نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

امسال با پرچمِ فلسطین در برابر سودِ سرمایه‌داران برای زندگیِ خود قیام می‌کنیم!

WFTU در بیانیه‌ای اعلام کرد: کارگران در هر گوشه‌ای از جهان در برابر جنایتی که اسرائیلی‌ها مرتکب می‌شوند، سکوت نخواهند کرد. آن‌ها از فرصت اول ماه مه برای همبستگی با مردم مبارز فلسطین و محکومیت دولت قاتل اسرائیل و متحدان امپریالیست آن استفاده خواهند کرد. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از WFTU، فدراسیون جهانی ... امسال با پرچمِ فلسطین در برابر سودِ سرمایه‌داران برای زندگیِ خود قیام می‌کنیم!

ادامه

آمریکا, اروپا, استبداد, استثمار, امپریالیسم, بازنشستگان, بیانیه, جهان, سرمایه‌داری, سوریه, صلح, عدالت اجتماعی, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, فلسطین, کارگران, مداخله نظامی, ناتو, همبستگی

حمایت چین از وحدت گروه‌های فلسطینی

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان حماس و فتح به پکن، اظهار داشت: از آشتی و وحدت میان گروه‌های فلسطینی حمایت خواهیم کرد. به گزارش شنبه ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، وانگ ونبینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و ... حمایت چین از وحدت گروه‌های فلسطینی

ادامه

آمریکا, اشغالگری, جهان, چین, خبر, سازمان آزادی‌یخش فلسطین, سازمان ملل, صلح, فلسطین

انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات حمایتی از فلسطین در پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، برندی سندرز سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نه آقای نتانیاهو. اگر به این نکته اشاره کنیم که در مدت کمی بیش از ۶ ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته ... انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, زنان, فلسطین, کودکان

گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

گزارش نیویورک‌تایمز از تداوم حمایت آمریکا از جنایات اسرائیل

روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی با اشاره به تداوم حملات جنایتکارانه اسرائیل به غزه، نوشت: دولت جو بایدن هیچ تغییری در سیاست خود نسبت به این رژیم ایجاد نکرده‌است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از این روزنامه آمریکایی، مقامات دولت بایدن می‌گویند که اسرائیل باید برای محدودکردن تلفات غیرنظامیان و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه اقدامات بیشتری انجام دهد. اما موضع آن همچنان فاصله زیادی با کشورهای عربی دارد که خواستار آتش‌بس فوری بوده و منتقد حملات اسرائیل در غزه هستند.

وزیران کشورهای عربستان و چند کشور عربی دیگر روز جمعه در جریان سفر به واشنگتن در یک نشست خبری اعلام کردند که حملات اسرائیل باید متوقف شود و حتی ایمن صفدی وزیر خارجه اردن در این نشست اسرائیل را به قتل عام متهم کرد.

اما آمریکا همچنان هیچ تغییری در موضع خود نشان نداده و دیروز جمعه هم قطعنامه شورای امنیت را که پیش‌نویس آن از سوی امارات متحده عربی آماده و خواستار آتش‌بس بشردوستانه شده بود را وتو کرد.

به نوشته این روزنامه، بایدن اگرچه تحت فشارهای داخلی و خارجی در مورد موضوع غزه است، اما هیچ اقدام قابل‌توجهی در این خصوص انجام است. مقامات کاخ سفید تاکنون صحبت در مورد قطع یا مشروط کردن کمک‌های نظامی به اسرائیل را نادیده گرفته و اعلام کرده‌اند که به اسرائیل مهلت قطعی برای پایان حملات به غزه نداده‌اند.

آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا روز پنجشنبه و نزدیک به یک هفته از شکست آتش‌بس موقت میان حماس و اسرائیل، تنها به این موضع که امریکا از کشتار غیرنظامیان و شرایط انسانی غزه ناراضی است، بسنده کرد.

بلینکن که در یک نشست خبری در واشنگتن این اظهارات را ارائه می‌کرد، ادامه داد: بین اهداف اعلام شده اسرائیل برای محافظت از جان غیرنظامیان و نتایج واقعی که ما می‌بینیم، فاصله وجود دارد.

مقامات اسرائیلی در مقابل استدلال می‌کنند که در موقعیت غیرممکنی قرار دارند و حماس را مسئول جنایات کنونی در غزه اعلام کرده اند.

در این میان، گروهی از دموکرات‌های حاضر در کنگره نیز می‌گویند که آمریکا باید فراتر از گفت‌وگو در مقابل اسرائیل وارد عمل شود.

سناتور کریس ون هولن در این زمینه گفت: «من فکر می‌کنم دولت بایدن می‌تواند تلاش بیشتری برای استفاده از اهرمی که در برابر اسرائیل داریم، انجام دهد». وی اضافه کرد: «زمانی که حرف با عمل مطابقت نداشته باشد، آمریکا سست و بی‌اثر به‌نظر می‌آید».

این سناتور دموکرات در ادامه تاکید کرد: «دولت بایدن باید تا زمانی که یک طرح عملی قابل راستی‌آزمایی از سوی اسرائیل برای تامین اهداف رئیس‌جمهوری مطرح نشده، خواهان توقف حملات به غزه شود».

واشنگتن تاکنون چندین بار در واکنش به اعتراض‌ها مبنی بر مخالفت با آتش بس اعلام کرده است که این امر به رهبران حماس امکان می‌دهد تا باردیگر اسرائیل را تهدید کنند و چرخه خشونت را تداوم بخشند. مقامات آمریکا حتی تمایلی به ارائه یک محدودیت زمانی به اسرائیل برای پایان حملات گسترده هم نشان نداده‌اند؛ حملاتی که به‌گفته تحلیلگران ممکن است هفته‌ها و ماه‌ها به‌طول انجامد.

دنیس راس یکی از مقامات سیاست خاورمیانه در چندین دولت آمریکا در خصوص موضع بایدن در قبال اسرائیل گفت: «بایدن احتمالا همچنان به مقاومت در برابر فشارهای داخلی و خارجی برای درپیش‌گرفتن یک موضع سخت‌تر در برابر اسرائیل ادامه خواهد داد».

وی سپس افزود: «اما درصورت طولانی‌شدن جنگ این امکان وجود دارد که بایدن بی‌سر وصدا روند ارسال مهمات به اسرائیل را کند نماید».

بایدن از اختیارات اضطراری خود برای کمک به اسرائیل استفاده می‌کند

دولت بایدن از اختیارات اضطراری خود استفاده کرده و بدون بررسی کنگره ۱۴ هزار گلوله تانک به اسرائیل می‌فروشد. پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت بایدن از یک طرح اضطراری در قانون کنترل صادرات تسلیحات استفاده کرده تا محموله گلوله‌های تانک به ارزش ۱۰۶.۵ میلیون دلار را به صورت فوری به اسرائیل تحویل دهد. ... بایدن از اختیارات اضطراری خود برای کمک به اسرائیل استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

روسیه: رها سازی آب دریا داخل تونل‌های غزه جنایت جنگی است

معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت، اگر اسرائیل به دنبال رها سازی آب دریا داخل تونل‌های حماس در غزه باشد، این مساله دقیقا مصداق بی‌رحمی است. به گزارش ایسنا، دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: در روزهای اخیر اطلاعات شوکه کننده درباره طرح‌های اسرائیل ... روسیه: رها سازی آب دریا داخل تونل‌های غزه جنایت جنگی است

ادامه

آمریکا, اسراییل, افغانستان, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, سازمان ملل, عراق, غرب, فلسطین, گزارش, لیبی

۴ پایگاه آمریکا در سوریه هدف حمله قرار گرفتند

نیروهای مقاومت ۴ پایگاه آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه را تنها طی ۲ ساعت هدف حمله راکتی قرار دادند. به گزارش فارس، شبکه «المیادین»، شامگاه امروز (جمعه)، به نقل از منابع خود گزارش داد گروه‌های مقاومت ۴ پایگاه آمریکا را طی ۲ ساعت گذشته در سوریه هدف حمله قرار داده‌اند. براساس این گزارش، ... ۴ پایگاه آمریکا در سوریه هدف حمله قرار گرفتند

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین

چین حرف و عمل آمریکا در قبال جنگ غزه را «متناقض» عنوان کرد

دیپلمات ارشد چین در سازمان ملل در واکنش به وتوی قطعنامه آتش‌بس بشردوستانه در غزه توسط آمریکا اعلام کرد که چشم‌پوشی از ادامه جنگ در غزه با ادعای اهمیت دادن به جان انسان‌ها در این منطقه متناقض است. به گزارش ایرنا از سی‌جی‌تی‌ان، ژانگ جون نماینده دائم چین در سازمان ملل امروز شنبه گفت که ... چین حرف و عمل آمریکا در قبال جنگ غزه را «متناقض» عنوان کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, امارات, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, زنان, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کودکان