حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

۵ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار جان خود را از دست دادند

طی روز گذشته و امروز، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۵ کارگر در چهار حادثه جداگانه در شهرهای قرچک، چمستان، شیراز و تهران جان خود را از دست دادند.

 

در این حوادث ۳ کارگر جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

 

به گزارش میزان، فرمانده انتظامی شهرستان قرچک از جان باختن کارگر ساختمانی به علت سقوط از ارتفاع خبر داد.

 

علی موسی پور،از جان باختن کارگر ساختمانی به علت سقوط از ارتفاع خبر داد و گفت: “در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه سقوط از بلندی بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ مرکزی قرچک به محل اعزام شدند”.

 

این مقام انتظامی ادامه داد: “با حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد، کارگر ساختمانی ۴۷ ساله‌ای حین کار از طبقه ششم به پایین سقوط کرده است”.

 

وی افزود: “یکی از شاهدان ماجرا به مأموران مراجعه و در بیان جزئیات حادثه اعلام کرد که وی در حال باز کردن و جمع آوری جک آلماتور بندی در طبقه ششم بود که در اثر بی احتیاطی به پایین سقوط کرد”.

 

فرمانده انتظامی شهرستان قرچک گفت: “پس از تایید مرگ فرد حادثه دیده جسد توسط عوامل امدادی برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد”.

 

 

مرگ یک کارگر در چمستان

 

به گزارش رکنا، کارگر کارخانه کارتن سازی در چمستان شهرستان نور داخل دستگاه افتاد و جان باخت.

 

فرمانده انتظامی شهرستان نور گفت: “یک کارگر ۳۹ ساله کارخانه کارتن سازی در حین کار با دستگاه مربوطه به داخل آن سقوط کرد و در دم جان باخت”.

 

محمد زمان شالیکار افزود: “امروز در پی کسب خبر مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ نیروی انتظامی به همراه ماموران آتش نشانی و هلال احمر به محل حادثه در شهرک صنعتی شهرستان نور واقع در بخش چمستان اعزام شدند”.

 

وی گفت: “ماموران آتش نشانی و هلال احمر مرد فوت شده را از داخل دستگاه بیرون کشیدند و برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشکی قانونی شد.

 

به گفته وی، علت سقوط این کارگر به داخل دستگاه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

 

 

مرگ ۲ کارگر بر اثر انفجار کپسول نیتروژن در فارس

 

به گزارش صداوسیما، انفجار کپسول نیتروژن در مغازه جان ۲ کارگر را گرفت.

 

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: “دیروز (دوشنبه) بر اثر انفجار کپسول نیتروژن در مغازه واقع در خیابان یقطین شیراز، ۲ کارگر جان باختند.

 

او ادامه داد: “این ۲ نفر، قبل از رسیدن آمبولانس اورژانس ۱۱۵ بر اثر شدت انفجار و تروما به سر جان باخته بودند”.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس اضافه کرد: “برای امدادرسانی به حادثه دیدگان، یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد. سیلندر گاز، چون تحت فشار است کار کردن با آن نیاز به رعایت نکات ایمنی خاص دارد و افراد باید آموزش لازم را برای کار با سیلندر، رگولاتور، تجهیزات گاز و اتصالات مربوط به آن را فرا گرفته باشند”.

 

 

مرگ کارگر ۲۲ ساله در تهران

 

به گزارش ایلنا، شب گذشته یک کارگر فصلی ۲۲ ساله که به دلیل آتش‌سوزی مخزن دچار سوختگی شد و در بیمارستانی در تهران فوت کرد.

 

چهار روز پیش یک کارگر فصلی ۲۲ ساله در پتروشیمی غدیر به دلیل آتش‌سوزی مخزن دچار سوختگی بالای ۶۰ درصد شد که به علت شدت حادثه او را به تهران منتقل کردند.

 

این کارگر جوان، شب گذشته در اثر شدت سوختگی در تهران فوت کرد و جنازه او را به بندر امام منتقل کردند.

 

ممبینی (روابط عمومی پتروشیمی غدیر) با تایید این حادثه گفت: “کارگر متوفی، فصلی بوده و تازه سه یا چهار روز از شروع کارش که همزمان با اورهال کارخانه بوده، کارش را شروع کرده بود که متاسفانه دچار حادثه شد”.

 

وی در ارتباط با دلیل حادثه و توضیحات فنی آن گفت: “شرح فنی حادثه و جزئیات آن را فردا در اختیار شما خواهم گذاشت”.

هرانا

به‌دنبال اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه، ۱۷ نفر از ۲۰ همکار اخراجیشان به کار خود بازگشتند

کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه از بازگشت به کار ۱۷ نفر از همکاران خود که از ابتدای ماه جاری با اتمام قرارداد کاری از ورود به محل کارشان منع شده بودند، خبر دادند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری