روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد: تحقیقات صورت گرفته شواهدی مبنی بر ارتباط بین عوامل حمله تروریستی به سالن کنسرت کرکوس با ملی‌گرایان اوکراین از جمله تراکنش مالی را تأیید می‌کند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ کمیته تحقیقات روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: نتایج اولیه تحقیقات، ماهیت برنامه ریزی شده اقدامات تروریست‌ها، آماده سازی دقیق ... روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

ادامه

اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا

افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که ... افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

۳۳۰ هزار کودک فرانسوی قربانی ده‌ها سال سوءاستفاده جنسی کلیسای کاتولیک

گزارش یک هیأت تحقیق مستقل نشان می دهد که در ۷۰ سال گذشته حدود ۳۳۰ هزار کودک قربانی آزار و اذیت کلیسای کاتولیک فرانسه و نهادهای وابسته به آن بوده‌اند.

 

به گزارش ایرنا، ژان مارک ساو رئیس هیأت مستقل تحقیق از فساد اخلاقی کلیسای کاتولیک فرانسه امروز در گفت و گو با شبکه سی ان ان خبر داد که اعضای روحانی این نهاد مذهبی طی هفت دهه گذشته از بیش از ۲۰۰ هزار کودک سوء استفاده جنسی کرده‌اند.

 

بر اساس یافته های گزارش هیأت مذکور، تخمین زده می شود که ۲۱۶ هزار کودک از نیمه قرن بیستم تا سال ۲۰۲۰ مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشند. این تعداد با احتساب قربانیان سوء استفاده کنندگان غیرروحانی مرتبط با کلیسا، مانند مدارس کاتولیک، به حدود ۳۳۰ هزار قربانی افزایش می‌یابد.

 

به گفته ساو، کودکان در کلیسای کاتولیک بیشتر از مدارس دولتی، اردوهای تابستانی یا هر محیط خارج از خانواده مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

 

به گفته وی، این مشکل ساختاری بوده و خشونت جنسی تنها به “چند فرد خاطی” محدود نمی‌شود.

 

ساو به سی ان ان گفت: کلیسا وقتی از سوء استفاده ها مطلع شد، سختگیری های لازم را برای محافظت از کودکان در برابر متجاوزین اتخاذ نکرد.

 

پیشتر اعلام شده بود که نتایج تحقیقات این هیأت نشان می‌دهد که کودکان هدف آزار دستکم ۲ هزار و ۹۰۰ تا ۳ هزار و ۲۰۰ کشیش یا سایر اعضای کلیسا بوده‌اند.

 

گزارش ۲ هزار و ۵۰۰ صفحه‌ای هیأت پس از دو سال و نیم تحقیق در بایگانی کلیسا، سوابق دادگاه‌ها، پرونده‌های پلیس و مصاحبه با شاهدان جمع آوری شده است.

 

این هیأت مستقل در سال ۲۰۱۸میلادی توسط کلیسای کاتولیک فرانسه و در واکنش به چندین رسوایی که این کشور و سراسر جهان را تکان داد، ایجاد شد. در بدو فعالیت یک خط تلفن برای دریافت اظهارات شاهدان راه‌اندازی و در ماه‌های بعد هزاران پیام دریافت شد.

 

۲۲ کارشناس حقوقی، پزشک، مورخ، جامعه‌شناس و متخصص الهیات در این هیئت عضویت دارند.

منابع مصری: اخوان‌المسلمین دنبال توقف فعالیت‌هایش در برخی کشورهای عربی است

منابع مصری مدعی شدند که «اخوان‌المسلمین» به دنبال «فروپاشی داخلی» و خشم مردمی دنبال توقف فعالیت‌های خود در برخی کشورهای عربی برای مدتی مشخص است.

ادامه

اسلام سیاسی, تروریسم, تونس, جهان, خبر, شمال افریقا, مصر

تصمیم سوریه و روسیه برای آزادسازی جاده استراتژیکM۴ و۳ گزینه مقابل اردوغان

رویکرد سوریه و روسیه مبنی بر آزادسازی مسیر M۴، رئیس جمهوری ترکیه را بین دو گزینه پذیرش اجرای توافق سوچی یا مواجهه با عملیات نظامی که اجرای توافق را تحمیل می‌کند، قرار می‌دهد.

ادامه

اردن, امریکا, تحریم, ترکیه, تروریسم, جنوب غرب اروپا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه, لبنان, مصر