چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

چین: ذهنیت جنگ سرد باید کنار گذاشته شود/ بریکس خواستار اصلاحات در شورای امنیت شد

رئیس‌جمهوری چین در نشست کشورهای عضو گروه بریکس که به میزبانی پکن در حال برگزاری است خواستار کنار گذاشته شدن ذهنیت جنگ سرد شد.

 

به گزارش الشرق، «شی جین‌پینگ» روز پنجشنبه اظهار داشت: تحریم‌های غرب به «سلاحی» علیه اقتصاد جهانی تبدیل شده است و کشورهای عضو بریکس باید با سوءاستفاده کردن از تحریم‌های یکجانبه مخالفت کنند.

 

رئیس جمهوری چین همچنان در خصوص مناسبات دو جانبه میان پکن و مسکو گفت: ما و روسیه به یک سمت می‌رویم و ذهنیت جنگ سرد باید کنار گذاشته شود.

 

شی جین پینگ همچنین خواستار اعمال نظارت قوی‌تر و تامین امنیت بهتر در فین تک (فناوری مالی) شد.

 

چهاردهمین اجلاس سران پنج قدرت نوظهور اقتصادی موسوم به «بریکس» BRICS با محوریت «تقویت مشارکت با کیفیت بالای بریکس، آغاز دوره جدیدی برای توسعه جهانی» از امروز به میزبانی «شی جین‌پینگ» رئیس جمهوری چین برگزار می‌شود.

 

رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در این اجلاس عصرفردا (جمعه) بصورت ویدئو کنفرانس دیدگاه‌های جمهوری اسلامی درخصوص مسائل بین‌المللی و توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با سایر کشورها را تشریح می‌کند.

 

کشورهای عضو بریکس خواستار اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل شدند

 

بر اساس بیانیه چهاردهمین اجلاس سران بریکس در پکن، رهبران این گروه خواستار اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف نمایندگی گسترده‌تر آن شدند.

 

به گزارش خبرگزاری تاس، در این بیانیه آمده است: ما قطعنامه ۷۵/۱ مجمع عمومی سازمان ملل را یادآور و مجدداً خواستار اصلاحات ارگان‌های اصلی سازمان ملل متحد می‌شویم.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: ما مجدداً متعهد می‌شویم که بحث اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل را دنبال کنیم و به کار برای احیای مجمع عمومی و تقویت شورای اقتصادی و اجتماعی ادامه دهیم و همچنین بر نیاز به اصلاحات جامع سازمان ملل از جمله شورای امنیت آن با هدف نمایندگی گسترده‌تر، مؤثرتر و کارآمدتر این شورا و افزایش نمایندگی کشورهای در حال توسعه به منظور پاسخگویی مناسب به چالش‌های جهانی تأکید می‌کنیم.

 

چهاردهمین اجلاس سران پنج قدرت نوظهور اقتصادی موسوم به «بریکس» BRICS با محوریت «تقویت مشارکت با کیفیت بالای بریکس، آغاز دوره جدیدی برای توسعه جهانی» روز پنجشنبه به ریاست و میزبانی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین برگزار شد.

 

بریکس نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده‌ است.

 

بریکس یک ائتلاف فراقاره‌ای به شمار می‌آید که ساختاربندی جدیدی را برای اقتصاد و سیاست جهانی فراهم کرده است. به باور کارشناسان این ائتلاف قدرتمند جهانی بدون مشارکت اروپا و آمریکا تشکیل شده است و این ظرفیت را دارد تا صدایی قوی در مجامع و مباحث مهم اقتصادی و سیاسی بین المللی باشد و سیطره نظم مسلط فعلی را به چالش بکشد.

 

در سال‌های اخیر کشورهای برزیل، آلمان، ژاپن و هند خواستار بدست آوردن کرسی دائم در شورای امنیت شده‌اند.

 

شورای امنیت سازمان ملل متحد از پنج عضو دائم و ۱۰ عضو غیردائم تشکیل شده است.

 

پنج عضو دائم این شورا یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین از حق وتوی قطعنامه‌های این شورا برخوردارند.

 

این حق وتو بارها موجب به بن رسیدن تلاش‌ها برای حل مناقشات بین‌المللی شده است. از این رو بسیاری از کشورهای جهان خواستار اصلاح ساختار این نهاد شده‌اند.

مجارستان: تحریم‌های بیشتر علیه روسیه کارساز نیست/ اروپا بازنده این جنگ خواهد بود

یکی از دستیاران ارشد نخست وزیر مجارستان گفت که اتحادیه اروپا باید تحریم‌ها علیه روسیه را متوقف کند و به جای آن بر روی مسئله آتش‌بس و آغاز مذاکرات صلح متمرکز شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, غرب, مجارستان

وزیر دفاع سابق آمریکا؛ چین قادر است بدون حمله نظامی تایوان را به زانو در آورد

رابرت گیتس وزیر دفاع سابق آمریکا در اظهار نظری عنوان کرد، پکن بدون نیاز به حمله نظامی به تایوان قادر است این کشور را به زانو در آورد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

پکن: ناتو تلاش برای آغاز جنگ سرد جدید را متوقف کند

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از اظهارات تحریک‌آمیز و انتشار اطلاعات نادرست علیه پکن توسط ناتو، گفت این ائتلاف باید دست از تلاش برای آغاز یک جنگ سرد جدید را متوقف کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقیانوسیه, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, غرب, ناتو

چین جهت تقویت توانمندی خود در فضا، ماهواره «تیانشینگ-۱» را به فضا پرتاب کرد + فیلم

رسانه‌های چین خبر دادند، این کشور امروز چهارشنبه ماهواره آزمایشی «تیانشینگ-۱» (Tianxing-1) را با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, دانش, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, فیلم