تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

گزارش‌ها از حرکت تحریک‌آمیز زیردریایی اسرائیل به‌سمت خلیج فارس خبر می‌دهد

برخی رسانه‌های خبری اسرائیل خبر دادند که یک زیردریایی متعلق به ارتش اسرائیل روز یکشنبه، ۳۰ آدر ماه از کانال سوئز گذشته و به سمت خلیج فارس در حرکت است.

 

به گزارش یورونیوز: رسانه‌های اسرائیلی که خبر حرکت زیر دریایی ارتش اسرائیل به سمت حلیج فارس را منتشر کرده‌اند هدف از این اقدام را ارسال «پیام هشدارآمیز مستقیم به ایران» ذکر کرده‌اند.

 

این در حالی است که سخنگوی ارتش اسرائیل از دادن پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران اسرائیلی در این خصوص خودداری کرد.

 

تصمیم اسرائیل برای حرکت زیردریایی‌اش به سمت خلیج فارس در حالی صورت گرفته است که تنش میان تل آویو و تهران پس از ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای ایرانی بالا گرفته است. ایران از دولت اسرائیل به عنوان عامل این ترور یاد کرده و گفته است که انتقام آقای فخری زاده را خواهد گرفت.

 

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی به نقل از منابع امنیتی کشورهای عربی، دولت مصر با عبور زیردریایی اسرائیل از کانال سوئز موافقت کرده است.

 

زیردریایی اسرائیل در حالی به سمت خلیج فارس در حرکت است که زیردریایی هسته‌ای «یواس‌اس جورجیا» آمریکا به همراه چند کشتی جنگی روز دوشنبه یکم دی ماه با عبور از تنگه هرمز وارد آب‌های خلیج فارس شده بود.

 

هم‌زمان با حرکت زیردریایی اسرائیل به سمت خلیج فارس، رسانه‌های اسرائیلی سخنان آویو کوخاری، رییس ستاد ارتش اسرائیل در شامگاه دوشنبه، اول دی ماه را پوشش دادند که گفته است: «اگر ایران یا گروه‌های متحدش در منطقه اقدامی علیه اسرائیل یا شهروندان این کشور انجام دهند بهای سنگینی خواهند پرداخت.»

 

ژنرال کوخاوی با بیان اینکه اوضاع را واضح و به صراحت برای دشمنان توصیف می‌کند، گفت که پاسخ و برنامه‌هایشان آماده و تمرین شده است. او همچنین ادعا کرد که به تازگی تهدیدهایی را از سوی ایران علیه اسرائیل شنیده است.

 

ژنرال کنت مکنزی، فرماندهی مرکزی نیروهای نظامی آمریکا (سنتکام) نیز پس از سفر اعلام نشده به بغداد که به تازگی انجام شده است گفت که نظامیان آمریکایی آماده هستند تا به هر حمله ایران در آستانه سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی واکنش لازم را انجام دهند. فرمانده سنتکام دفاع از شهروندان آمریکایی، شرکا و دوستان آمریکا در منطقه را از وظایف نیروهای تحت امرش عنوان کرده است.

 

به نظر می‌رسد تهدید غیرعادی ایران توسط مقام‌های سیاسی و نظامی آمریکا و اسرائیل در روزهای گذشته در آستانه سالگرد کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده وقت سپاه قدس ایران توسط ارتش آمریکا در سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه) ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است.

 

از همین رو برخی تحلیل گران سیاسی معتقد هستند ممکن است آخرین روزهایی که دولت دونالد ترامپ در آمریکا بر سر کار است با وقوع رویدادهای غیر قابل پیش‌بینی در خاورمیانه همراه باشد.

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه حاکمیت دائمی ملت فلسطین بر اراضی اشغالی را تصویب کرد

فلسطین بار دیگر در سازمان ملل پیروزی دیگری به دست آورد و به اکثر آرای مجمع عمومی سازمان ملل به نفع تصمیم حاکمیت دائمی ملت فلسطین بر اراضی اشغالی فلسطینی از جمله بیت‌المقدس شرقی دست یافت.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, کانادا

گاردین: اروپا بازگشت بدون پیش شرط به برجام را پذیرفت

روزنامه گاردین با اشاره به نشست روز دوشنبه وزیران خارجه اعضای باقیمانده در برجام نوشت : وزیران خارجه کشورهای اروپایی بر سر عدم تعیین پیش شرط برای احیای توافق هسته ای ایران توافق کردند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, فرانسه, مذاکرات اتمی