سفر رئیس‌جمهور منتخب اندونزی به چین

پرابوو سوبیانتو در سفر به پکن با شی جین پینگ دیدار و گفتگو کرد. پرابوو سوبیانتو، رئیس جمهور منتخب اندونزی امروز (دوشنبه) با سفر به پکن با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد. به گزارش خبرگزاری الجزیره، شی جین‌پینگ در این دیدار بر عزم چین برای گسترش مناسبات و روابط نزدیک ... سفر رئیس‌جمهور منتخب اندونزی به چین

ادامه

آمریکا, اندونزی, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش, مشارکت راهبردی

گفتگوی سران چین و آنگولا

شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر جمعه در تالار بزرگ مردم در پکن با جوائو لورنسو رئیس جمهور آنگولا که برای یک دیدار رسمی در چین به سر می برد، گفتگو کرد. سران دو کشور اعلام کردند که روابط چین و آنگولا را به روابط مشارکتی و راهبردی جامع ارتقا خواهند داد.

به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ شی جین پینگ در این دیدار گفت که چین و آنگولا دوستی سنتی با یکدیگر دارند. سال گذشته دو کشور به طور مشترک چهلمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک خود را جشن گرفتند. در حال حاضر، روابط چین و آنگولا از روند خوب توسعه برخوردار است، اعتماد متقابل سیاسی همچنان عمیق تر می شود و همکاری عملی ثمربخش بوده و رفاه واقعی برای مردم دو کشور به ارمغان آورده است.

وی ابراز اطمینان کرد که این سفر رئیس جمهور آنگولا نیروی محرکه جدید را به تعمیق همه جانبه روابط دو کشور تزریق کرده و به حصول پیشرفت‌های جدید در همکاری دوستانه دو کشور یاری کند.

پس از این گفتگو، سران دو کشور مشترکا شاهد امضای تعدادی از اسناد همکاری دوجانبه در زمینه ساخت مشترک «کمربند و جاده» ، اقتصاد و تجارت، کشاورزی و توسعه سبز بودند.

در این دیدار دو طرف “بیانیه مشترک جمهوری خلق چین و جمهوری آنگولا در مورد ایجاد روابط مشارکتی و راهبردی جامع” را به امضا رساندند .

پیش از آغاز مذاکرات، شی جین پینگ مراسم استقبال از رئیس جمهور آنگولا را در سالن شمالی تالار بزرگ مردم برگزار کرد. در شامگاه جمعه نیز شی جین پینگ یک ضیافت خوشامدگویی برای همتای آنگولایی خود در سالن طلایی تالار بزرگ مردم برگزار کرد.

پکن: ارتش‌های چین و روسیه قاطعانه به چالش‌های جهانی پاسخ می‌دهند

وزیر دفاع جدید چین در یک تماس ویدئویی با سرگئی شویگو همتای روسی خود اعلام کرد که ارتش‌های دو کشور به طور قاطعانه به چالش‌های جهانی پاسخ خواهند داد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، طبق بیانیه وزارت دفاع چین دونگ جون امروز چهارشنبه در این تماس گفت که ارتش‌های مسکو و پکن روابط نظامی ... پکن: ارتش‌های چین و روسیه قاطعانه به چالش‌های جهانی پاسخ می‌دهند

ادامه

آمریکا, امنیتی, اوکراین, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, مشارکت راهبردی

ایجاد «مشارکت راهبردی جامع» میان چین و اروگوئه

روسای جمهوری چین و اروگوئه همزمان با امضای توافق‌نامه‌های متعدد برای تقویت روابط تجاری، از ایجاد «مشارکت راهبردی جامع» میان دو کشور خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری پرنسا لاتینا، به دنبال دیدار لوئیس لاکایه پو و شی جین‌پینگ روسای جمهوری اروگوئه و چین در پکن، مقام‌های دو کشور ... ایجاد «مشارکت راهبردی جامع» میان چین و اروگوئه

ادامه

آمریکای لاتین, اروگوئه, اقتصادی, جهان, چین, شرق آسیا, صلح, گزارش, مشارکت راهبردی