حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

کارزار «یک بنگلادش بهتر»؛ سالانه ۳۵هزار کارگر بنگلادشی در محل کار جان خود را از دست می‌دهند

کمپین مجازی کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری شعار خود را چنین عبارتی قرار داده است: «نمی‌توانیم اجازه دهیم آنچه را که اخیراً در بنگلادش دیدید، ادامه پیدا کند. کار در بنگلادش برای بسیاری حکم اعدام دارد!»

 

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، پایگاه خبری I.L.O از برگزاری یک کارزار مجازی برای تحت تاثیر قراردادن افکار عمومی و دولت بنگلادش به‌منظور بهبود وضعیت تاسف‌بار کارگران بنگلادشی خبر داد.

 

در نوامبر سال ۲۰۲۱ (حدود چهارماه قبل)، دولت بنگلادش به سازمان بین‌المللی کار(I.L.O) فراخوانده شد تا در مورد شرایط وحشتناک کار در این کشور گزارش دهد.

 

علت این احضار چنین گزارش شده که براساس گزارشات متعدد سالانه ۳۵هزار کارگر بنگلادشی در محل کار جان خود را از دست می‌دهند و حدود ۸ میلیون نفر نیز دچار آسیب‌دیدگی و جراحت می‌شوند. همچنین در محل کار زنانی که از مزد کمتری از مردان برخوردارند، خشونت و آزار جنسی نیز شایع است.

 

بنابر گزارش کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری میلیون‌ها واحد اقتصادی در بنگلادش وجود دارد که اغلب آن‌ها با محدودیت‌ها و مشکلات بسیار توسط معدود بازرسان کارگری دولت نظارت می‌شوند. مجموعه این شرایط به‌دلیل جمعیت زیاد و بحران اشتغال در کشور بنگلادش، موجب شده کارگران با مزد بسیار ناچیز حاضر به کار در چنین شرایطی باشند.

 

این کنفدراسیون در پایگاه خبری خود با قراردادن یک فیلم که عدم اقدام دولت بنگلادش برای مقابله با این وضعیت را روشن می‌کند، تقاضای ثبت نام برای پیوستن به یک کارزار مجازی و استفاده از برچسب (یک بنگلادش بهتر) #ABETTERBANGLADESH را مطرح کرده است. این تشکل از مخاطبان و اعضای خود خواسته تا با مشارکت در این کارزار و به‌کار بردن این برچسب در بحث‌های مجازی حول این مسئله، در سطح جهانی اخبار بنگلادش را مطرح و به کمک کارگران بنگلادشی بشتابند.

 

کمپین مجازی کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری شعار خود را چنین عبارتی قرار داده است: «نمی‌توانیم اجازه دهیم آنچه را که اخیراً در بنگلادش دیدید، ادامه پیدا کند. کار در بنگلادش برای بسیاری حکم اعدام دارد!»

 

سازمان‌های کارگری جهانی از وضعیت غم‌انگیزی که در بحث ایمنی کار در کارگاه‌های بنگلادش وجود دارد سخن می‌گویند. این درحالی است که در تاریخ ابتدای آبان‌ماه -یک روز قبل از گزارش دولت بنگلادش به سازمان بین المللی کار- پنج کارگر بنگلادشی دیگر در آتش سوزی یک کارخانه کفش جان باختند.

به درخواست اتحادیه کارگری «وردی»؛ اعتصاب سراسری کارکنان امنیتی فرودگاه‌ها، صدها پرواز را در آلمان لغو کرد

شرکت های هواپیمایی در آلمان روز دوشنبه صدها پرواز به فرودگاه های این کشور و از فرودگاه های آلمان را به دلیل اعتصاب سراسری کارکنان امنیتی در ارتباط با مناقشه دستمزد لغو کردند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, المان, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, کارگری

۴ کارگر در سه حادثه ناشی از کار کشته و مصدوم شدند

دو کارگر در آتش‌سوزی کارخانه‌ای در دولت آباد اصفهان، یک کارگر بر اثر سقوط از ارتفاع در گرمدره کرج و یک کارگر شهرداری بوکان براثر برخورد با خودرو ، دچار حادثه شدند.   مصدومیت و فوت دو کارگر در حادثه آتش‌سوزی کارخانه   در آتش‌سوزی که در کارخانه‌ای در ابتدای جاده دولت آباد استان اصفهان ... ۴ کارگر در سه حادثه ناشی از کار کشته و مصدوم شدند

ادامه

ایران, حقوق بشر, حوادث, خبر, کارگری

دولتشاهی؛ تعاونی مصرف کارگری قربانی قراردادهای موقت، بی‌توجهی وزارت تعاون و زیاده‌خواهی کارفرمایان

مدیر سرپرستی‌های اتحادیه امکان گفت: امروز برخی کارفرمایان حاضر نیستند محلی را برای تعاونی مصرف قرار دهند و نیرو برای ارائه کالا به کارگران و تهیه کالا اختصاص دهند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش