فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد دغدغه اصلی شهروندان اروپایی که قرار است به زودی در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کنند، فقر و بحران هزینه‌های زندگی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نظرسنجی انجام شده توسط پارلمان اروپا نشان می‌دهد علی‌رغم برجسته نشان دادن مسئله مهاجرت غیرقانونی در رسانه‌ها، دغدغه اصلی رای‌دهندگان اروپایی «فقر، بحران هزینه‌های زندگی و محرومیت ... فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, انگلیس, بلژیک, پناهجویی, خبر, فقر, معیشت

روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

با گسترش گروه‌های تبهکار، مردم عادی در سوئد به پوشیدن جلیقه ضدگلوله روی آورده‌اند که واکنش منفی پلیس این کشور را به دنبال داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ گفته می‌شود تعداد فزاینده‌ای از کودکان و نوجوانان در سوئد هنگام تردد در شهر‌ها جلیقه ضدگلوله می‌پوشند، زیرا سطح خشونت در این کشور افزایش یافته و ... روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

ادامه

پناهجویی, جهان, خبر, سوئد, شمال اروپا, فقر

پیرامون اعتراض کشاورزان آلمان؛ همبستگی با کشاورزان یک ضرورت اجتماعی است!

در اولین روزهای سال ۲۰۲۴ میلادی واضح گردید که بخار از ظرف جوشان رها شده است. مطالباتی که در اعتصابات هشدار دهنده سال گذشته بیان گردید، در اعتراضات امسال مجددا تکرار شد: مردم از سیاست های دولت ناراضی هستند. “هاگن لش” از مؤسسه اقتصاد آلمان، با نگرانی گفت: “اگر اعتراض کشاورزان الگو شود، ما با ... پیرامون اعتراض کشاورزان آلمان؛ همبستگی با کشاورزان یک ضرورت اجتماعی است!

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, پناهجویی, روسیه, زنان, فقر, کارگری, کشاورزی, کودکان, مقاله

سنای آمریکا لایحه کمک به اوکراین، اسرائیل و اصلاحات مرزی را ارائه کرد

سنای آمریکا بسته امنیت ملی را که مدت‌ها در انتظار ارائه بود و شامل کمک خارجی به اوکراین، اسرائیل و تایوان می‌شود، اعلام کرد و قرار است در روزهای آتی رای گیری اولیه درباره آن انجام شود. به گزارش ایسنا، از این بسته جدید کمک ۱۱۸ میلیارد دلاری، بیش از نیمی یا تقریبا ۶۰ میلیارد ... سنای آمریکا لایحه کمک به اوکراین، اسرائیل و اصلاحات مرزی را ارائه کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امنیتی, اوکراین, پناهجویی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, فلسطین, هندو پاسیفیک

معترضان در۴۰ شهر آلمان علیه راستگرایان افراطی تظاهرات کردند

صدها هزار معترضان در آلمان روز یکشنبه در حدود ۴۰ شهر علیه گروه‌های راست افراطی تظاهرات کرده و بار دیگر مخالفت خود را با طرح اخراج میلیون‌ها مهاجر از این کشور اعلام کردند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه‌های «جمعه‌های آینده» و «کامپکت» که سازماندهی این تظاهرات را بر عهده داشتند، در ... معترضان در۴۰ شهر آلمان علیه راستگرایان افراطی تظاهرات کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, المان, پناهجویی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

یونان مسیرهای زمینی و دریایی با ترکیه را مسدود کرد

در پی اقدام ترکیه در باز کردن مرزهایش، مقام‌های یونان اعلام کردند مسیرهای دریایی و زمینی با ترکیه را به منظور ممانعت از حرکت صدها پناهجو به سمت اروپا مسدود کرده‌اند.

 

در حالیکه ترکیه از توافق طولانی‌مدت با اتحادیه اروپا در زمینه ایجاد مانع برای خروج بیش از ۳.۶ میلیون پناهجو از این کشور خارج شد، اروپا هم‌اکنون در آستانه یک بحران جدید پناهجویان قرار گرفته است.

 

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، در پی تصمیم آنکارا برای برداشتن موانع رسیدن پناهجویان به اروپا، مقام‌های دولت یونان، مسیرهای زمینی و دریایی خود را مسدود کردند.

 

با بازشدن مرزهای ترکیه، صدها پناهجو از ترکیه به سرعت به سمت یونان و بلغارستان حرکت کرده‌اند به امید آنکه بتوانند از مرز عبور کرده و وارد اروپا شوند.

 

کشورهای همسایه ترکیه در واکنش به این اقدام ترکیه، تدابیر امنیتی در مرزهای خود را تشدید بخشیده‌اند و یونان روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که «تا حداکثر حدممکن»، مسیرهای زمینی و دریایی خود را مسدود می‌کند.

 

از طرف دیگر، بلغارستان نیز، یک هزار نظامی و تجهیزات نظامی در امتداد مرز ۱۹۰ مایلی خود با ترکیه مستقر کرده است.

 

در یکی از تدابیر امنیتی برای مقابله با ورود پناهجویان به اروپا، نیروهای پلیس در «پازارکول» (Pazarkule) واقع در شمال شرقی یونان، به سمت ده‌ها پناهجوی سوری، ایرانی، عراقی، پاکستانی و مغربی، نارنجک‌های دودزا پرتاب کرد.

 

آنکارا مدعی شده است که تصمیم به برداشتن موانع پیش روی پناهجویان جهت عزیمت به سمت اروپا در واکنش به کشته شدن ۳۳ نظامی ترکیه در «ادلب» صورت گرفته است.

اعتمادآنلاین

اتحادیه اروپا تهدیدی “بسیار بد” برای آمریکاست

دونالد ترامپ در سخنرانی خود در جمع فرماندهان آمریکایی در کاخ سفید درباره اتحادیه اروپا، ناتو، تسلیحات هسته‌ای و همچنین مسائل سیاسی و اقتصادی داخلی آمریکا صحبت کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, پناهجویی, جهان, چین, خبر, روسیه, ناتو

کشته شدن ۱۳ زن مهاجر سوار بر یک قایق در سواحل ایتالیا

گارد ساحلی ایتالیا اجساد ۱۳ زن مهاجر را که قایق آن‌ها به خاطر آب و هوای بد منطقه و تعداد زیاد مسافر سرنگون شد را در ساحل جزیره «لامپدوسا» در جنوب سیسیل از آب بیرون کشیدند.

ادامه

ایتالیا, پناهجویی, تونس, جهان, حقوق بشر, خبر, لیبی