چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

نامزد طرفدار چین برنده انتخابات نخست‌وزیری جزایر سلیمان شد

پارلمان جزایر سلیمان، وزیر خارجه سابق این کشور را که معتقد به روابط نزدیک با چین است را به عنوان نخست‌وزیر انتخاب کرد. به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا، مجله کثیرالانتشار «ایندیاتودی» در گزارشی، انتخاب «جرمیا مانل» به عنوان نخست وزیر جزایر سلیمان را یک پیروزی برای چین ارزیابی کرد. براساس این گزارش، نمایندگان پارلمان جزایر ... نامزد طرفدار چین برنده انتخابات نخست‌وزیری جزایر سلیمان شد

ادامه

استرالیا, اقیانوسیه, امنیتی, جزایر سلیمان, جنوب اقیانوس آرام, جهان, چین, شرق آسیا

عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از ۳ روستا در مناطق شرقی

فرمانده ارشد اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سه روستا در مناطق شرقی خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ژنرال «الکساندر سیرسکی» فرمانده ارشد اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سه روستا در مناطق شرقی خبر داد. وی گفت که پس از این‌که روسیه تعداد قابل توجهی از نظامیان خود ... عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از ۳ روستا در مناطق شرقی

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

کره شمالی: از فرایند بهبود روابط دو کره باید حراست شود

در شرایطی که آمریکا از بهبود روابط دو کره نگران است کره شمالی تاکید دارد دو کره باید از فرایند تقویت مناسبات حفاظت کنند.

 

به نقل از روزنامه گلوبال تایمز چین، این در شرایطی است که ‘مایک پنس’ معاون رییس جمهور آمریکا پیش از خروج از کره جنوبی گفت کشورش به دنبال اعمال تحریم های فلج کننده علیه کره شمالی است.

 

او حتی در جریان ضیافتی که ‘مون جائه این’ رییس جمهور کره جنوبی ترتیب داده بود حاضر نشد دیدار و ملاقات و مصافحه ای با هیات کره شمالی داشته باشد.

 

گزارش ها حاکی است ‘مایک پنس’ در جریان مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی کره برای مدت کوتاهی پس از شروع مراسم محل را ترک کند تا با هیات کره شمالی برخورد نکند.

 

رسانه های گروهی منطقه گزارش کرده اند بهبود روابط دو کره بشدت باعث نگرانی آمریکا شده است و این کشور در روزهای گذشته بارها تاکید کرده است اجازه نمی دهد اتحاد نظامی اش با کره جنوبی متزلزل شود.

 

خبرگزاری کره شمالی اما امروز نوشت که ‘مون جائه این’ رییس جمهور کره جنوبی و هیات کره شمالی در هفته جاری در کاخ آبی کره مذاکراتی بسیار صادقانه و سازنده داشته اند و باید از این رهیافت حراست شود.

 

گزارش می افزاید رییس جمهور کره جنوبی از دعوتنامه رهبر کره شمالی برای سفر به آن کشور و اعزام یک هیات بلند پایه برای بازی های المپیک زمستانی کره بسیار تقدیر و ابراز خرسندی کرده است.

 

رسانه های گروهی در باره جزییات نامه رهبرکره شمالی مطلبی منتشر نکرده اند اما گلوبال تایمز چین می نویسد که احتمالا مساله دیدار سران دو کره در آینده نزدیک در پیونگ یانگ در آن مطرح شده است.

 

‘کیم یونگ نام’ مرد شماره دو و رییس مجلس عالی کره شمالی در این ملاقات در کره جنوبی گفت که دو کشور بتدریج می توانند بر مشکلات فایق آیند و روابط را بهبود بخشند و همزمان رییس جمهور کره جنوبی از برداشتن گام های تدریجی در این زمینه خبر داده است.

ایرنا

نخست وزیر کره جنوبی: مذاکرات با کره شمالی باید بعد از المپیک هم ادامه یابد

نخست وزیر کره‌ جنوبی امروز (یکشنبه) تاکید کرد،‌ کره شمالی و کره‌ جنوبی باید به طور فعالانه با یکدیگر همکاری کرده تا شرایط مناسب را برای برگزاری نشست میان روسای جمهور این دو کشور ایجاد کنند.

ادامه

جهان, خبر, کره جنوبی, کره شمالی

مقام کره جنوبی: خروج آمریکا از برجام وضعیت دشواری را برای سئول ایجاد می‌کند

‘چونگ این مون ‘(Chung-In Moon) مشاور ویژه رئیس جمهوری کره جنوبی در باره تغییر موضع آمریکا در قبال توافق های مهم بین‌المللی از جمله توافق هسته ای ایران و تاثیر آن بر تحولات اخیر در روابط پیونگ یانگ و سئول به سی ان ان گفت: خروج آمریکا از این توافق وضعیت دشواری را مقابل کره ... مقام کره جنوبی: خروج آمریکا از برجام وضعیت دشواری را برای سئول ایجاد می‌کند

ادامه

امریکا, جهان, خبر, کره جنوبی, کره شمالی

مایک پنس: هیچ اختلافی میان آمریکا و متحدانش در قبال کره شمالی وجود ندارد/ نقش مخرب امریکا در مناسبات دو کره

معاون رئیس جمهوری آمریکا در راه بازگشت از سئول تاکید کرد که هیچ اختلافی میان آمریکا و متحدانش، کره جنوبی و ژاپن، در قبال کره شمالی وجود ندارد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, کره جنوبی, کره شمالی