سازمان ضد جنگ آمریکا: ایالات متحده و هم‌پیمانانش روزانه بیش از۴۰ بمب و موشک پرتاب می‌کنند

سازمان ضد جنگ “کد پینک” آمریکا اخیرا گزارشی منتشر کرد مبنی بر این که در ۲۰ سال گذشته، آمریکا و متحدانش به طور مداوم کشورهای دیگر را بمباران کرده و به طور متوسط ​​بیش از ۴۰ بمب و موشک در هر روز پرتاب کرده‌اند.  

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, سوریه, ضد جنگ, عراق, یمن

ضرورت بسیج افکارعمومی ایران و جهان، برای جلوگیری از فاجعهٔ دهشتناک جنگی دیگر در منطقه!

اعلامیهٔ کمیتهٔ مرکزی حزب تودۀ ایران: ضرورت بسیج افکارعمومی ایران و جهان، برای جلوگیری از فاجعهٔ دهشتناک جنگی دیگر در منطقه!

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, سیاسی, ضد جنگ, عربستان سعودی, مصر, مقاله

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری در مورد افزایش تنش‌ها و خطرهای جنگ آمریکا با ایران

به ابتکار رهبری حزب تودۀ ایران بیانیۀ زیر برای اظهار نظر و حمایت در اختیار حزب های کارگری و کمونیستی جهان قرار گرفت. متن بیانیۀ و حزب های امضاء کننده بیانیه در زیر آمده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, بیانیه, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, ضد جنگ, عربستان سعودی

بیانیه ۲۲۵ نفر از فعالان سیاسی و مدنی؛ مذاکره تسلیم نیست

بیش از دویست نفر از فعالان سیاسی و مدنی داخل و خارج کشور، از طیف‌های مختلف فکری و سیاسی، طی بیانیه‌ای خواهان «استقبال از میانجی‌گری» و «مذاکره بی قید و شرط ایران و آمریکا» شده‌اند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, ژاپن, ضد جنگ

گوترش: سازمان ملل باید اصلاح شود / جنگ سوریه برنده‌ای ندارد

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت، نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد باید خودشان را اصلاح کرده و تطبیق دهند تا بتوانند از ارزش‌های روشنگری دفاع کنند.

 

او در سخنرانی‌اش در لندن گفت: بزرگترین هدیه اروپا برای جهان، ارزش‌های روشنگری است. حال این ارزش‌ها زیر سوال رفته و تهدید می‌شود.

 

شاهد آن هستیم که دستور کار حقوق بشری عرصه را به ناسیونالیسم تهاجمی می‌بازد. هر روز شاهد رفتارهای غیر منطقی و ناسیونالیسم تهاجمی هستیم.

 

گوترش با انتقاد از محافظه‌کاری گفت، چالشی که اکنون جهان را گرفتار کرده نیازمند پاسخ چند جانبه است. او تاکید کرد: ما اکنون جهانی چند قطبی داریم که قادر به حل مشکلاتش نیست. یک جهان چند قطبی به حکومتداری چند جانبه بیشتری نیاز دارد نه کمتر.

 

جنگ در سوریه برنده ای نخواهد داشت

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد با اعلام اینکه جنگ سوریه برنده ای نخواهد داشت تمام طرف های فعال را به پذیرش راهکار سیاسی دعوت کرد.

 

آنتونیو گوترش که برای شرکت در کنفرانس بین المللی سومالی که قرار است در لندن برگزار شود به این شهر سفر کرده، افزود: وقت آن رسیده است که همه بدانند هیچ کس در این نزاع پیروز نخواهد شد.
وی همچنین گفت: تا زمانی که تمام طرف ها به این نتیجه نرسند که قادر به پیروزی در جنگ نخواهند بود در سوریه و هیچ یک از نزاع های موجود جهان صلح برقرار نمی شود.

 

دبیرکل سازمان ملل همچنین اظهار داشت که جنگ چه در سوریه، یمن، لیبی یا جنوب سودان پیروزی نخواهد داشت و تنها راهکار سیاسی است که می تواند نزاع ها را حل کند.

 

گفتنی است که سوریه بیش از پنج سال است از حضور گروه های مسلح تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره که از حمایت برخی کشورهای منطقه و آمریکا برخوردارند، رنج می برد.

ایسنا، مهر

روسیه هشدار داد که استفاده از زور در کره کاملا غیرقابل قبول است!

در حالی که چین و روسیه به واشنگتن علیه اعمال نیروی نظامی تهدیدآمیز علیه کره شمالی هشدار دادند وزیر امور خارجه آمریکا گفت ناکامی در سرکوب توسعه برنامه موشکی و اتمی کره شمالی می‌تواند منجر به پیامدهای فاجعه باری شود.   به نقل از خبرگزاری رویترز، واشنگتن اخیرا پکن را به خاطر تلاش‌هایش برای کنترل ... روسیه هشدار داد که استفاده از زور در کره کاملا غیرقابل قبول است!

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, ضد جنگ

جرمی کوربین: ما خواهان امنیت و صلح جهان هستیم!

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس ضمن حمله به مواضع ضد جنگ «جرمی کوربین» رهبر چپ گرای حزب کارگر مدعی شد در صورت پیروزی او در انتخابات پارلمانی در پیش رو، امنیت کشورش در معرض خطری جدی قرار خواهد گرفت.   بوریس جانسون در یادداشت که روز پنجشنبه و در آستانه انتخابات پارلمانی انگلیس در روزنامه ... جرمی کوربین: ما خواهان امنیت و صلح جهان هستیم!

ادامه

انگلستان, جهان, خبر, ضد جنگ

تظاهرات در برلین در اعتراض به سیاست های ناتو

شماری از مخالفان ناتو در اعتراض به سیاست های این سازمان دست به برگزاری تظاهرات در شهر برلین زدند. به گزارش خبرگزاری آلمان، هزاران معترض به سیاست های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز با برگزاری تظاهرات در برلین مخالفت خود را با خط مشی های این سازمان اعلام کردند.   تظاهرات کنندگان با اعلام در ... تظاهرات در برلین در اعتراض به سیاست های ناتو

ادامه

المان, جهان, خبر, ضد جنگ

رییس‌جمهوری صربستان: آمریکایی‌ها از جنگ خسته شده‌اند!

  رییس‌جمهوری صربستان گفت: پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که شهروندان آمریکایی از جنگ و مناقشات نظامی خسته شده‌اند.   تومیسلاو نیکولیچ، رییس‌جمهوری صربستان در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار کرد: شهروندان آمریکایی از جنگ‌ها، مناقشات و مداخله‌های کشورشان در امور سایر کشورها خسته شده‌اند.   وی در ادامه تصریح کرد، در ... رییس‌جمهوری صربستان: آمریکایی‌ها از جنگ خسته شده‌اند!

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, ضد جنگ