مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

رزمایش مشترک روسیه، چین، هند و .. در شرق دور روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که رزمایش‌های نظامی را با چین و تعدادی از کشورهای دیگر در شرق دور روسیه برگزار خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که «رزمایش‌ وستوک ۲۰۲۲» از یکم الی هفتم سپتامبر برگزار خواهد شد.

 

این وزارتخانه افزود که گروه‌ها و نیروهای خارجی به یک مرکز آموزشی در منطقه ساحلی “پریمورسکی” رسیده‌اند و آماده‌سازی برای این رزمایش را آغاز و تجهیزات و تسلیحاتی را دریافت کرده‌اند.

 

این رزمایش‌ با حضور چین، هند، لائوس، مغولستان، نیکاراگوئه، الجزایر، سوریه و تعدادی از کشورهای شوروی سابق برگزار می‌شود.

 

به گفته وزارت دفاع روسیه، طی این رزمایش که در هفت منطقه در خاور دور روسیه برگزار خواهد شد، یگان‌های نیروی هوابرد روسیه، بمب‌افکن‌های دور پرواز و هواپیماهای ترابری نظامی شرکت خواهند کرد.

 

وزارت دفاع روسیه گفت نیروی دریایی چین و روسیه “اقدامات مشترکی را جهت حفاظت از روابط دریایی، مناطق فعالیت اقتصاد دریایی و پشتیبانی از نیروهای زمینی در مناطق ساحلی تمرین خواهند کرد.”

 

هنگامی که ماه پیش برگزاری این رزمایش اعلام شد، ارتش روسیه تاکید کرد: علی‌رغم «عملیات نظامی مسکو در اوکراین»، به این آموزش‌های رزمی از پیش برنامه‌ریزی شده ادامه می‌دهیم.

 

طی ماه‌های اخیر، در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین و تنش‌های به‌وجود آمده میان چین و آمریکا بر سر تایوان، روابط دفاعی چین و روسیه محکم شده است. چین که “تحریکات غربی” را مقصر جنگ اوکراین دانسته، نسبت به تحریم‌ها علیه مسکو مخالفت کرده است.

 

مسکو نیز در بحبوحه تنش‌های اخیر بر سر سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، از پکن حمایت کرده است. اوایل ماه جاری میلادی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه استدلال کرد که حمایت ایالات متحده از کی‌یف و تایپه بخشی از تلاش‌هایش جهت دامن زدن به بی‌ثباتی جهانی است.

 

با این حال، پکن اصرار کرد که حضور او در این رزمایش مشترک “هیچ ارتباطی با وضعیت منطقه‌ای و بین‌المللی کنونی” ندارد. رزمایش مشابهی در سال ۲۰۱۸ برگزار شد.

 

روسیه و چین مجموعه‌ای از رزمایش‌های مشترک از جمله رزمایش دریایی در دریای ژاپن و چین شرقی را در سال‌های اخیر برگزار کرده‌اند. سال گذشته میلادی، نیروهای روسی برای اولین بار در خاک چین جهت برگزاری مانورهایی مستقر شدند.

برگزاری رزمایش شبیه‌سازی نبرد هوایی با حضور ۱۷ کشور در استرالیا

استرالیا در حال حاضر در حال برگزاری مانوری در شمال این کشور با هدف شبیه سازی جنگ های هوایی با استفاده از جدیدترین جت ها با حضور آمریکا و شماری از همپیمانان خود است.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, ژاپن, شرق آسیا, کانادا, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش, نیوزلند

تعلیق ورود ناوهای آمریکایی به جزایر سلیمان

سفارت آمریکا در کانبرا روز سه‌شنبه اعلام کرد که دولت جزایر سلیمان به ایالات متحده گفته است که ورود کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا به بنادر این کشور را تعلیق می‌کند.

ادامه

اقیانوسیه, امریکا, امنیتی, جزایر سلیمان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

«تاس» به نقل از یک منبع دیپلماتیک: نیروی هوایی اوکراین را از بین بردیم

با گذشت بیش از ۶ ماه از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، یک منبع دیپلماتیک روس اعلام کرد که این کشور نیروی هوایی اوکراین را عملا از بین برده است.

ادامه

اتحاد شوروی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان