ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

اختلاف در دولت ائتلافی آلمان بر سر تمدید عملیات ارتش در عراق

عملیات ارتش آلمان در عراق آخر ژانویه منقضی می‌شود و حالا دولت ائتلافی جدید آلمان موسوم به آمپل بر سر تمدید این ماموریت دچار اختلاف نظر شده است.

 

به گزارش تسنیم ، روزنامه “تاگس اشپیگل” آلمان در مطلبی به اختلاف در دولت ائتلافی آلمان بر سر مسئله تمدید عملیات ارتش این کشور در عراق پرداخته و نوشت: اولین تمدید عملیات خارجی ارتش آلمان توسط دولت ائتلافی آمپل در سال جدید میلادی (عملیات نظامی در عراق) با مشکلاتی روبرو شده و علت آن مخالفت حزب سبز و یکی از مهم ترین سیاستمداران حزب سوسیال دموکرات با این مسئله است.

 

حزب سبز و آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان همواره عملیات ارتش آلمان در مبارزه با تروریسم داعش در عراق را رد کرده‌اند. “رالف موتسنیچ”، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات هم مخالف تمدید این عملیات نظامی است.

 

این سیاستمدار بلند پایه حزب سوسیال دموکرات حالا پیشنهاد داده که ماموریت جدید تنها به مدت ۶ ماه محدود شود. البته یک سخنگوی فراکسیون این حزب این پیشنهاد را رد کرده است.

 

از ژوئن سال ۲۰۱۵ ارتش آلمان به درخواست دولت عراق در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا مشارکت می کند. نیروهای ارتش آلمان برخلاف شرکای مهم خود در این ائتلاف بین‌المللی هرگز حملات هوایی علیه داعش را انجام نداده، بلکه با اقداماتی از قبیل سوخت رسانی هوایی به جت های جنگنده در این عملیات مشارکت می‌کردند.

 

ارتش آلمان از پایگاه هوایی الاسد عراق یک رادار نظارت هوایی را اداره می کند و همچنین به استقرار نیروهای امنیتی عراق در مرکز این کشور و منطقه مستقل کردستان کمک می‌کند. عملیات هواپیماهای شناسایی تورنادوی ارتش آلمان بر فراز عراق و سوریه هم در بهار سال ۲۰۲۰ به پایان رسید.

 

از آنجایی که تاریخ عملیات ارتش آلمان در عراق آخر ژانویه سال جاری میلادی به پایان می‌رسد، دولت ائتلافی جدید آلمان باید به سرعت در این باره تصمیم گیری کند. برای سبزهای آلمان در رای گیری درباره این عملیات مسئله اعتبار مطرح است. در حالی که اکثر فراکسیون حزب سبز در پارلمان آلمان درباره دیگر عملیات های خارجی آراء بسیار متفاوتی دارند، اما این فراکسیون درباره عملیات نظامی در عراق با هم اتفاق نظر داشته و آن را کاملا رد می‌کنند.

 

هم شخص بائر بوک، به عنوان وزیر خارجه آلمان و هم توبیاس لیندرنر، وزیر مشاور او این عملیات را کاملا آشفته، بر خلاف قوانین بین‌المللی و قانون اساسی دانسته و آن را کاملا رد می‌کنند.

 

ابتدا قرار بود کابینه دولت فدرال آلمان روز چهارشنبه درباره عملیات ارتش آلمان در عراق تصمیم گیری کند که البته مذاکرات پیچیده بین وزارت خارجه، وزارت دفاع، دفتر صدر اعظم و فراکسیون احزاب دولت ائتلافی مانع از آن شد و حالا باید دولت ائتلافی چهارشنبه آینده در این باره رای نهایی را بدهد و در غیر این صورت پارلمان آلمان نمی‌تواند تا پایان ژانویه درباره تمدید این عملیات تصمیم گیری کند.

اشغالگران آمریکایی تجهیزات نظامی به شرق سوریه ارسال کردند

یک منبع محلی سوری جمعه شب به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت که آمریکا تجهیزات نظامی کمکی به پایگاه‌های خود در میادین نفتی در شرق سوریه ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, تجاوز نظامی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق

رهبر اپوزیسیون ترکیه: اگر به قدرت برسیم با مصر و سوریه آشتی می‌کنیم

رهبر حزب جمهوری‌ خلق ترکیه اظهار کرد که در صورت روی کار آمدن مخالفان دولت، ترکیه با مصر و سوریه آشتی خواهد کرد و اولین قدمی که حزبش در خارج از کشور بر می‌دارد، ترمیم روابط با این کشور است.

ادامه

ترکیه, تشنج زدایی, جهان, خاورمیانه, سوریه, گزارش, مصر