سازمان ملل: برده‌داری مدرن در حال گسترش است

بر اساس گزارش اخیر سازمان ملل متحد، از هر ۱۵۰ نفر در جهان یک نفر درگیر اشکال مختلف پدیده برده‌داری مدرن است

ادامه

امریکا, پناهجویی, جهان, حقوق بشر, زنان, سازمان بین‌المللی کار, سازمان ملل, عدالت اجتماعی, کارگری, کودکان کار, گزارش

مجلس نئونازیستی اوکراین علیه کارگران جنگزده کشور به‌لغو قرارداد ثابتِ کارگران رای داد

سازمان جهانی کار اعلام کرد امضای لوایح ضد کارگری در مجلس اوکراین به منزله تهدید عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اختلاف طبقاتی, اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان بین‌المللی کار, شرق اروپا

توافق BRICS برای توسعه سبز همراه با آموزش مهارت و حمایت از کارگران

گای رایدر (مدیرکل سازمان جهانی کار) به وزرای کار و اشتغال BRICS درباره خطر فزاینده بدتر شدن وضعیت بازار کار در سال ۲۰۲۲ هشدار داد.

ادامه

افریقای جنوبی, برزیل, بریکس, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان بین‌المللی کار, کارگری, محیط زیست, هندوستان

مارکس: «روز کاری» و مبارزه طبقاتی

همان‌طور که مارکس در سرمایه جلد نخست شرح می‌دهد، مبارزه برای تعیین روزکاری، جنگ داخلی طولانی و پنهان میان سرمایه‌داران و طبقه کارگر بود که بیش از نیم سده به‌درازا کشید.

ادامه

اروپا, استثمار, امریکا, انگلستان, جهان, دیدگاه, سازمان بین‌المللی کار, سرمایه‌داری, کارگری, مارکسیسم, نئولیبرالیسم

انتقاد جدی سازمان جهانی کار از وضعیت مسکن کارگران جنوب آسیا

بر اساس گزارش سازمان جهانی کار؛ علیرغم برخی پیشرفت‌های جزئی انجام شده در حوزه کشورهای پیمان (آ. سه. آن) در پاسخ به مقابله با همه‌گیری کرونا، استانداردهای اسکان کارگران مهاجر در این منطقه پر کارگر جهان پایین بوده و نیاز به رسیدگی فوری و اضطراری دارد.

ادامه

آ. سه. آن, اختلاف طبقاتی, تایلند, جنوب شرق آسیا, جهان, حقوق بشر, سازمان بین‌المللی کار, سازمان ملل, سنگاپور, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, گزارش, مالزی, نیوزلند

کارگران خط مقدم مبارزه با کرونا یعنی پرستاران، خدمه بیمارستانها، کارگران حمل‌و‌نقل هدف خشونت و آزار و اذیت از سوی کارفرمایان‌اند

سازمان بین‌المللی کار با هدف افزایش ایمنی و پایداری محیط خانه و کار مقاوله‌نامه جدیدی را ارائه داده است و در این میان تاکنون فقط اروگوئه و فیجی پیشگامان اجرای این کنوانسیون شده‌اند.

 

به گزارش ایلنا به نقل از کنفدراسیون بین‌المللی کار فرانسه، بحران کرونا در دنیا، خشونت‌ها و آزار و اذیت‌های جنسی را در محل کار و درون خانه‌ها افزایش داده است. افزایش خشونت و آزار جنسی در دوران کرونا، بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه قوی برای ایمن بودن محیط کار و حفظ ارزش‌های انسانی افزوده است.

 

گزارش‌های هشدار دهنده‌ متعددی از کارگران خط مقدم مبارزه با کرونا یعنی پرستاران، خدمه بیمارستان‌ها، کارگران حمل و نقل به دست کنفدراسیون بین‌المللی کار فرانسه رسیده است. گزارش‌های واصله از سوی کارگران نشان می‌دهد، آنها از سوی کارفرمایان، همکاران، مشتریان و بیماران هدف خشونت و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

 

پس از شیوع بحران جهانی حال حاضر یعنی کرونا، نرخ خشونت در خانواده‌ها نیز افزایش یافته است. سازمان ملل، افزایش خشونت‌های خانگی در دوران کرونا را یک بیماری همه‌گیر در سایه توصیف کرده‌است. اگرچه تعداد کارگران دورکار افزایش یافته است با این وجود کارگران زن به طور کامل از آسیب‌ها در امان نبوده‌اند و در معرض آزار و اذیت‌ها از جمله آزار اینترنتی قرار گرفته‌اند.

 

سازمان بین‌المللی کار، مقاوله‌نامه‌ای را برای دولت‌ها، کارفرمایان، کارگران و نمایندگان کارگری به عنوان چارچوبی روشن در مورد نحوه پیشگیری ورسیدگی موثر درباره خشونت و آزار و اذیت در دنیای کار درنظر گرفته است. راهکارهای ارائه شده از سوی این نهاد بین‌المللی، راهنمایی‌های مهمی در مورد کاهش اثرات خشونت خانوادگی در دنیای کار ارائه می‌دهد.

 

««««« اگرچه همه‌گیر شدن کرونا می‌توانست توجه دولت‌ها را تنها به پیامدهای سلامت عمومی، اقتصادی و اجتماعی متمرکز کند ولی کرونا نتوانست اجرای مقاوله‌نامه را به تاخیر بیاندازد. تصویب و اجرای موثر این ابزار باید بخشی جدایی‌ناپذیر از بهبود و پایداری محیط کار و خانه در مواجهه با بحران‌های آینده باشد. »»»»»

 

دو کشور اروگوئه و فیجی از نخستین دولت‌هایی هستند که کنوانسیون سازمان بین‌المللی کار را پذیرفته‌اند. به نظر می‌رسد آرژانتین سومین کشوری باشد که مقاوله‌نامه سازمان بین‌المللی کار در خصوص پایداری و ایمنی محیط کار و خانه را بپذیرد.