گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه شرایط نوار غزه پس از صدور حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف نسل‌کشی در این منطقه تغییری نکرده، اعمال تحریم‌هایی بر اسرائیل را خواستار شد.

آلبانیز اظهار کرد: اسرائیل هنوز با ورود من به اراضی اشغالی جهت انجام وظیفه‌ام مخالفت می‌کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین در ادامه گفت: به صدها زخمی و کودک اجازه داده شد بدون داشتن همراه در مصر تحت درمان قرار بگیرند، شرایط بیمارانی که به مصر منتقل شدند، بسیار وحشتناک است.

او افزود: انتقال تجهیزات پزشکی و تخت به غزه به بهانه استفاده حماس از آنها ممنوع است.

این مسوول سازمان ملل در ادامه گفت: هراسی که مردم غزه تجربه می‌کنند، قابل توصیف نیست و شرایط در کرانه باختری نیز روبه وخامت است.

آلبانیز تاکید کرد: سازمان ملل باید مسوولیت‌های انسانی خود را بر عهده گرفته و امنیت را برای آوارگان تامین کند.

او با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی بر اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد.

عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

عفو بین‌الملل اعلام کرد تحقیقات این سازمان نشان می‌دهد که نظامیان اسرائیلی «با استفاده از مهمات ساخت آمریکا» علیه مردم فلسطین در نوار غزه مرتکب جنایات جنگی می‌شوند.

پل اوبراین، مدیر عفو بین‌الملل در پستی در ایکس نوشت: به همین دلیل ما از آمریکا می‌خواهیم که ارسال سلاح برای جنایات جنگی را متوقف کند.

اوبراین از ۳۷ عضو کنگره که به لایحه ارسال تسلیحات به اسرائیل رای منفی دادند تشکر کرد.

در گزارش آناتولی آمده است: سنای آمریکا روز سه شنبه بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد. مجلس این لایحه را با ۸۰ رای موافق در مقابل ۱۹ رای مثبت به تصویب رساند و آن را برای امضای رئیس جمهور جو بایدن فرستاد.

عفو بین‌الملل در گزارش خود اعلام کرده است که گزارش‌ها نشان می‌دهد «شواهد جنایات جنگی همچنان در حال افزایش است، زیرا دولت اسرائیل قوانین بین‌المللی در غزه را به سخره می‌گیرد».

این گزارش به استفاده «گستاخانه» واشنگتن از وتوی خود برای فلج کردن شورای امنیت سازمان ملل در صدور قطعنامه ضروری برای آتش‌بس و ارسال مهمات به اسرائیل که برای ارتکاب جنایات جنگی استفاده شده، اشاره کرده است.

در این گزارش آمده است: کشورهای اروپایی مانند انگلیس و آلمان با توجه به اعتراضات آنها نسبت به اقدامات روسیه در اوکراین ، در حالی که به طور همزمان اقدامات مقامات اسرائیلی و آمریکایی را در این درگیری تایید می‌کنند، استاندارد دوگانه‌ای را بکار گرفته‌اند.

انی‌یس کالامار، دبیرکل این سازمان، گفت: شکست گیج‌کننده جامعه بین‌المللی در حفاظت از هزاران غیرنظامی – که درصد وحشتناکی از آنها کودک هستند – در نوار غزه اشغالی، به وضوح نشان می‌دهد که همان نهادهایی که خودشان برای حمایت از غیرنظامیان و حقوق بشر بنا نهاده‌اند دیگر برای این هدف مناسب نیستند.

کالامار تأکید کرد: آنچه در سال ۲۰۲۳ دیدیم تأیید می‌کند که بسیاری از دولت‌های قدرتمند ارزش‌های بنیادین انسانیت و جهان‌شمولی مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر را کنار می‌گذارند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه، در جریان نسل کشی اسرائیل در غزه، ۳۴۲۶۲ فلسطینی شهید و ۷۷۲۲۹ نفر زخمی شدند. علاوه بر این، حداقل ۷۰۰۰ نفر گمنام هستند که گمان می‌رود در زیر آوار خانه‌هایشان در سراسر نوار مانده‌اند. سازمان‌های فلسطینی و بین‌المللی می‌گویند که اکثر کشته‌شدگان و زخمی‌ها زنان و کودکان هستند.

حملات اسرائیل منجر به قحطی در شمال غزه شده که منجر به کشته شدن بسیاری از فلسطینی‌ها، عمدتاً کودکان، شده است. تجاوز اسرائیل همچنین منجر به آوارگی اجباری نزدیک به دو میلیون نفر از سراسر نوار غزه شده است و اکثریت قریب به اتفاق آوارگان مجبور به ورود به شهر متراکم رفح در نزدیکی مرز با مصر شده است.

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی