خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

کمک‌های جدید نظامی اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا به اوکراین

در ادامه کمک‌های نظامی حامیان اوکراین به این کشور، کمیسیون اروپا از تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو برای افزایش تولید گلوله‌های توپخانه و موشک به‌منظور تجهیز کی‌یف و تامین ذخایر اعضای خود، آمریکا از بسته کمکی نظامی جدید ۳۰۰ میلیون دلاری و کانادا از ارسال ۱۶.۵ دلار تجهیزات پاکسازی مین به اوکراین خبر دادند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراینی، اتحادیه اروپا قصد دارد ظرفیت تولیدات نظامی خود را افزایش دهد.

در همین باره کمیسیون اروپا ۵۰۰ میلیون یورو (۵۵۳ میلیون دلار) را به افزایش تولید گلوله‌های توپخانه و موشک اختصاص می‌دهد تا امکان کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین را فراهم و به کشورهای عضو این اتحادیه کمک کند، ذخایر خود را تکمیل کنند.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا گفت: این امر به تامین مهمات بیشتر برای اوکراین برای دفاع از شهروندانش کمک می‌کند و همچنین توانایی‌های دفاعی اروپا را تقویت خواهد کرد.

علاوه بر ۵۰۰ میلیون یورویی که قرار است برای این منظور از بودجه اتحادیه اروپا تامین شود، کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز باید سهم خود را بدهند تا ۵۰۰ میلیون یورو دیگر (در مجموع یک میلیارد یورو) به این امر اختصاص پیدا کند.

همچنین ایالات متحده یک بسته کمک نظامی جدید به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار برای اوکراین را اعلام کرد که حاوی مهماتی است که قرار است قبل از حمله گسترده برنامه‌ریزی شده اوکراین علیه نیروهای روسیه در اختیار این کشور قرار داده شود.

وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بسته شامل مهمات مورد استفاده در سامانه‌های موشکی هیمارس، هویتزر، توپخانه، خمپاره و تسلیحات ضد زرهی است که اوکراین برای عقب راندن نیروهای روسیه نیازمند آن است.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، از زمان حمله روسیه به این کشور در اواخر فوریه ۲۰۲۲، ایالات متحده بیش از ۳۵.۷ میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار کی‌یف قرار داده است.

همچنین اوکراین اولین دسته از تجهیزات پاکسازی مین را با ارزش کل ۲۲.۵ میلیون دلار کانادا (۱۶.۵۳ میلیون دلار آمریکا) از اتاوا دریافت کرده است.

سفارت کانادا در کی‌یف روز چهارشنبه در توئیتر اعلام کرد که تجهیزات پاکسازی مین توسط خدمات اضطراری دولتی اوکراین دریافت شده است.

در این بیانیه توئیتری آمده است: این خودروها برای پاکسازی زمین‌های کشاورزی و بازگرداندن این مزارع به جرگه تولید و کمک به بازگرداندن امنیت غذایی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه هفته جاری با جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا درباره همکاری‌های نظامی بلندمدت بین دو کشور گفت‌ وگو کرد.

ترودو پس از این تماس تلفنی با زلنسکی در توئیتر نوشت که کشورش از اوکراین حمایت خواهد کرد.

اُتاوا طی سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار کمک نظامی از جمله خودروهای زرهی، موشک‌های زمین به هوا، توپ‌های هویتزر و مهمات و همچنین تانک‌های لئوپارد به اوکراین اختصاص داده است.

تاکید مجارستان بر جلوگیری از رویارویی مستقیم روسیه و ناتو

وزیر امور خارجه مجارستان از هم پیمانان بوداپست در سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی (ناتو) خواست با تمام تلاش از مداخله مستقیم در درگیری مسلحانه در اوکراین و تقابل مستقیم با مسکو خودداری کنند. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، پیتر سیجارتو در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان تاکید کرد: ما باید تمام تلاش ... تاکید مجارستان بر جلوگیری از رویارویی مستقیم روسیه و ناتو

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, مجارستان, ناتو

مدودف: هیچ گزینه‌ای جز حذف فیزیکی «زلنسکی» وجود ندارد

معاون شورای امنیت روسیه امروز و به‌دنبال اقدام اوکراین در حمله پهپادی به‌کاخ کرملین تأکید کرد: هیچ گزینه‌ای جز حذف فیزیکی «زلنسکی» وجود ندارد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور سابق روسیه عصر چهارشنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: حمله تروریستی امروز هیچ گزینه‌ای جز حذف فیزیکی زلنسکی و همراهان او ... مدودف: هیچ گزینه‌ای جز حذف فیزیکی «زلنسکی» وجود ندارد

ادامه

اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند

واشنگتن‌پست: تاسیسات نظامی چین در امارات مستقر شده است

روزنامه‌ واشنگتن‌پست با ادعای دستیابی به اطلاعاتی فوق محرمانه‌، از ساخت‌وسازهایی مرتبط با تاسیسات نظامی چین در امارات، خبر داد. به گزارش مهر به نقل از الجزیره، روزنامه‌ واشنگتن‌پست مدعی شد که چین تاسیسات نظامی جدیدی را در اراضی امارات متحده عربی ایجاد نموده است. این روزنامه افزود که این تاسیسات در نزدیکی بندر ابوظبی ... واشنگتن‌پست: تاسیسات نظامی چین در امارات مستقر شده است

ادامه

آمریکا, امارات, امنیتی, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه

پرچم آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو در ایتالیا به آتش کشیده شد + فیلم

معترضان در ایتالیا در اعتراض به سیاست‌های جنگ‌طلبانه ناتو در جنگ اوکراین، پرچم آمریکا و اتحادیه اروپا را آتش زدند. به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، معترضان ایتالیایی در تظاهرات روز کارگر و در مخالفت با سیاست‌های جنگ‌طلبانه ناتو در جنگ اوکراین، پرچم آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو را آتش زدند. روز شنبه نیز ... پرچم آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو در ایتالیا به آتش کشیده شد + فیلم

ادامه

آمریکا, امنیتی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, روسیه, سوئد, ضد جنگ, غرب, فرانسه, کارگری, نسل کشی