چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

گلوبال تایمز: چین هر زمان بخواهد ناوهای آمریکایی را نابود می‌کند

رسانه‌ دولتی چین اعلام کرد، اگر چین نمی‌خواست حرکت و حضور دو ناو هواپیمابر آمریکایی در دریای چین جنوبی ممکن نبود و چین می‌تواند با موشک‌هایش هر زمان که بخواهد این دو ناو را نابود کند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از “دیلی‌میل”، “گلوبال تایمز” همچنین در توییتی هشدار داد: “چین دارای مجموعه گسترده‌ای از سلاح‌های ضد کشتی مانند دونگ‌فنگ DF-۲۱D و موشک‌های DF-۲۶ است” که می‌تواند با آنها آمریکایی‌ها را هدف قرار دهد.

 

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده، دو ناو هواپیمابر آمریکایی روز شنبه در دریای مورد مناقشه چین جنوبی مشغول انجام تمرینات بودند، در حالی که چین نیز مشغول انجام تمرینات نظامی بود که مورد انتقاد پنتاگون و کشورهای همسایه قرار گرفته است.

 

روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین همچنین نوشت، تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که چینی‌ها هر زمان بخواهند می‌توانند ناوهای هواپیمابر را با موشک‌هایشان از بین ببرند.

 

در گزارش گلوبال تایمز نوشته شده: “دریای چین جنوبی کاملاً در سیطره ارتش آزادی‌بخش خلق چین است و هرگونه اقدام ناوهای هواپیمابر آمریکایی در این منطقه، تنها به دلخواه ارتش آزادی‌بخش خلق چین انجام می‌شود”.

 

چین و آمریکا یکدیگر را به تنش‌زایی در این راه ‌آبی استراتژیک متهم کرده‌اند، آن هم در زمانی که روابط پر کشمکشی بین دو کشور بر سر همه‌چیز، از ویروس کرونا گرفته تا تجارت با هنگ‌کنگ، برقرار است.

 

چین، انتقاد آمریکا از تمرینات نظامی‌اش در روز جمعه را رد و اعلام کرد که مقصر تنش‌های فزاینده، آمریکا است.

 

بر اساس اعلام ارتش آمریکا، مدت زیادی‌ است که ناوهای هواپیمابر آمریکایی در غرب اقیانوس آرام، و از جمله در دریای چین جنوبی، تمرینات نظامی انجام می‌دهند. اخیراً آمریکا دارای سه ناو هواپیمابر در این منطقه بود.

 

چین نیز هفته گذشته اعلام کرد که برای انجام ۵ روز تمرین نظامی برنامه‌ریزی کرده و این تمرینات از ۱ ژوئیه (۱۱ تیر) در نزدیکی “جزایر پاراسل”- که هم چین و هم ویتنام ادعای مالکیت آن‌ها را دارند- آغاز می‌شوند.

 

ویتنام و فیلیپین نیز از تمرینات نظامی چین انتقاد کرده و هشدار داده‌اند که آن‌ها هم می‌توانند در منطقه تنش ایجاد کنند و بر روابط پکن با همسایه‌هایش تأثیرگذار باشند.

 

ایالات متحده، چین را به تلاش برای ارعاب همسایگان آسیایی‌اش که ممکن است بخواهند از ذخایر گسترده نفت و گاز این منطقه استفاده کنند، متهم کرده است. برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام همگی ادعای مالکیت بخش‌هایی از دریای چین جنوبی را دارند که از طریق آن هر سال حدود ۳ تریلیون دلار تجارت انجام می‌شود.

توقف کرونا در چین، افزایش آمارها در ژاپن و کره

با ثبت تنها یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در چین در شبانه روز گذشته، آمار مبتلایان به این ویروس در موج دوم که از اواسط خرداد شروع شده است برای هشتمین روز مستمر تک رقمی شد توقف کرونا در این کشور در شرایطی است که آمار در کشورهای ژاپن و کره جنوبی همواره با ... توقف کرونا در چین، افزایش آمارها در ژاپن و کره

ادامه

جهان, چین, خبر, ژاپن, کره جنوبی

سی‌ان‌ان؛ رویگردانی اروپا از آمریکا و توجه به چین

بیش از هفتاد سال، ائتلاف دو سوی آتلانتیک به عنوان بنیادی غیر قابل متزلزل از ثبات اروپایی و محور ارزش‌های نظم غربی تحت امر آمریکا خدمت کرد. به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۰ این روابط مورد بازنگری دو سوی آتلانتیک قرار گرفته باشد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, المان, امریکا, بلژیک, جهان, چین

پشتیبانی ۴۶ کشور از موضع چین در مساله شین جیانگ

در چهل و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو که روز ۱ ژوئیه برابر با ۱۲ تیر ماه برگزار شد، بلاروس به نمایندگی از ۴۶ کشور بیانیه‎ای را ایراد کرد که در آن ضمن عالی ارزیابی کردن دستاوردهای منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ چین در امور حقوق بشر و مبارزه با تروریسم ... پشتیبانی ۴۶ کشور از موضع چین در مساله شین جیانگ

ادامه

بلاروس, بیانیه, تجزیه‌طلبی, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل