ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

مردم انگلیس استعفای جانسون را خواستارند

در میان اعتراض‌ها پس از انتشار گزارش هایی از مهمانی نخست وزیر انگلیس در باغ دفتر نخست وزیری در بحبوحه کرونا و وادار کردن مردم به رعایت قرنطینه و دوری از اجتماعات درخواست ها برای استعفای جانسون بالا گرفت.

 

به گزارش ایسنا، در نظرسنجی یو گاو ۵۶٪ فکر می کردند جانسون باید استعفا دهد، در حالی که نسبتی که در نظرسنجی Savanta ComRes چنین گفته بود ۶۶٪ بود.

 

نتایج این دو نظرسنجی ضربه‌ای به جانسون خواهد بود، زیرا او با سؤالات فزاینده‌ای در مورد حضورش در این مهمانی مواجه است. ایمیلی فاش شده نشان داد که بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان دفتر نخست وزیری برای مهمانی ۲۰ مه ۲۰۲۰ دعوت شده بودند و از آنها خواسته شده بود “نوشیدنی خود را بیاورند”. در آن زمان، انگلیس هنوز از اولین قرنطینه ملی سخت‌گیرانه برای مهار شیوع کووید ۱۹ بیرون می‌آمد، و مردم از ملاقات با بیش از یک نفر دیگر در خارج از منزل منع می شدند.

 

بر اساس نظرسنجی ساوانتا کامرس، اکثریت واضح (۶۶ درصد) گفتند که نخست وزیر اکنون باید استعفا دهد، از جمله ۴۲ درصد از کسانی که در انتخابات زمستانی ۲۰۱۹ به محافظه کاران رأی دادند.

 

در نظرسنجی موسسه یو گاو (YouGov) در انگلیس، ۶۶ درصد از مردم انگلیس می‌گویند جانسون باید استعفا دهد که ۴۲ درصد از رای دهندگان به حزب حاکم محافظه کار در سال ۲۰۱۹، در میان این افرادند.

 

به گزارش این موسسه نظرسنجی، در مقایسه با آخرین نظرسنجی درباره محبوبیت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس ۱۲ پله دیگر سقوط داشته است.

 

به گزارش نظرسنجی موسسه یوگاو، دو سوم از پاسخگویان گفته اند این گزارش جدید، افتضاحی بالاتر از اخبار مربوط به برگزاری جشن‌های کریسمس در ساختمان‌های دولتی انگلیس، در سال گذشته است. در گزارش نتیجه این نظرسنجی آمده است بیش از سه چهارم از پاسخگویان، ۷۷ درصد معتقدند پلیس باید برگزاری جشن کریسمس در دفتر نخست وزیر را پیگیری کند.

 

نمایندگان مجلس عوام انگلیس روز سه‌شنبه از بوریس جانسون بابت شرکت در یک پارتی در حیاط دفتر نخست وزیری آن هم در دوران قرنطینه کرونا در مارس ۲۰۲۰ به شدت انتقاد کردند.

 

نخست وزیر انگلیس پیش از این هم باعث خشم قانونگذاران شده بود، آن هم زمانیکه در جلسه پرسش و پاسخ پارلمان که درباره خودش بود، شرکت نکرد و بجایش “مایکل الیس”، یکی از مقام‌های دولت را فرستاد.

 

جانسون همچنین قرار است امروز (چهارشنبه) در پارلمان حضور یابد.

 

روز سه شنبه “آنجلا راینر”، معاون رهبر حزب اصلی اپوزیسیون کارگر انگلیس در پارلمان گفت: بسیار ناامید کننده است، اما جای تعجب نیست که نخست وزیری که من از او این سوال را پرسیدم، با اینکه هیچ قرار رسمی نداشت،‌ امروز اینجا حضور ندارد. به نظرم غیبت او در اینجا توهین است و مردم قبلا درباره او نتیجه گیری کرده‌اند. او می‌تواند فرار کند اما نمی‌تواند مخفی شود.

 

وی ادامه داد: دعوتنامه‌ای برای شرکت در آن مهمانی به ۱۰۰ کارمند ارسال شده که اکثرا از افراد منصوب شده از سوی جانسون هستند.

 

آی تی وی ایمیلی را از جانب “مارتین رینولدز”، منشی خصوصی نخست وزیری انگلیس منتشر کرد که در آن، بوریس جانسون از ۱۰۰ تن دعوت کرده بود تا در یک پارتی شرکت کنند درحالیکه کل کشور در قرنطینه به سر می‌برد.

 

در این ایمیل آمده است: سلام به همگی، پس از یک دوره پر مشغله اکنون زمان آن رسیده تا در حیاط دفتر نخست وزیری گردهم آییم. از ساعت ۱۸ به ما ملحق شوید و نوشیدنی‌های خودتان را بیاورید.

 

جانسون از اینکه بگوید در این مهمانی شرکت داشته یا خیر، امتناع کرد اما رسانه‌های محلی گزارش کردند که وی به همراه همسرش قطعا در کنار ۴۰ میهمان دیگر در این پارتی حضور داشتند.

 

در دوران قرنطینه سراسری در انگلیس، قوانین وضع شده از سوی دولت جانسون به مردم اجازه می‌داد تا تنها با یک نفر آن هم در فضای باز معاشرت داشته باشند.

رهبر حزب چپ فرانسه خواستار خروج این کشور از ناتو و تعامل با روسیه شد

رهبر حزب چپ “فرانسه رام نشدنی”، که اعلام کرده قصد دارد دوباره برای احراز سمت ریاست جمهوری فرانسه مبارزه کند، خواستار خروج این کشور از ناتو و تعامل با روسیه شده و اظهار کرد، این امر باید به کاهش تنش در حوزه روابط بین‌الملل کمک می‌کند.

ادامه

اتحاد شوروی, تحلیل, تشنج زدایی, جنگ سرد, جهان, روسیه, غرب اروپا, فرانسه, ناتو

گرسنگی بی‌خانمان‌های انگلیس را در زمستان امسال تهدید می‌کند

بانک‌های غذا در انگلیس نگران هستند در زمستان سخت که تقاضا و کمبود غذا افزایش پیدا می‌کند، قادر به تامین خانواده‌های گرسنه در این کشور نباشند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, انگلستان, جهان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, گزارش