چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

کسری تجاری در فرانسه رکورد زد؛ افزایش آمار ورشکستگی‌های تجاری

گمرک فرانسه با اعلام اینکه کسری تجاری این کشور در ماه آوریل از مرز ۱۲.۴ میلیارد یورو عبور کرده بود، افزود: این رقم در ماه می به رکورد ۱۳.۱ میلیارد یورو رسید.

 

کسری تجاری زمانی رخ می دهد که واردات یک کشور از صادرات آن در یک دوره زمانی معین بیشتر شود. به این وضعیت تراز منفی تجاری (BOT) نیز گفته می شود.

 

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لو فیگارو، گمرک فرانسه روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: کسری تجاری کالاهای فرانسوی در ماه می به رکورد جدید ۱۳.۱ میلیارد یورو رسید که دلیل آن بدتر شدن تراز انرژی است.

 

بر اساس این گزارش، در ماه آوریل کسری تجاری از مرز ۱۲.۴ میلیارد یورو عبور کرده بود .

 

گمرک فرانسه اضافه کرد: بدون احتساب انرژی، تراز خارجی کالاها تقریباً ثابت و رقم مثبت ۰.۱ میلیارد یورو است.

 

بر اساس این گزارش، قیمت نفت در ماه‌های اخیر و در پی بهبود تدریجی اقتصاد جهانی و سپس حمله روسیه به اوکراین افزایش یافت و قیمت هر بشکه را به بالای ۱۰۰ دلار رساند.

 

افزایش ورشکستگی تجاری شرکت‌ها

 

بانک مرکزی فرانسه (بانک دو فرانس) روز جمعه اعلام کرد: طی دوره ۱۲ ماهه منتهی به پایان ژوئن، ۳۳ هزار و ۱۵۵ شرکت اعلام ورشکستگی کردند که ۱۴.۶ درصد بیش از دوره مشابه منتهی به ژوئن سال ۲۰۲۱ است.

 

بر اساس گزارش این بانک، در فرانسه ورشکستگی‌های تجاری در طول یک سال اندکی شتاب گرفته است و این تحولات در مقایسه با دوره همه‌گیری کووید-۱۹ باید با احتیاط تفسیر شود.

 

بر اساس این گزارش، بین ماه ژوئیه ۲۰۲۱ و ژوئن ۲۰۲۲، افزایش تعداد ورشکستگی‌ها به ویژه در مشاغل کوچک رقم ۲۵.۷ درصد و در مشاغل بسیار کوچک عدد ۳۳.۵ درصد را نشان می‌دهد.

تظاهرات کشاورزان ایتالیا، لهستان و هلند در اعتراض به افزایش هزینه‌ها در این کشور‌ها+ فیلم

کشاورزان سه کشور ایتالیا، هلند و لهستان در اعتراض به افزایش هزینه‌ها و شرایط زندگی تظاهرات کردند.  

ادامه

اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, ایتالیا, جهان, حقوق بشر, خبر, دهقانی, شرق اروپا, فیلم, لهستان, هلند

ضرورت سازمان‌یافتگی وعملکرد مؤثر نیروهای سیاسی واتحاد عمل درجنبش برای گذار از دیکتاتوری ولایی

به‌رغم تبلیغات رسانه‌یی دربارهٔ سفرهای استانی ابراهیم رئیسی و سخنوری‌های او، و حضور او در انواع جلسات فرمایشی، این روزها وضعیت بحرانی و به بن‌بست رسیدن دولت سیزدهم حکومت ولایت فقیه کاملاً مشهود است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, امپریالیسم, امریکا, ایران, بازنشستگان, سرمایه‌داری, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, کارگری, نئولیبرالیسم

سقوط یورو به پایین‌‌ترین حد در۲۰ سال گذشته/ افزایش قیمت گاز به‌دلیل اعتصابات کارگران نروژ

داده‌های معاملاتی نشان می‌دهد که در بحبوحه ترس از رکود اقتصادی، یورو برای اولین بار از دسامبر سال ۲۰۰۲ به زیر ۱.۰۳ دلار سقوط کرده است.

ادامه

اروپا, اقتصادی, انگلستان, جهان, خبر, شمال اروپا, غرب اروپا, کارگری, نروژ