سمت‌گیری اقتصادی – اجتماعی رژیم ولایت‌ فقیه، عامل فقر و بحران معیشت زحمتکشان است

در شرایطی که نرخ تورم در اسفند ۱۴۰۲ بالای ۵۰ درصد و پایه مزد زحمتکشان ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، و سبد معیشت حداقلی ۳۵ میلیون تومان در ماه بود، وزیر کار دولت ضدملی، سید صولت مرتضوی، با افزایش ۳۵ درصدی حداقل مزد با تمام مزایای ۱۱ میلیون تومان در ماه برای سال ۱۴۰۳ ... سمت‌گیری اقتصادی – اجتماعی رژیم ولایت‌ فقیه، عامل فقر و بحران معیشت زحمتکشان است

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, ایران, جهان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, فقر, مبارزه طبقاتی, معلمان, مغیشت, مقاله

دست و پا زدن بایدن در باتلاق چالش‌ها هم‌زمان با سال انتخابات

شبکه آمریکایی «سی.ان.ان» در مطلبی تصریح کرد، همچنان که فشارهای ناشی از جنگ غزه و حمایت‌ از اسرائیل در این جنگ چالش بزرگی برای جو بایدن در سال انتخابات به وجود آورده، او با چالش‌های عظیم دیگری نیز در داخل دست به گریبان شده که چشم‌انداز رقابت انتخاباتی را برای او تیره و تار می‌سازند. ... دست و پا زدن بایدن در باتلاق چالش‌ها هم‌زمان با سال انتخابات

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اقتصادی, جهان, جوانان, دانشجویی, فلسطین, گزارش

رئیس جمهوری چین: مجارستان هدف اول سرمایه‌گذاری ما در اروپای شرقی است

«شی‌ جین پینگ» رئیس جمهوری چین که در سومین سفر اروپایی خود چهارشنبه شب وارد مجارستان شد، گفت که این کشور هدف اول سرمایه‌گذاری چین در منطقه اروپای شرقی است. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، شی جین‌پینگ روز پنجشنبه در سومین سفر اروپایی‌ خود با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان دیدار می‌کند، گفته ... رئیس جمهوری چین: مجارستان هدف اول سرمایه‌گذاری ما در اروپای شرقی است

ادامه

آسیا, آفریقا, اروپا, اروپای شمالی, اروپای مرکزی, اقتصادی, امنیتی, جهان, چین, روسیه, شرق اروپا, صربستان, فرانسه, گزارش, مجارستان, همزیستی مسالمت آمیز

هشدار چین نسبت به خطرات سیاسی کردن اقتصاد جهانی

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه پس از هشدار صندوق بین‌المللی پول (IMF) مبنی بر خطرات دو قطبی شدن تجارت جهانی، اظهار داشت که اقتصاد بین‌الملل به دلیل سیاسی شدن به سمت و سویی «غیراخلاقی و ناپایدار» پیش می‌رود و به شدت مانع رشد جهانی می‌شود. به گزارش ایرنا از استریتز تایمز، گیتا گوپینات، معاون ... هشدار چین نسبت به خطرات سیاسی کردن اقتصاد جهانی

ادامه

آمریکا, اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک, شرق, صندوق بین‌المللی پول, غرب, کانادا, گزارش, مکزیک

بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

یک مقام صندوق بین‌المللی پول گفت، در صورت سقوط نظام مالی جهانی و دلار آمریکا، گروه بریکس می‌تواند جایگزینی برای آن ارائه کند. به گزارش ایسنا، «الکسی موژین» عضو هیئت مدیره صندوق بین‌المللی پول گفت: اگر نظام مالی جهانی سقوط کند، کشورهای عضو گروه بریکس می‌توانند جایگزینی برای دلار آمریکا پیدا کنند. موژین گفت: «مباحث ... بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

ادامه

آمریکا, اقتصادی, بریکس, تحلیل, جهان, صندوق بین‌المللی پول

۷ میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه‌شده ایران آزاد می‌شود

با نهایی شدن مذاکرات میان ایران و آمریکا برای آزاد کردن هم‌زمان زندانیان دو کشور، هفت میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه‌شده ایران هم آزاد می‌شود.

 

به گزارش ایرنا، در حالی که مذاکرات رفع تحریم‌ها به دلیل عدم اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی ایالات متحده آمریکا همچنان بدون حصول نتیجه باقی مانده، این کشور مستقل از روند مذاکرات هسته‌ای، در حال پیگیری موضوع آزادی زندانیان خود در ایران و هم‌زمان آزادسازی منابع مسدود شده ارزی کشورمان در کره جنوبی است.

 

خبرهای رسیده حاکی است که طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا انجام و هفت میلیارد دلار از منابع ارزی مسدود شده کشورمان نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است.

 

بر این اساس؛ ایران هنوز حساب‌های اعلامی برای انتقال منابع مذکور را بنا بر ملاحظات بانکی نپذیرفته و حساب‌های جدیدی را به این منظور معرفی کرده است.

 

همچنین استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل مدعی شد باقر نمازی زندانی دوتابعیتی از زندان آزاد و ایران را ترک کرده و سیامک نمازی نیز آزاد شده، اما همچنان در ایران است.

 

در بیانیه‌ای که دوجاریک به نقل از دبیرکل سازمان ملل متحد منتشر کرد، گوترش از قبول درخواست‌هایش از رئیس جمهور اسلامی ایران مبنی بر اجازه خروج باقر نمازی برای معالجه در خارج از کشور تشکر کرده است.

 

دبیرکل سازمان ملل همچنین در این بیانیه گفت: خوشحال است که سیامک نمازی پسر باقر نمازی از بازداشت آزاد شده است.

 

وی اضافه کرد: ما به تعامل با مقام‌های ایرانی در مورد طیفی از موضوعات مهم از جمله وضعیت منطقه‌ای، توسعه پایدار و ارتقا و حمایت از حقوق بشر ادامه خواهیم داد.

 

همچنین جارد گنسر وکیل سیامک نمازی هم عصر شنبه به خبرنگار رویترز گفت که سیامک نمازی با مرخصی یک هفته‌ای و قابل تمدید از زندان ایران خارج شده است.

طبقه کارگر و ضرورت مبارزه با سمت‌گیری اقتصادی‌ اجتماعی حکومت جمهوری اسلامی

طی هفته‌های اخیر هم‌زمان با تحول‌های صحنهٔ سیاسی کشور و گمانه‌زنی‌ها دربارهٔ آیندهٔ مناسبات تهران- واشنگتن و نیز سرانجام توافق برجام به‌دنبال ردوبدل‌شدن پیشنهادها و پاسخ‌های ایران و آمریکا با پادرمیانی اتحادیهٔ اروپا، در داخل جراحی اقتصادی با شدتی هرچه تمام‌تر ادامه یافت و آزادسازی اقتصادی سفرهٔ تهی‌دستان جامعه را کوچک و کوچک‌تر کرد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سازمان تجارت جهانی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, مقاله

جهش بهای انرژی انگلیسی‌های معترض را به خیابان کشاند

انگلیسی‌های خشمگین از افزایش سه برابری بهای انرژی در این کشور در شهرهای مختلف دست به تظاهرات زده و قبوض خود را به نشانه اعتراض آتش زدند. این درحالیست که کارشناسان نسبت به تشدید نا آرامی‌ها در زمستان پیش‌رو هشدار داده‌اند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

معترضان آلمانی خواستار پایان تامین تسلیحاتی اوکراین شدند

فعالان سیاسی با تجمع در خیابان‌های برلین خواستار پایان درگیری‌ها در اوکراین و تامین تسلیحاتی کی‌یف از سوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شدند.

ادامه

اروپا, اعتراضات اجتماعی, المان, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو