اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

یک کارشناس چینی از پایان همه گیری کرونا در سالجاری خبر داد

یک کارشناس بیماری‌های عفونی چین اطمینان داد، همه گیری کرونا در سال جاری میلادی پایان می‌یابد.

 

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شبکه خبری «سی جی تی ان» چین، «ژانگ ونهونگ» کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی شانگ‌های در مصاحبه‌ای با خبرنگاران گفت: « من اطمینان دارم که همه گیری ویروس کرونا تا انتهای سال ۲۰۲۲ به پایان خواهد رسید و احتمالا  این آخرین زمستان با این بیماری خواهد بود.»

 

او در ادامه سخنانش گفت، با بهره بردن از رسیدن به سطحی از ایمنی جمعی، ایمن شدن افراد با واکسیناسیون و درمان ها و داروهای جدید برای مقابله با این بیماری، پایان همه گیری ویروس کرونا نزدیک است.

 

وی در پاسخ به نگرانی‌ها درباره سویه‌های جهش یافته این ویروس از جمله دلتا و اومیکرون گفت: تمامی آنها جهش‌های یک ویروس می‌باشند و تمامی ویروس‌ها در طول زمان تغییر می‌کنند. با این وجود اگر ویروس سارس-کووید ۲ با دیگر اقسام ویروس کرونا جهش کند، نگرانی‌های جدی بوجود می آید اما احتمال این موضوع بسیار کم است.

 

ژانگ ونهونگ همچنین خاطر نشان کرد با تجربیاتی که در طول دوران همه گیری و در مقابله با این ویروس کسب کردیم، هنوز هم می‌توانیم در آینده با جهش های این ویروس سازگار شویم و با آنها مبارزه کنیم. با وجود اینکه یکی از مقام های سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه ای با خبرنگاران گفته بود کشورهایی که نسبتا در رده های پایین ابتلا قرار دارند بهتر است که آمار ابتلا را بسیار پایین نگه دارند. در این زمینه چین با چالش بزرگی رو به رو می شود تا در برابر ویروس بسیار مسری اومیکرون سیاست بدون ابتلا به کرونای خود را ادامه دهد.

 

برپایه گزارش هفتگی سازمان جهانی بهداشت از ۳ تا ۹ ژانویه (۱۳ تا ۱۹ دی) آمار تایید شده مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا ۵۵ درصد افزایش یافته و به بیش از ۱۵ میلیون مورد ابتلای جدید و بیش از ۴۳ هزار مورد مرگ تنها در یک هفته رسیده است.

 

با این وجود علایم خفیف تر ویروس جهش یافته اومیکرون موجب شده است تا مردم دستورالعمل ها را کمتر رعایت کنند. همین امر موجب شده است تا موج جدیدی از همه گیری به شکلی سریع در سراسر جهان دیده شود و در راس این جدول آمار مبتلایان روزانه کشور آمریکا قرار  دارد. براساس آمار نیویورک تایمز بیش از ۸۰۰ هزار مورد ابتلای جدید روزانه در این کشور گزارش می شود که به نظر می رسد آمار واقعی بیشتر از آن است. در حال حاضر به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا بیش از ۹۸ درصد موارد ابتلا به کرونا در این کشور مربوط به ویروس اومیکرون است که طی یک ماه جانشین ویروس دلتا در این کشور شد. آمریکا با ۵۰ درصد افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا و ثبت رکورد تازه در بستری شدن در بیمارستان ها مواجه شده است. با این وجود مقامات بهداشتی آمریکا از جمله دکتر «جانت وودکاک » از سازمان غذا و دارو و دکتر«آنتونی فائوچی» متخصص ارشد بیماری های عفونی معتقدند باید در انتظار مبتلایان بیشتر به تدریج و طی روزهای آینده در آمریکا بود.

 

علاوه بر این آنتونی فائوچی در گفت و گویی با کمیسیون مطالعات بین‌المللی و استراتژیک گفت: « من فکر می‌کنم با درجه سرایت پذیری بسیار بالای ویروس جهش یافته اومیکرون تقریبا تمام مردم به تدریج به این بیماری مبتلا شوند و با وجود سرایت پذیری بالا و توانایی فرار از سیستم ایمنی بدن این ویروس، واکسن های حال حاضر تنها در برابر بیماری شدید و جلوگیری از مرگ کار می‌کنند و موجب پیشگیری از بیماری نمی‌شوند. به همین دلایل نباید ویروس اومیکرون را بی‌اهمیت تلقی کرد.

 

در پایان این گزارش آمده است، ژانگ ونهونگ در پاسخ به این سوال که آیا دُز تقویتی چهارم هم نیاز است یا خیر، گفت به تزریق دُز چهارم به شکل فوری نیاز نیست اما دریافت سومین دُز واکسن برای تقویت سیستم ایمنی برای خنثی سازی ویروس لازم است.

 

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند، واکسن پروتئینی کووید-۱۹ که توسط شرکت داروسازی چینی سینوفارم ساخته شده است به عنوان دُز تقویتی می تواند واکنش قوی تر آنتی بادی علیه ویروس اومیکرون را برانگیزد.

 

با این حال اسرائیل برای افراد بالای ۶۰ سال و کادر درمان بیمارستان تزریق دُز چهارم را آغاز کرده است. مطالعات نشان می‌دهند تزریق دُز چهارم یک هفته پس از دریافت واکسن میزان آنتی بادی را در بدن ۵ برابر می کند. اما اتحادیه اروپا هنوز بر سر تزریق دُز چهارم مطمئن نیست. در کشور چین قرار است تنها افراد با ایمنی پایین و یا افراد مسن دُز چهارم را دریافت کنند.

برخورد اف ۳۵ با عرشه ناو هواپیمابر آمریکایی؛ ۷ تفنگدار زخمی شدند

ارتش ایالات متحده امروز سه شنبه اعلام کرد که یک جنگنده اف ۳۵ نیروی دریایی این کشور که در حال انجام تمرینات در دریای چین جنوبی بود، هنگام فرود بر عرشه یک ناو هواپیمابر دچار سانحه شد.

ادامه

امریکا, تایوان, جهان, چین, حضور نظامی, خبر, شرق آسیا, فیلیپین

معضل ارتش تایوان؛ مقابله با موشک‌های چین که در عرض ۳۰ ثانیه پس از شلیک به‌هدف می‌رسد تقریبا غیرممکن است

یک مجله وابسته به نیروی دریایی تایوان عنوان کرد، ارتش این جزیره برای مقابله با موشک مدل YJ-۱۲، قدرتمندترین موشک کروز مافوق صوت سرزمین اصلی چین، به یک استراتژی نوآورانه نیاز دارد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, تایوان, تحلیل, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا

با وجود تحریم؛ چین نخستین آمار رسمی واردات نفت از ایران را منتشر کرد

با وجود تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا، چین به خرید نفت از ایران ادامه داده است. این کشور نخستین گزارش از واردات نفت از ایران را منتشر کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, برزیل, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا

امضا ۲۰۰سند همکاری با ۱۴۷ کشور و سازمان بین‌المللی در خصوص ساخت مشترک «کمربند و جاده»

رئیس‌جمهور چین در مجمع جهانی اقتصاد علاوه بر دفاع از عملکرد دولت این کشور در توزیع واکسن کرونا در سطح جهانی، راهکارهای اقتصادی پکن برای کمک به کشورهای درحال توسعه را راه حلی اثرگذار برای کاهش اختلاف توسعه خواند.

ادامه

آ. سه. آن, افریقا, اقتصادی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا