واکنش جبهه مردمی برای آزادی فلسطین به پیروزی حزب کارگر در انتخابات انگلیس

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تأکید کرد پیروزی حزب کارگر در انتخابات اخیر انگلیس و شکست حزب محافظه‌کار نشان دهنده بی‌اعتمادی ملت انگلیس به سیاست‌های محافظه‌کاران است. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در بیانیه‌ای تأکید کرد: پیروزی حزب کارگر در انتخابات پارلمانی اخیر انگلیس و شکست حزب محافظه‌کار نشان دهنده بی‌اعتمادی ملت ... واکنش جبهه مردمی برای آزادی فلسطین به پیروزی حزب کارگر در انتخابات انگلیس

ادامه

استعمار, اسراییل, انگلیس, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کودتا در قرقیزستان خنثی شد

کمیته امنیت ملی قرقیزستان اعلام کرد، تلاش برای یک کودتای خشونت‌بار در این کشور را خنثی کرده است. به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری ریانووستی، کمیته دولتی امنیت ملی قرقیزستان که مسوول مقابله با تروریسم و مقابله با جرایم سازمان یافته در قرقیزستان است، گفت: نیروهای ویژه مانع از تلاش برای به دست گرفتن ... کودتا در قرقیزستان خنثی شد

ادامه

آسیای میانه, ایدئولوژی, تروریسم, جهان, خبر, قرقیزستان

روسیه برای حذف نام کوبا از فهرست کشورهای حامی تروریسم تلاش می‌کند

مجلس دومای دولتی روسیه امروز جمعه، اعلام کرد که پیشنهادی را برای حذف نام کوبا از فهرست حامیان تروریسم به سازمان ملل متحد و ایالات متحده ارسال خواهد کرد. به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری نووستی روسیه، بر اساس پیش نویس بیانیه‌ای که در پایگاه خبری مجلس دومای روسیه منتشر شده، این ... روسیه برای حذف نام کوبا از فهرست کشورهای حامی تروریسم تلاش می‌کند

ادامه

آمریکای لاتین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, گزارش

چین: نیروهای آمریکایی باید از سوریه خارج شوند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز چهارشنبه، با بیان اینکه آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم، منابع سوریه را غارت می‌کند، تاکید کرد: واشنگتن باید به حضور نظامی خود در این کشور پایان دهد.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در همین رابطه، اظهار داشت: سوریه قبلا یکی از صادرکنندگان گندم بود، اما اکنون حدود ۵۵ درصد از جمعیت این کشور با ناامنی غذایی مواجه هستند.

تلویزیون مرکزی چین اخیرا گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد ارتش آمریکا در سوریه در حال انتقال غیر قانونی گندم است و روزانه از بیش از ۱۲ کامیون برای انتقال غلات سوریه به خارج از کشور استفاده می‌کنند.

این رسانه چینی افزود: نیروهای آمریکایی برای سرپوش گذاشتن بر قاچاق غیرقانونی گندم، ایستگاه‌های بازرسی کنار مسیر حتی تلفن همراه رهگذران را تک تک بررسی می‌کنند تا از لو رفتن عکس‌ها جلوگیری شود.

وی این مساله را که آمریکا تحت لوای مبارزه با تروریسم، منابع کشورها را غارت می‌کند یک «حقیقت» خواند و افزود: واشنگتن با انجام این اقدامات حق بقا و زندگی مردم این کشورها را می‌گیرد و در واقع بحران انسانی را گسترش می‌دهد.

مائو تاکید کرد: واشنگتن با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه باید حضور نظامی خود را در این کشور پایان دهد و از غارت منابع ملی سوریه دست بردارد.

وی ادامه داد: آمریکا همچنین باید خسارت‌های وارد شده به مردم سوریه را جبران کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین در رابطه با سوال خبرنگار تلویزون «رووداو» عراق مبنی بر نقش پکن در نزدیکی روابط ترکیه و سوریه و اینکه آیا چین با «نیروهای دموکراتیک سوریه» تماسی دارد، تاکید داشت: پکن از همه اقداماتی که می‌تواند به کاهش تنش میان کشورهای خاورمیانه و گسترش صلح و ثبات این منطقه کمک کند، حمایت می‌کند.

وی افزود: ما همچنین خواستار احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و پیشبرد روند حل و فصل سیاسی مسائل این کشور هستیم.

پکن: گوانتانامو، مدرکی دال بر تحریم ۶۰ ساله آمریکا علیه کوبا است

مائو نینگ همچنین گزارش مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی آمریکا مبنی بر اینکه چین ممکن است چهار پایگاه شنود در کوبا ساخته باشد و یکی از آنها فاصله چندانی با پایگاه نظامی ایالات متحده در خلیج گوانتانامو ندارد را «واهی و بی پایه و اساس» خوانده و اظهار داشت: حتی سفارت آمریکا در کوبا هم این گزارش را باور ندارد.

وی به نقل از کارلوس فرناندز ده کوسیو معاون وزیر خارجه کوبا، اظهار داشت: این خبر کاملا بی پایه و اساس است و هیچ پایگاه‌ نظامی چینی در کوبا وجود ندارد.

مائو تاکید کرد: این خبر طوری ساختگی است که سفارت آمریکا در کوبا هم آن را باور ندارد.

این سخنگو، چین و کوبا را «دوست، رفیق و برادر خوب» یکدیگر خواند و گفت: روابط آنها سرمشقی برای کمک‌های متقابل صادقانه است. روابط بین کشورها در حال توسعه و کاملا شفاف و روشن است. این روابط علیه هیچ طرف سومی نبوده بنابراین هر نوع سیاه نمایی در مورد این روابط نیز قابل قبول نیست.

وی همچنین با اشاره به گزارش مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آمریکا گفت، در این گزارش به گوانتانامو اشاره شده و همین مدرکی دال بر تحریم ۶۰ ساله آمریکا است.

مائو این تحریم را منجر به بروز فجایع سنگین برای مردم کوبا خواند و گفت: واشنگتن هنوز نام هاوانا را در «فهرست کشورهای حامی تروریسم» حفظ کرده است.

کمیسیون سازمان ملل اسرائیل را به جنایت علیه بشریت محکوم کرد

گزارش جدید یک کمیسیون مستقل سازمان ملل نشان می‌دهد اسرائیل قصد داشته است غیرنظامیان را به‌طورگسترده به‌قتل رساند، به تخریب گسترده اموال غیرنظامی بپردازد، فلسطینی‌های غزه را به‌گونه‌ای دست‌جمعی مجازات کند، و آنان را گروگان هدف‌های سیاسی‌اش نگه دارد. کمیسیون مستقل تحقیقات بین‌الملل سازمان ملل متحد در مورد سرزمین‌های اشغالی فلسطین “نخستین تحقیق عمیق خود ... کمیسیون سازمان ملل اسرائیل را به جنایت علیه بشریت محکوم کرد

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, لبنان, معیشت, مقاله, همبستگی

بیانیه پایانی اجلاس سازمان همکاری شانگهای

سران و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگ‌های در نشستی در قزاقستان، بیانیه نهایی آستانه و چندین سند دیگر را امضا کردند. به گزارش ایسنا، از دیگر موارد رهبران کشورها و نمایندگان کشورها سندی را در مورد اجرای استراتژی همکاری اقتصادی سازمان همکاری شانگهای تا سال ۲۰۳۰، سند اجرای استراتژی همکاری اقتصادی سازمان همکاری شانگهای ... بیانیه پایانی اجلاس سازمان همکاری شانگهای

ادامه

اسراییل, افغانستان, ایران, بیانیه, تروریسم, جهان, چین, سازمان ملل, شانگ‌های, صلح, فلسطین, قزاقستان

بلاروس به طور رسمی به سازمان شانگ‌های پیوست

در راستای افزایش تلاش‌های روسیه، چین و دیگر اعضا به منظور گسترش سازمان همکاری شانگ‌های، بلاروس به طور رسمی به این سازمان ضد غربی پیوست. به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای امروز پنجشنبه سند عضویت بلاروس در این سازمان را امضا کردند. این توافق در جریان نشست سران در ... بلاروس به طور رسمی به سازمان شانگ‌های پیوست

ادامه

آمریکا, ازبکستان, ایران, بلاروس, پاکستان, تاجیکستان, تروریسم, خبر, روسیه, شانگ‌های, غرب, قرقیزستان, قزاقستان, هندوستان

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

استرداد حمید نوری، آزادی یک جنایتکار و باج دادن دولت سوئد به حکومت جمهوری اسلامی! در آخرین لحظاتی که ”نامه مردم“ آماده انتشار می‌شد خبرگزاری های جهان گزارش دادند که شنبه ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۳ حمید نوری یکی از عاملان فاجعه ملی کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷، که دو سال پیش توسط دادگاه های ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, امنیتی, ایران, بازنشستگان, پرستاری, تروریسم, جهان, حقوق بشر, زنان, سرمایه‌داری, سوئد, سیاسی, صلح, طبقه کارگر, غارتگری, فساد, فقر, کولبری, معیشت