکا با دخالت آشکار در امور داخلی ونزوئلا گفت: ما عمیقاً نگران اعلام پیروزی مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا هستیم. پیروزی مادورو بیانگر اراده و آرای مردم ونزوئلا نیست!

کشتی‌های نیروی دریایی روسیه به کوبا رسیدند

چند کشتی نیروی دریایی روسیه برای توقفی سه‌روزه به کوبا رسیدند؛ سفری که ۶ هفته پس از ورود یک زیردریایی و چند کشتی جنگی روس به این کشور آمریکای لاتین انجام شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کشتی آموزشی «سمولنی» روز شنبه به وقت محلی کوبا به ساحل هاوانا پایتخت این کشور ... کشتی‌های نیروی دریایی روسیه به کوبا رسیدند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, کانادا, کوبا, گوانتانامو

افشای نیم قرن جاسوسی آمریکا از رئیس‌جمهور برزیل

افشای جاسوسی دولت و سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده از رئیس‌جمهور برزیل در طول بیش از نیم قرن گذشته در افکار عمومی آمریکای لاتین غوغا به پا کرده است. به گزارش ایسنا، در اواسط ژوئیه، فرناندو مورایس، نویسنده زندگی‌نامه لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل فاش کرد که تیم نویسندگی او اخیراً ۸۱۹ سند، شامل ... افشای نیم قرن جاسوسی آمریکا از رئیس‌جمهور برزیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, برزیل, بریکس, جهان, حقوق بشر, گزارش, هژمونیسم

تاکید کوبا بر تشکیل کشور فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس شرقی

وزیر خارجه کوبا امروز از تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره اسرائیل استقبال و بر اهمیت تشکیل کشور فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس شرقی تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «کوبا سی»، «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا امروز یکشنبه بر ایجاد کشور فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس شرقی تأکید کرد. بر اساس اعلام این رسانه، ... تاکید کوبا بر تشکیل کشور فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس شرقی

ادامه

آپارتاید, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, زنان, فلسطین, کوبا, کودکان

دولت کوبا نسبت به حمله اسرائیل به بندر یمن ابراز نگرانی کرد

وزیر امور خارجه کوبا با ابراز نگرانی نسبت به اقدام اخیر اسرائیل در بمباران بندر الحدیده یمن، توقف تشدید تنش‌های نظامی تل‌آویو در خاورمیانه را خواستار شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، برونو رودریگس با انتشار پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: ما با نگرانی تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه ... دولت کوبا نسبت به حمله اسرائیل به بندر یمن ابراز نگرانی کرد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, یمن