شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا

افسر اطلاعاتی بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درخواست اخیر دولت‌های چاد و نیجر برای خروج نیروهای عملیات ویژه آمریکایی از خاک این کشورها را یک شکست دیگر برای سیاست گسترش نفوذ آمریکا در قاره آفریقا می‌داند. به گزارش ایسنا، رسانه‌ها اخیرا گزارش دادند نیروهای عملیات ویژه آمریکایی بعد از آنکه مقام‌های چاد حضور نظامیان ... شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا

ادامه

آفریقا, آلمان, آمریکا, استعمار, بلژیک, بورکینافاسو, تحلیل, تروریسم, جهان, چاد, چین, حقوق بشر, روسیه, فرانسه, لیبی, مالی, ناتو, نیجریه, هلند

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

مصادره منازل اطراف پایگاه “العمر” سوریه توسط نظامیان آمریکایی

منابع محلی سوری یکشنبه شب گزارش دادند که نظامیان تروریست آمریکایی به همراه شبه‌نظامیان کُرد طرفداران آنها، منازل شهروندان سوری در شرق سوریه را مصادره کرده‌اند.

 

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرنگار مستقر خود در دیرالزور گزارش دادکه منازل مذکور در شهرک «ذیبان» در دیرا الزور به اشغال نظامیان آمریکایی و عناصر کُرد درآمده است.

 

این شهرک در نزدیکی میدان نفتی «العمر» قرار دارد.

 

این میدان، بزرگترین میدان نفتی سوریه است که نیروهای آمریکایی در آن بزرگترین پایگاه غیر قانونی خود در شرق سوریه را احداث کرده‌اند.

 

منابع محلی آگاه خبر دادند که نیروهای دموکراتیک کرد سوریه (قسد) با همکاری آمریکایی‌ها پنج منزل را در محله «اللطوه» در شهرک ذیبان که مشرف به پایگاه ایالات متحده در طرف جنوبی میدان نفتی عمر است، به اشغال خود درآوردند.

 

به دنبال این اقدام، عشایر عرب این منطقه و چند منطقه دیگر در شرق و غرب دیرالزور، علیه عناصر آمریکایی اعتراض کردند و مسیرها را بستند.

 

«ثامر الهفل» از رؤسای قبیله «العکیدات» تأکید کرد که آنها مخالف اقدامات عناصر آمریکایی و نیروهای دموکراتیک کرد (قسد) علیه عشایر دیرالزور در حومه ای شهر هستند و این اقدامات را محکوم می‌کنند.

 

الهفل گفت که ما عشایر عرب منطقه، مخالف کامل حضور آمریکا در خاک خود هستیم و میخواهیم که وجب به وجب خاک کشورمان به حکومت سوریه برگردد و تمام نیروهای خارجی که منابع کشاورزی و نفتی ما را غارت می‌کنند، از وطنمان بیرون رانده شوند.

 

آمریکا حدود ۲۸ پایگاه نظامی در شرق سوریه دارد که به صورت یک حلقه، منابع نفت و گاز سوریه را در محاصره دارد.

 

این درحالی است که وزارت نفت سوریه هفته گذشته اعلام کرد که نیروهای اشغالگر آمریکایی و مزدوران وابسته به آنها روزانه حدود ۶۶ هزار بشکه نفت را از مناطق شرق سوریه سرقت می‌کنند.

 

پیشتر «بثینه شعبان» مشاور ویژه رییس جمهوری سوریه گفته بود که هدف آمریکا از حضور در سوریه حمایت از تروریسم و همچنین سرقت منابع مردم این کشور است.

 

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

 

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور و اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

 

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان قسد و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و حضور آنان غیرقانونی است.

 

سرقت نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی در حالی در سوریه شدت یافته که در پی  تحولات اخیر روسیه و اوکراین و اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو به عنوان صادر کننده عمده نفت و انرژی در جهان، بازار جهانی نفت تحت تاثیر قرار گرفته و بهای نفت در بازارهای جهانی به علت امتناع خرید نفت از روسیه افزایش یافته است.

مخالفت طوایف و عشایر سوریه با اشغالگری آمریکا و ترکیه

طوایف و عشایر دره فرات در شهر موحسن در حومه دیر الزور در شرق سوریه با تاکید براهمیت انسجام ملی برای حفظ مردم وسرزمین های سوریه وثبات ملی و حاکمیت ملی، مخالفت خود را با اشغالگری سرزمین های کشورشان توسط آمریکا و ترکیه اعلام کردند.

ادامه

امریکا, بیانیه, تجاوز نظامی, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه

مغز متفکر حملات داعش در آفریقا به هلاکت رسید

منابع خبری گزارش دادند، در حمله هوایی ارتش نیجریه به مواضع داعش در این کشور، «آمینو دنی» که از او به عنوان مغز متفکر داعش در آفریقا یاد می‌شود به هلاکت رسید.  

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, چاد, خبر, سازمان ملل, صلح, غرب آفریقا, مالی, نیجر, نیجریه