حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

کشته شدن یک معدنچی بر اثر ریزش تونل در خراسان جنوبی

منابع کارگری در طبس در استان خراسان جنوبی، از مرگ یک معدنچی در معدن زغالسنگ سنگ «دستگران» بر اثر حادثه کار خبر دادند.

 

یک منبع کارگری با اعلام خبر درگذشت یک کارگر معدن زغال سنگ « دستگران »طبس به خبرنگار ایلنا گفت: بامداد امروز، یکشنبه (۲۲ دی ماه) حوالی ساعت یک ونیم، یکی از کارگران شاغل در معدن زغال سنگ «دستگران» در طبس حین کار بر اثر ریزش آوار زغال سنگ تونل زیر آوار ماند و به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت.

 

محمود زارع نیا (رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس) با تایید این خبر گفته است: این حادثه مربوط به داخل تونل نبوده و بررسی‌ها نشان می‌دهد این اتفاق به دنبال بارندگی شدید شب گذشته رخ داده و سبب ریزش ورودی تونل معدن شده که در نتیجه آن این معدنچی جان خود را از دست داد.

 

به گفته وی؛ کمیته مدیریت بحران معادن زغالسنگ در منطقه حضور دارند و جزئیات کامل این حادثه اعلام خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: معدن زغالسنگ بخش دستگردان در طبس به تازگی عملیات استخراج و تجهیز کارگاه‌ها را آغاز کرده است و اکنون ۲۰۰ نفر در این معدن زغال حرارتی مشغول به کار هستند.

 

«حسن غلامی» حدود ۲۷ ساله از اهالی روستای «هودر» و کارگر معدن «گلشانه» در منطقه معدنی بخش «دستگران» بود که حوالی ساعت یک و۳۰ بامداد امروز یکشنبه (۲۲ دی ماه) در حادثه ریزش تونل، جان باخت.

 

به گفته همکاران او، غلامی کارگر شیف شب معدن گلشانه بود که حین انجام کار در معدن، در اثر ریزش بخش ورودی تونل دچار حادثه شد.

 

همکاران وی تصریح کردند: به نظر می‌رسد ریزش بخش ورودی تونل این واحد معدنی، به دنبال بارش متوالی باران در منطقه رخ داده است.

فاصله‌ی سطح دستمزدهای ماهانه بازهم افزایش می‌یابد

به نظر می‌رسد «عدالت» در سطوح مختلف مخدوش است؛ از یک طرف، حقوق کارمندان و نیروی کار در ارگان‌های تحت مدیریت دولت، تفاوت فاحش دارد؛ از سوی دیگر، قرار است حقوق همه نیروی کار دولت، بدون هیچ تمایزی ۱۵ درصد زیاد شود بنابراین فاصله‌ی ریالی دستمزدهای ماهانه بازهم افزایش می‌یابد. باید قبول کنیم گاهی وقت‌ها، ... فاصله‌ی سطح دستمزدهای ماهانه بازهم افزایش می‌یابد

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگری, گزارش

در نبود تشکیلات نظارتی، هر روز بر شمار مدفون‌شدگان در خاک‌ِ معادن افزوده می‌شود

ناظران وزارت صنعت، معدن و تجارت نمی‌توانند پوشش مسائل را بدهند. تمام کارگاه‌ها با ضعف نظارتی رو به رو است. تا زمانی که به NGOها تشکلات صنفی تخصصی بها ندهیم و آنها را وارد عرصه نظارتی نکنیم، خیلی از معضلات در مورد بحث نظارتی‌، کنترل و استانداردسازی مغفول می‌ماند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگری, گزارش