مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که در پیروزی مسکو در جنگ جاری با اوکراین هیچ شکی ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم رژه «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو، ضمن محکوم کردن تلاش‌های اوکراین و متحدان غربی این کشور برای تحریف تاریخ و به‌راه‌انداختن جنگ‌های ... پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

ادامه

استعمار, اوکراین, تاریخ, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, نئونازیسم

تدارک روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در واکنش به‌اقدامات آمریکا

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: متخصصان روسی در پاسخ به اقدامات بی‌ثبات‌کننده آمریکا برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد و کوتاه‌برد در مناطق مختلف جهان، به طور پیشگیرانه در حال برنامه ریزی ایجاد پایگاه‌هایی برای استقرار موشک‌هایی از این نوع است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس،‌ سرگئی ریابکوف در این باره افزود:‌ همانطور ... تدارک روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در واکنش به‌اقدامات آمریکا

ادامه

آسیا, آمریکا, اروپا, اقیانوسیه, بالتیک, جنگ سرد, جهان, روسیه, کالینینگراد, گزارش

روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

رسانه‌های ایتالیا از احتمال تصممی ناتو در نشست آتی برای عدم مداخله مستقیم در اوکراین خبر دادند. به گزارش ایلنا، روزنامه ایتالیایی کوریه دلا سرا با استناد به پیش‌نویس سند بیانیه نشست ناتو برای جولای آینده ممکن است این ائتلاف در نشست آتی خود تصمیم به عدم مداخله مستقیم در درگیری در اوکراین بگیرد. به ... روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

ادامه

آمریکا, اوکراین, ایتالیا, بالتیک, بلژیک, بلغارستان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق, غرب, گزارش, ناتو

زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

یکی از روزنامه‌های سوئد گزارش داد که در جریان رزمایش ناتو در این کشور ده‌ها سرباز زخمی شدند. به گزارش ایسنا، روزنامه «آفتونبلادت» چاپ سوئد نوشت، در جریان رزمایش چتربازی ناتو در این کشور بیش از ۱۰ سرباز شرکت‌کننده در این مانور نظامی زخمی شده‌اند. به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش آمده است، ... زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

ادامه

آمریکا, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, خبر, سوئد, مجارستان, ناتو

اعزام تروریست ها از سوریه به اوکراین برای نبرد با روسیه

برخی منابع مخالفان سوری فاش کردند که گروهی از عناصر تروریستی و شبه نظامیان نزدیک به ترکیه از استان ادلب سوریه برای نبرد با روسیه به اوکراین اعزام شده‌اند.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه الوطن، برخی منابع مخالفانس سوری به نقل از عناصر گروهک های تروریستی و شبه نظامیان مسلح نزدیک به ترکیه در ادلب سوریه گفتند که ده ها تروریست وابسته به “القاعده” با حمایت و فشار گروه تروریستی سابق جبهه النصره (هیات تحریر الشام کنونی) اخیرا از ادلب به اوکراین رفتند تا با روسیه بجنگند.

 

منابع الوطن خاطرنشان کردند: «ابومحمد الجولانی» سرکرده ارشد جبهه النصره اوایل ماه جاری میلادی در منطقه الشغر در شمال شهر جسرالشغور در ریف غربی ادلب با سران تروریستی که بیشتر آن‌ها چچنی، روسی و اویغوری هستند، دیدار و آن ها را در قالب یک «تیپ خارجی» برای رفتن به اوکراین تشویق کرد.

 

این منابع همچنین تاکید کردند: الجولانی وعده های مالی وسوسه انگیزی برای تروریست هایی که تمایل به پیوستن به نیروهای اوکراینی برای مبارزه با روسیه دارند، مطرح کرده است زیرا این تروریست های تکفیری تندرو با توجه به مشارکت خود در میدان های جنگ به ویژه در ادلب و ریف شمالی لاذقیه از مهارت های جنگی بالایی برخوردارند.

 

این منابع افزودند: سرکرده ارشد جبهه النصره به تروریست ها گفته است که دشمن مشترک همه آن ها روسیه است و تنها راه رهایی از آن، ترک ادلب و رفتن به اوکراین برای مبارزه با روس ها است.

 

این منابع مخالفان سوری درباره مسیر رفتن تروریست ها از ادلب به اوکراین گفتند: گذرگاه غیرقانونی «خربه الجوز» سوریه مهمترین گذرگاه برای رفتن به ترکیه است که سازمان اطلاعاتی ترکیه حمایت های لجستیکی لازم را برای انجام این ماموریتها ارایه می کند. همچنین گذرگاههای غیرقانونی نزدیک شهرک درکوش در شمال غربی ادلب و حتی گذرگاه باب الهوی در شمال این استان نیز در این زمینه فعال هستند.

 

بر اساس این گزارش، طی دو هفته اخیر بیش از ۷۰ تروریست از ادلب به اوکراین رفتند که در میان آن ها سران برخی تروریست ها از جمله عبدالحکیم الشیشانی سرکرده گروه موسوم به «سربازان قفقاز» حضور دارد.

 

از سوی دیگر، این منابع تاکید کردند که گروههای تروریستی طی این هفته برای دومین روز متوالی به نقاط نظامی در منطقه کاهش تنش در شمال سوریه حمله کردند که با پاسخ قوی ارتش سوریه مواجه شده اند.

صندوق بین‌المللی پول: نیمی از منطقه یورو در زمستان ۲۰۲۲ وارد رکود خواهند شد

«صندوق بین‌المللی پول» با تاکید بر تاثیر ناچیز تحریم‌ها بر اقتصاد روسیه اعلام کرد نیمی از اقتصادهای منطقه یورو در زمستان امسال (۲۰۲۲)، وارد رکود خواهند شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اقتصادی, المان, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, روسیه, رومانی, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, کرواسی, گزارش, لهستان

نماینده چین: آمریکا در مسئله حقوق بشر با ریاکاری بسیار و استاندارد دوگانه عمل می‌کند

اگر آمریکا واقعا به جنایت علیه بشریت اهمیت  می‌دهد، باید در مورد جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی ارتش آمریکا در عراق، افغانستان، سوریه و دیگر کشورها تأمل کند و پاسخگوی جان غیرنظامیان بی‌گناهی باشد که با گلوله‌های سربازان ارتش آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

ادامه

افغانستان, امریکا, تحلیل, جنایات جنگی, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, عراق, نسل کشی, هنگ کنگ