اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در ۱۳ استان ایران

معاون وزیر بهداشت ایران اعلام کرد که در ۱۳ استان این کشور محدودیت‌های جدیدی در ارتباط با پاندمی کرونا اعمال می‌شود. این محدودیت‌ها شامل مراکز مختلف از موزه‌ها و گردشگاه‌ها تا مراکز آموزشی و ورزشی است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

روسیه از آزمایش موفق سه نمونه اولیه واکسن کرونا خبر داد

خبرهای امیدبخش درخصوص دستیابی به واکسن کرونا و داروهای موثر برای آن در روسیه ادامه دارد و به تازگی عنوان شده که آزمایش سه نمونه اولیه واکسن کرونا موفقیت آمیز بوده است.

ادامه

اجتماعی, جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

درخواست از دولت برای تجدیدنظر دربازگشایی‌ها/ کادر درمان خسته وفرسوده در کنار حقوق‌هایی سه تا چهار ماه پرداخت نشده

عضو کمیته کشوری کرونا با اشاره به افزایش موارد ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا، گفت: تجدیدنظر در بازگشایی‌های انجام شده توسط دولت در مقابله با کرونا بسیار کارساز خواهد بود.

ادامه

اجتماعی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, کارگری

آتش‌سوزی در درمانگاه سینا اطهر در خیابان شریعتی/ ۱۵ زن و ۴ مرد جان باختند

اورژانس دقایقی پس از انفجار در تهران اعلام کرد:در ساعت ۲۰:۵۶ حریق در درمانگاه سینا اطهراعلام شده که براساس گزارش‌های اولیه حاکی از انفجار کپسول اکسیژن است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حوادث, خبر, کارگری

زنگ خطر/ تست مثبت کرونا ۹۹۸۶ نفر از کادر درمان تنها در بیمارستان‌های دولتی

معاون کل وزارت بهداشت ضمن اشاره به افزایش موارد بروز و فوتی کووید-۱۹ در کشور، گفت: اینکه برخی محدودیت‌ها بازگردد اجتناب ناپذیر است و همانطور که ستاد ملی کرونا با ماهیت شهرستانی تصویب کرده است، اکنون شش استان به علاوه استان تهران درخواست‌هایی در این زمینه داشتند و حتی برخی موارد با این اختیار در استان‌هایی ... زنگ خطر/ تست مثبت کرونا ۹۹۸۶ نفر از کادر درمان تنها در بیمارستان‌های دولتی

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

نماینده مجلس: بدون حل مشکلات با دنیا مشکلات اقتصادی‌مان رفع نمی‌شود

نماینده شیراز در مجلس گفت، اگر جمهوری اسلامی مشکلات سیاسی خود با جهان را حل نکند، مشکلات اقتصادی ایران نیز حل نخواهد شد. مسعود رضایی همچنین آسیب‌های اجتماعی را “تهدیدی جدی علیه نظام و حاکمیت در درازمدت” دانست

 

به گزارش صدای آلمان؛ از نظر مسعود رضایی، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی، چنانچه حکومت ایران نتواند مشکلات سیاسی خود با جهان را حل کند، مشکلات اقتصادی کشور رفع نخواهند شد.

 

این نماینده مجلس ایران در گفت‌وگوی خود با اعتمادآنلاین که متن آن روز شنبه ششم مهر (۲۹ سپتامبر) منتشر شد، همچنین در مورد آسیب‌های اجتماعی به عنوان تهدیدی برای “نظام و حاکمیت” هشدار داد.

 

مسعود رضایی با اشاره به بیکاری به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در ایران گفت: «مشکل بیکاری و نبود شغل، جوانان را در معرض همه آسیب‌های اجتماعی قرار می‌دهد و مجموعه این آسیب‌ها نظام و حاکمیت را در درازمدت تهدید می‌کند.»

 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ایران خاطرنشان کرد: «همه می‌دانیم اشتغال با سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود و تا سرمایه‌گذاری صورت نگیرد، تولیدی نخواهیم داشت و اشتغالی هم فراهم نمی‌شود.»

 

رضایی افزود: «بنابراین برای سرمایه‌گذاری و ایجاد تولید و اشتغال، نیازمند جلب سرمایه خارجی در کنار داخلی هستیم و در این شرایط تحریمی، با سرمایه‌گذار داخلی نمی‌توانیم به تنهایی مشکلات تولید و اشتغال را حل کنیم.»

 

این نماینده مجلس ضمن ابراز تاسف از “آسیب‌پذیر بودن سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در شرایط بد اقتصادی و تحریمی” گفت: «اگر نتوانیم به طریق اولی مشکلات سیاسی خود را با جهان حل کنیم، در زمینه اقتصادی هم نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.»

 

مسعود رضایی با اشاره به متصل بودن “زنجیروار” مجموعه این مشکلات با هم افزود: «نبود اشتغال، زمین‌گیر شدن تولید و نابسامانی شرایط جوانان را در پی دارد، اما اگر بتوانیم با تدبیر و خرد جمعی مشکلات سیاسی‌مان را با جهان حل کنیم، قطعا می‌توانیم سرمایه خارجی را پشتوانه توان داخلی کنیم.»

 

این نماینده مجلس در حالی خواستار حل شدن مشکلات سیاسی جمهوری اسلامی با جهان شده است که رهبر جمهوری اسلامی نه تنها راه مذاکره با آمریکا را “بسته” دانسته، بلکه خواستار “قطع امید” کامل از اروپا شده است.

 

علی خامنه‌ای پنجشنبه گذشته با “خبیث” خواندن اروپا و آمریکا و ضمن تأکید بر اینکه “انگیزه‌های دشمنی اروپایی‌ها با جمهوری اسلامی تفاوت اصولی با دشمنی آمریکا ندارد”، گفت: «اروپایی‌ها در ظاهر به عنوان میانجی وارد می‌شوند و حرف‌های طولانی هم می‌زنند اما همه آنها پوچ است.»

 

رهبر جمهوری اسلامی همچنین با تأکید بر اینکه “علاج مسائل و مشکلات کشور پافشاری بر شعارها و راه انقلابی است”، توصیه کرد که از “نیروهای وفادار به انقلاب” برای “حضور در مراکز حساس” ایران استفاده شود.

 

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد نه تنها تحولی برای رفع تنش ایران و آمریکا به وقوع نپیوسته، بلکه روند کنونی می‌تواند اروپا را نیز وارد دور جدیدی از تنش با جمهوری اسلامی کند.

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود در روز پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد که ایران با غنی‌سازی اورانیوم به وسیله سانتریفوژهای پیشرفته و برنامه‌هایی که برای نصب دستگاه‌‌های پیشرفته دیگری از این نوع دارد، توافق اتمی موسوم به برجام را نقض کرده است.

 

یک روز پس از این گزارش نیز برخی رسانه‌ها خبر دادند که سه کشور اروپایی باقی‌مانده در برجام یعنی بریتانیا، فرانسه و آلمان، به جمهوری اسلامی هشدار داده‌اند که چنانچه چهارمین گام ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای‌اش “چشمگیر” باشد، از برجام خارج خواهند شد.

 

گالوپ؛۵۱ درصد از افراد بین ۱۸ تا ۲۹ سال نگاه مثبتی به‌سوسیالیسم دارند

در سال گذشته ثروت تنها ۲۶ نفر از افراد میلیاردر، با مجموع دارایی سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر دیگر برابری می‌کرد.

ادامه

اجتماعی, امارات, امریکا, برزیل, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی, مکزیک

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛ پارازیت‌ها قطعاً مضر هستند

اکبر رنجبرزاده، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: برخی معتقدند اگر آنتن‌های BTS (نخستین بخش در شبکه تلفن همراه که با دستگاه موبایل ارتباط برقرار می‌کنند) نزدیک انسان باشند، مضر هستند ولی از نظر علمی گفته می‌شود اگر در مسیر دورتر باشند، اثر منفی را تشدید می‌کنند.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

زنان سرپرست خانواده در فقر مطلق

معمولاً تأکید و توجه به وضعیت کار و زندگی زنان سرپرست خانواده، در لابه‌لای گزارش‌ها و تحلیل و تفسیرهای انتشاریافته در رسانه‌ها در سایه قرار می‌گیرند و دربارهٔ آن‌ها کمتر خبر و گزارشی منتشر می‌شود.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, زنان, فقر