واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

کمر نهادهای بهداشتی آلمان زیر فشار بحران کرونا خم می‌شود

نمایندگان جامعه پزشکی در آلمان با توجه به شیوع گسترده کرونا در این کشور درباره رسیدن ظرفیت نهادهای بهداشت و درمان آلمان به مرزهای ظرفیت مجاز خود هشدار داده‌اند.

 

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه “تاگس اشپیگل”، نمایندگان جامعه پزشکی در آلمان با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در این کشور نهادهای بهداشت و درمان را تحت فشار بالایی ارزیابی کردند.

 

“یوته تایچرت”، رئیس پزشکان خدمات عمومی در آلمان در این باره به هفته نامه اشپیگل گفت: بسیاری از نهادهای بهداشتی دیگر تاب تحمل این فشار بالا را ندارند.

 

وی درباره افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در آلمان گفت: نقشه کشور از شمال به جنوب قرمز می شود. به این ترتیب ما می توانیم تصور کنیم که چقدر کار بیشتر، از یک روز تا روز بعد بر دوش نهادهای بهداشتی اضافه می شود.

 

این مقام پزشکی در آلمان تاکید کرد که با وجود ساختارهای پرسنلی و تجهیزات فنی موجود در بسیاری از نهادهای بهداشتی و درمانی به سختی دیگر می توان زنجیره سرایت ها را ردیابی کرد.

 

وزیر بهداشت آلمان هم اخیرا با تاکید بر اینکه حدود ۴۰ درصد شهروندان آلمانی گروه خطر کرونایی محسوب می‌شوند با توجه به افزایش چشمگیر مبتلایان درباره فشار بالا بر سیستم بهداشت کشور هشدار داد.

 

“ینز اشپاهن”، وزیر بهداشت آلمان به ویژه درباره گروه های خطر در کشورش و خطراتی که در این شرایط آن ها را تهدید می کند ابراز نگرانی کرده و گفت: در کشور ما حدود ۲۳ میلیون آلمانی بالای ۶۰ سال سن دارند. ما یک کشور مرفه و دارای بیماری های عصر تمدن هستیم که عبارتند از دیابت، فشار خون بالا و چاقی؛ این همه فاکتورهای خطر برای ویروس کرونا و بیماری های عفونی دیگر هستند.

 

وزیر بهداشت آلمان تاکید کرد که بر اساس این تعریف ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم کشور ما جزو گروه های خطر کرونایی هستند. جمهوری فدرال آلمان دومین کشور پیر دنیا بعد از ژاپن محسوب می شود.

 

وی همچنین با اشاره به شمار مبتلایان روزانه به کرونا که اخیرا به شدت افزایش پیدا کرده است تصریح کرد که اگر از حدود ۲۰ هزار مبتلای جدید روزانه تقریبا ۲ درصد نیاز به بستری در بخش مراقبت های ویژه داشته باشند تعداد آن ها ۴۰۰ نفر در روز خواهد بود. اگر دوران مراقبت های ویژه به طور میانگین حدود ۱۵ روز طول بکشد واحدهای مراقبت های ویژه باید به طور هم زمان از ۶ هزار بیمار کرونایی سخت مراقبت کنند. این آمارها را در ماه نوامبر آلمان تجربه خواهد کرد. برای سیستم بهداشتی تحمل این فشار بالا با تنش قابل توجهی امکان پذیر است. باید تحت هر شرایطی از تحت فشار قرار گرفتن سیستم بهداشت و درمان جلوگیری کرد.

 

شمار مبتلایان به کرونا در آلمان هم مانند دیگر کشورهای اروپایی به سرعت در حال رشد است و بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و بیش از ۱۱۷۵۶ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

سیاستمدار آلمانی؛ در اروپا این مسئله جدی‌تر شده که ما باید فاصله خود را از آمریکا بیشتر کنیم

ادعای «دونالد ترامپ» مبنی بر تقلب در شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، واکنش شدید شماری از سیاستمداران آلمانی را به دنبال داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, تحلیل, جهان, غرب اروپا