مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا با اشاره به اینکه برای یافتن جنبش‌های اعتراضی دانشجویان آمریکایی، مشابه آنچه اکنون در این کشور شاهد هستیم، «باید به حدود ۴۰ سال قبل برگردیم» تصریح کرد: فشار دانشجویان آمریکایی، «جو بایدن» را در دوراهی حمایت از اسرائیل یا جلب رضایت بخشی از رای‌دهندگانش قرار داده است. به گزارش روز پنج‌شنبه ... پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای شمالی, اسپانیا, اسراییل, انگلیس, حقوق بشر, غرب, فرانسه, فلسطین, مقاله, ویتنام

ده‌ها نهاد خواستار توقف صادرات تسلیحات آلمان به اسرائیل شدند

۳۷ سازمان مردم‌نهاد از دولت آلمان خواستند فورا صادرات سلاح به اسرائیل را متوقف کرده و اقدامات دیپلماتیک قوی‌تری برای برقراری آتش‌بس در غزه انجام دهد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این سازمان‌ها پنجشنبه در نامه‌ای به اولاف شولتس صدراعظم آلمان درخواست کردند که دولت برلین به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد ... ده‌ها نهاد خواستار توقف صادرات تسلیحات آلمان به اسرائیل شدند

ادامه

آلمان, اروپای مرکزی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

۴۹ درصد ساکنان اسرائیل خواستار توجه دولت به مشکل معیشت شدند

یک نظرسنجی جدید نشان داد که ۴۹ درصد ساکنان سرزمین‌های اشغالی خواهان توجه کابینه جدید اسرائیل به مسائل معیشتی هستند و تنها سه درصد مقابله با برنامه هسته‌ای ایران را از جمله مسائلی می‌دانند که باید در اولویت قرار داده شود.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا، براساس نظرسنجی منتشر شده توسط کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، ۴۹ درصد از ساکنان سرزمین های اشغالی اعلام کردند که تامین هزینه‌های زندگی مهم‌ترین چیزی است که آنها از دولت تل آویو انتظار دارند به آن رسیدگی کند.

۱۸ درصد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی، تامین امنیت شخصی خود و ۱۴ درصد نیز وحدت را از جمله مسائلی عنوان کردند که از دولت تل آویو انتظار دارند در درجه نخست اولویت قرار دهد.

۷ درصد افراد شرکت کننده در این نظرسنجی، توجه به هویت یهودی و ۶ درصد نیز لغو محاکمه نتانیاهو به خاطر فساد مالی را از مسائلی عنوان کردند که دولت باید در اولویت اقداماتش قرار دهد.

در این میان، تنها ۳ درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی، مقابله با برنامه هسته ای ایران را از مسائلی اعلام کرده‌اند که باید در درجه نخست به آن بپردازد.

رئیس رژیم اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که ۶۴ عضو کِنِسِت (پارلمان) اسرائیل از نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود حمایت کرده‌اند و بنابراین او مامور تشکیل کابینه خواهد شد.

هرتسوگ روز یکشنبه در اقامتگاه خود با نتانیاهو دیدار می‌کند تا رسماً او را مامور تشکیل کابینه کند.

بر اساس قوانین اسرائیل، نتانیاهو ۲۸ روز فرصت دارد تا کابینه جدید را تشکیل دهد و در صورت لزوم، امکان تمدید آن تا ۱۴ روز خواهد بود.

به گزارش ایرنا، از زمان افشای فساد نتانیاهو و تشکیل دادگاه وی در چهار سال گذشته، بی ثباتی سیاسی اسرائیل را فرا گرفته و در این مدت ۵ انتخابات برگزار شده است.

فساد اقتصادی نتانیاهو در کنار حضور صهیونیست‌های افراطی مثل “بن گویر” در ائتلاف پیروز انتخابات اخیر در سرزمین های اشغالی، از جمله چالش‌های داخلی اسرائیل برای تشکیل کابینه جدید هستند.

رای سازمان ملل به نفع فلسطینی‌ها و خشم صهیونیست‌ها

کمیته استعمار زدایی سازمان ملل پیش نویس قطعنامه فلسطینی را به تصویب رساند که در آن خواستار نظر مشورتی دیوان بین المللی دادگستری (لاهه) درباره اشغالگری اسرایسل شده است. پایگاه خبری «ارم نیوز» امارات امروز (شنبه) در این باره اعلام کرد:‌ این قطعنامه که در مقر سازمان ملل در نیویورک تصویب شد، از دیوان بین‌المللی ... رای سازمان ملل به نفع فلسطینی‌ها و خشم صهیونیست‌ها

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, سازمان ملل, گزارش

گوترش خواستار پایان اشغالگری اسرائیل شد

دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر خواستار برقراری صلح در فلسطین و پایان اشغالگری رژیم اسرائیل در کرانه باختری شد. به گزارش ایرنا از رسانه های الجزایر، «آنتونیو گوترش» امروز (چهارشنبه) در افتتاحیه سی و یکمین نشست سران کشورهای عربی در الجزایر گفت: اجازه دهید از ادامه رنج در فلسطین شروع کنم، موضع سازمان ملل ... گوترش خواستار پایان اشغالگری اسرائیل شد

ادامه

اتحادیه آفریقا, اتحادیه اروپا, اسراییل, الجزایر, تونس, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, شمال افریقا, صلح, فلسطین, گزارش

دبیرکل اتحادیه عرب حل بحران‌های سوریه، یمن و لیبی را کلید حذف مداخلات خارجی دانست

دبیرکل اتحادیه عرب در نشست مقدماتی اعضای این اتحادیه گفت، بحران‌های کشورهای عربی نشان دهنده یک زخم در حال خونریزی است و حل این بحران‌ها مهمترین کلید حذف دخالت طرف‌های منطقه‌ای در امور داخلی کشورهای عربی است.

ادامه

اتحادیه عرب, اسراییل, الجزایر, تحلیل, تونس, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, سوریه, فلسطین, لیبی, یمن

شهادت ۶ فلسطینی در نابلس به دست نظامیان اسرائیلی

در بحبوحه تداوم یورش‌های نیروهای اسرائیلی به شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری شامگاه دوشنبه شش شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و ۳۳ تن دیگر زخمی شدند.

ادامه

اسراییل, تجاوز نظامی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین