تأکید بر مبادلات با ارزهای ملی در نشست سران ۹ کشور مشترک‌المنافع در مسکو

اجلاس سران کشورهای مستقل مشترک‌المنافع با حضور رؤسای جمهور روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان،‌ ترکمنستان و ازبکستان روز سه‌شنبه در مسکو برگزار شد،‌ نشستی که در آن ولادیمیر پوتین رئیس دولت با یادآوری خاطرات پیروزی‌های مشترک این کشورها از ضرورت تقویت مبادلات با ارزهای ملی سخن گفت. به گزارش ایرنا از کرملین، ... تأکید بر مبادلات با ارزهای ملی در نشست سران ۹ کشور مشترک‌المنافع در مسکو

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, ازبکستان, اقتصادی, اوکراین, بریکس, بلاروس, تاجیکستان, ترکمنستان, تروریسم, خبر, روسیه, فرهنگ, قرقیزستان, قزاقستان, گرجستان, مولداوی, نئولیبرالیسم

آسه‌آن و جواب منفی به ناتوی آسیایی

روزنامه جاکارتا پست در آستانه نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) در سرمقاله خود نوشت: ژاپن که ایده ناتوی آسیایی را مطرح کرده است، بخت چندانی برای جذب سران آسه آن نخواهد داشت. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، نشست کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آسه‌آن، فردا آغاز خواهد شد. روزنامه ... آسه‌آن و جواب منفی به ناتوی آسیایی

ادامه

آ. سه. آن, آسیا, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, استرالیا, اقتصادی, اندونزی, انگلیس, برونئی, تایلند, جنوب شرق آسیا, چین, ژاپن, سنگاپور, فیلیپین, کامبوج, کره جنوبی, گزارش, لائوس, مالزی, میانمار, ناتو, هندوستان, ویتنام

مجارستان: سیاست اقتصادی اتحادیه اروپا جنگ سرد است

نخست وزیر مجارستان جنگ سرد اقتصادی اروپا را به ضرر سیاست‌های اقتصادی کشورش دانست. به گزارش روز جمعه ایرنا از تاس، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان ضمن اشاره به اعمال تعرفه های دائمی اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی چینی که قرار است رای گیری در مورد آن در تاریخ ۴ اکتبر(امروز) انجام شود، گفت که ... مجارستان: سیاست اقتصادی اتحادیه اروپا جنگ سرد است

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, بلژیک, تحلیل, جنگ تجاری, جنگ سرد, چین, مجارستان

چگونه مکزیک نولیبرالیسم و راستگراها را درهم‌شکست!

“تیم یانگ”، فعال چپِ ترقی‌خواهی در آمریکای لاتین، نگاهی به پیروزی چشمگیر حزب “مورنا” در مکزیک می‌اندازد، جایی که پس زدن خصوصی‌سازی‌ها، بهبود رفاه اجتماعی، و بازپس‌گیری منابع ملی، کشور را متحول کرده و حمایت‌هایی بسیار را به خود جلب کرده است. در ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ( ۱ اکتبر ۲۰۲۴) “کلودیا شین‌باوم” جایگزینِ “آندرس مانوئل ... چگونه مکزیک نولیبرالیسم و راستگراها را درهم‌شکست!

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اروپا, اقتصادی, برابری اجتماعی, تحلیل, جهان, خصوصی‌سازی, سرمایه‌داری, طبقه کارگر, غرب, فساد, فقرزدایی, مکزیک, نئولیبرالیسم

آقای وزیر کار! در ایران امروز کار به بهای جان جریان دارد !

آقای میدری وزیر اقتصادخوانده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید چون اقتصاد معادن کوچک است امکان استاندارد کردن ندارد! شاید اگرصولت‌مرتضوی چنین چیزی می‌گفت،«عقلا» می پذیرفتند! اما یک دانش آموخته اقتصاد، چگونه اقتصاد معدن را کوچک و استاندارد ناپذیر ارزیابی می‌کند، تنها یک دلیل دارد و آن فرار از مسوولیت است و توجیهی برای ... آقای وزیر کار! در ایران امروز کار به بهای جان جریان دارد !

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, ایمنی, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, معدنکاران

افق روشن اقتصاد آفریقا در سایه همکاری با چین

پایگاه خبری پرینت در گزارشی به تلاش‌های چین برای توسعه زیرساخت‌ها و رشد اقتصادی در افریقا پرداخته و می‌نویسد قاره سیاه می‌تواند از نظر رشد اقتصادی تا سال ۲۰۲۷ از آسیا پیشی بگیرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از این پایگاه خبری، همکاری تنگاتنگ بانک استاندارد افریقا با بانک صنعت و تجارت چین، قاره سیاه را قادر ساخته است تلاش‌های را برای رونق اقتصادی در این منطقه انجام دهد.

بانک استاندار، به عنوان یکی از بزرگترین مراکز مالی از نظر میزان دارایی، همکاری با چین را در رشد و توسعه قاره آفریقا مهم و حیاتی می‌داند.

به باور مقامات این بانک، همکاری ۱۵ ساله این مرکز با بانک بانک صنعت و تجارت چین، سبب شده است زمینه مساعدی برای پیشرفت در زمینه تجارت و سرمایه گذاری آفریقا و چین در جهان ایجاد شود.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۲ ، بانک استاندارد جریان‌های تجاری بین آفریقا و چین را به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار تسهیل کرده است.

این مشارکت استراتژیک و سودمند متقابل سبب گسترش روابط میان چین وآفریقا شده است و امکان دسترسی کسب و کارهای آفریقایی به بزرگترین و پویاترین بازار جهان را فراهم آورده است.

در سه دهه گذشته، روابط صمیمی میان چین و آفریقا در زمینه معدن و کالاها به وضوح آشکار بوده است. در این بازه زمانی، استفاده چین از منابع معدنی قاره آفریقا، این کشور آسیای را قادر ساخته است به یک غول صنعتی مدرن و ابرقدرت اقتصادی جهانی تبدیل شود.

همچنین آفریقا نیز توانسته است با استفاده از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته از سوی چین و گسترش صادرات، اقتصاد خود را رو به جلو پیش برد.

تا به امروز، بانک استاندارد بیش از ۳۵۰۰ شرکت دولتی و خصوص چینی را ۱۵ بازار در آفریقا فعال کرده است.

سرمایه‌گذاری بخش خصوص چینی که در طیف گسترده‌ای از بخش‌های آفریقایی فعالیت می‌کند، به طور قابل توجهی توانایی‌های آفریقا را برای واردات و استفاده از فناوری و مهارت‌های مورد نیاز برای ساخت اقتصاد خود افزایش داده است.

این مساله همچنین توانایی های آفریقا را برای استفاده از سرمایه‌گذاری جهانی در بازارهای دیگر افزایش دهد.

بر اساس تخمین‌های صورت گرفته توسط صندوق بین‌المللی پول، قاره آفریقا از سال ۲۰۲۴، نرخ رشد متوسط ۴.۲ درصدی را تجربه خواهد کرد که این مساله بیشتر از میانگین پیش بینی شده از سوی جهان است.

صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش‌بینی کرده است تا سال ۲۰۲۷، قاره آفریقا جایگزین آسیا به عنوان سریعترین منطقه در حال رشد در جهان خواهد شد.

از دیگر سو، سران آفریقا در حال تلاش برای تبدیل قاره سیاه به عنوان قطب کشاورزی جهان هستند.

با سرمایه گذاری و توانمندسازی کشاورزی پایدار آفریقا از سوی چین، بخش کشاورزی آفریقا قادر خواهد بود از زمین‌های زراعی فراوان خود که تاکنون زیر کشت نرفته‌اند برای تامین اقتصاد مصرفی چین که به سرعت در حال تکامل است، استفاده کند..

بر اساس این گزارش، آفریقا همچنان نقش مهمی را در تامین مواد معدنی و سایر کالاها ایفا می‌کند، به ویژه آنهایی که برای نسل بعدی فن‌آوری‌های انرژی تجدید پذیر مورد نیاز است.

از دیگر سو، در شرایطی که آفریقا تلاش‌هایی را با هدف رشد اقتصادی، تامین انرژی، مراقبت‌های بهداشتی، زیرساخت و یا صنعتی شدن انجام می‌دهد، همکاری این قاره با چین می‌تواند نقش مهم را در توسعه افریقا ایفا کند.

همچنین چین به عنوان کشوری پیشرو در زمینه فناوری و تولید انرژی‌های تجدید پذیر، می‌تواند نقش مهمی را برای ایجاد اکوسیستم‌های انرژی، رشد و رفاه آینده در آفریقا ایفا کند.

دومین اعتصاب و اعتراض کارگران فروشگاه‌های لباس اسپانیا

بیش از ۴۰۰۰ کارگر در سراسر اسپانیا روز دوشنبه به دور جدید اعتصاب‌ها علیه گروه مد H&M فراخوانده شدند و مجموعه‌ای از تعطیلی فروشگاه‌ها آن هم در ابتدای تابستان حمایت کردند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعتراض کارگران و کارکنان H&M (فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای لباس در اروپا) در مقابل دفتر مرکزی ... دومین اعتصاب و اعتراض کارگران فروشگاه‌های لباس اسپانیا

ادامه

اختلاف طبقاتی, اروپا, اسپانیا, اقتصادی, اوکراین, جنوب اروپا, جهان, خبر, روسیه, عدالت اجتماعی, کارگری

مقام صندوق بین‌المللی پول: زنگ خطر سرنوشت دلار به صدا درآمده است

نماینده روسیه در صندوق بین‌المللی پول با بیان اینکه واشنگتن با ایجاد شرایطی باعث شد که کشورهای جهان به دنبال جایگزینی برای دلار باشند، هشدار داد که اکنون مقام‌های آمریکایی زنگ خطر سرنوشت دلار را به صدا درآورده‌اند. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از راشاتودی، الکسی موژین روز گذشته به خبرگزاری «ریانووستی» ... مقام صندوق بین‌المللی پول: زنگ خطر سرنوشت دلار به صدا درآمده است

ادامه

آمریکا, اقتصادی, ایران, برزیل, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, چین, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, غرب

فراخوان اتحادیه‌های کارگری پرتغال برای اعتراض به‌ عدم افزایش مزد

ده‌ها هزار نفر از کارگران بخش خصوصی و دولتی از جمله پرستاران پرتغال در اعتراضات سراسری روز چهارشنبه شرکت خواهند کرد. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری گرادا، اتحادیه کارگری کنفدراسیون عمومی کارگران پرتغال (CGTP) خواستار اعتصابات و اعتراضات سراسری در تمامی بخش‌های مختلف این کشور در ۲۸ ژوئن (چهارشنبه) برای افزایش دستمزدها ... فراخوان اتحادیه‌های کارگری پرتغال برای اعتراض به‌ عدم افزایش مزد

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, پرستاری, جنوب اروپا, جهان, عدالت اجتماعی, کارگری

طومار۱۰هزار نفری انگلیسی‌ها در حمایت از لغو تحریم‌ها علیه روسیه

ده هزار تن از شهروندان انگلیسی با امضای طوماری با اعتراض به سیاست‌های مداخله‌جویانه خارجی دولت، خواستار لغو تحریم‌ها علیه روسیه شدند. به گزارش خبرگزاری مهر، ده‌ها هزار تن از شهروندان انگلیسی با امضای طوماری با هشدار به سیاست‌های ضد روسی دولت انگلستان خواستار برگزاری رفراندوم درباره سیاست خارجی لندن در قبال جنگ اوکراین شدند. ... طومار۱۰هزار نفری انگلیسی‌ها در حمایت از لغو تحریم‌ها علیه روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, انگلستان, اوکراین, تحریم, جهان, خبر, روسیه, کارگران, وکلا