تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

حفظ تمامیت ارضی سوریه محور چهارمین گردهمایی مسئولیت ملی قبایل و عشایر در حلب

بیش از ۵۰ قبیله و عشیره عرب، کرد و ترکمن سوری با شرکت در چهارمین نشست مسئولیت ملی سوریه که در شهر حلب برگزار شد،‌ بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی این کشور و مقابله با توطئه های خارجی تاکید کردند.

 

به گزارش اختصاصی تسنیم از حلب، با هدف مقابله با دخالت‌های نامشروع خارجی در سوریه و تاکید بر یکپارچگی و تمامیت ارضی این کشور، قبایل و عشایر سوریه در چهارمین نشست خود تحت عنوان «گردهمایی مسئولیت ملی» با حضور بیش از ۵۰ عشیره و قبیله سوری از جمله قبایل عرب، کرد و ترکمن به نمایندگی از مردم سوریه در شهر حلب گرد هم آمدند.

 

محمد العلی، نائب رئیس مجلس عشایر عربی و سوری در این باره به خبرگزاری تسنیم گفت: امروز این گردهمایی بزرگ با حضور اعضای تمام عشایر به خصوص عشایر منطقه الشرقیه سوریه برگزار شد. بالطبع امروز روی نقش مقاومت تمرکز خواهیم داشت که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بر آن تاکید داشت. امروز روی نقش فعال سازی مقاومت عشایری تمرکز خواهیم کرد و همه ما روی این موضوع اتفاق نظر داریم.

 

وی ادامه داد: امروز در این نشست به همه جهانیان می‌گوییم، دست از سر سوریه بردارید، سوریه‌ای که به خاطر سیاست‌های خصمانه و تجاوزطلبانه شما تلخی های زیادی را متحمل شد و ما به عنوان جامعه‌ای عشایری بر سر اخراج همه اشغالگران چه آمریکا باشد، چه ترکیه و چه قسد و حامیانش اجماع نظر داریم و ان شالله در این مسیر هم گام بر خواهیم داشت.

 

عدم تعرض به تمامیت ارضی سوریه و اخراج نظامیان آمریکایی و ترکیه‌ای و ایستادن در کنار ارتش و نیروهای مسلح سوریه در مبارزه‌اش علیه تروریسم پیام‌هایی است که گردهمایی عشایر در واکنش به تلاش آمریکا برای ایجاد منطقه حائل توسط ترکیه و حکومت‌های خود گردان در شمال و شرق سوریه، در صدد رساندن آن به همگان بود.

 

فواز البشیر، شیخ عشیره اشراف البکاره نیز درباره این نشست به خبرگزاری تسنیم گفت: این نشست با هدف یکپارچه کردن قبایل و عشایر سوریه در حمایت از مقاومت در این کشور و آزادسازی سوریه از اشغالگری و اشغالگران حاضر در این کشور برگزار شد و به امید خدا سوریه خیلی زود به وضعیت سابق خود باز خواهد گشت.

 

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این نشست به تسنیم گفت: این پیامی است که شیوخ قبایل و عشایر و نخبگان ملی سوریه درصدد ارسال آن هستند و این گردهمایی است که برای چهارمین بار در حلب، این شهر اصیل و کهن برگزار می‌شود، پیامی که این نشست دارد، پیام حفظ تمامیت ارضی و سرزمینی سوریه و برافراشتن پرچم سوریه در سرتاسر مناطق این کشور و همچنین پیام اتحاد و یکپارچگی ملی و حمایت از ارتش و نیروهای مسلح سوریه به رهبری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است.

 

این در حالی است که بیانیه پایانی این نشست نیز به شدت مخالفت خود را با هرگونه طرح‌های جدایی طلبانه و توطئه‌گری‌های خارجی که در صدد تحمیل تصمیمات سیاسی خود بر دمشق هستند ابراز می‌کند.

 

این بیانیه همچنین براین نکته تاکید دارد که مرزهای کشور حتی با وجود ابزارهایی که دشمنان سوریه به آن متوسل می شوند، تغییر نخواهد کرد.

 

اتحاد و یکپارچگی سوریه و تمامیت ارضی آن پیام عشایر و قبایل عرب سوریه در چهارمین گردهمایی مسئولیت ملی با هدف مقابله با تمام طرح‌های خونباری بود که در مسیر تقسیم و تجزیه این کشور گام بر می‌دارند.

زنگ خطر در نیروی هوایی آمریکا؛ ناوگان فرسوده جت‌های اف-۱۶ فالکون

مقام‌های نیروی هوایی آمریکا نسبت به عمر بالای جنگنده‌های «اف-۱۶ فالکون» که ستون فقرات نیروی هوایی این کشور را شکل می‌دهد ابراز نگرانی کرده‌اند.

ادامه

اروپا, افغانستان, اقیانوسیه, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, عراق, کوزوو, گزارش

«سی‌جی‌تی‌ان»: آمریکای گانگستر حق حمله به صاحب خانه را برای خود قائل است

«سی‌جی‌تی‌ان» چین در یادداشتی با موضوع مواضع آمریکا در سوریه، واشنگتن را «گانگستر» خطاب و اشغالگری نظامی آمریکا در این کشور را محکوم کرد. رسانه چینی: آمریکای گانگستر حق حمله به صاحب خانه را برای خود قائل است

ادامه

افغانستان, اقتصادی, امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, چین, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, عراق, مقاله

دیپلمات روس؛ دستان ناتو عملیات‌های اوکراین را هدایت می‌کند

نماینده روسیه در سازمان ملل با اشاره به اینکه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بی‌طرفی دیپلماتیک خود را کنار گذاشته، گفت مربیان نظامی ناتو در حال هدایت عملیات‌های اوکراین هستند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسیا, افریقا, المان, امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, ایران, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جمهوری چک, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژئوپلیتیک, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, غرب, کره شمالی, لهستان, ناتو