ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

چین خواستار حل و فصل سیاسی موضوع شبه جزیره کره شد

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار امیدواری کرد همه طرف ها بتوانند پیش نویس قطعنامه پیشنهادی چین و روسیه در مورد شبه جزیره کره را مثبت و سازنده ارزیابی کنند و به طور مشترک برای پیشبرد حل و فصل سیاسی موضوع این منطقه تلاش کنند.

 

به گزارش ایرنا از شینهوا، «وانگ وِن بین» روز چهارشنبه در پکن افزود: چین و روسیه به طور مشترک هفته گذشته پیش نویس یک قطعنامه‌ درباره کره شمالی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردند.

 

وی خاطر نشان کرد که در حال حاضر، وضعیت شبه جزیره کره پیچیده و حساس است و روند حل و فصل سیاسی متوقف شده است.

 

او گفت: در چنین شرایطی، چین و روسیه به طور مشترک پیش نویس یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد کره شمالی را به منظور تحکیم جهت گیری صحیح حل و فصل سیاسی مسئله شبه جزیره و ایجاد شرایط برای آغاز گفت وگو همه طرف ها پیشنهاد کردند.

 

به گفته وی، کره شمالی در سال های اخیر اقدامات متعددی را برای کنار گذاشتن سلاح هسته‌ای خود انجام داده و نگرانی‌های مشروع این کشور نیز باید جدی گرفته شود و به آنها پاسخ داده شود.

 

در روزهای اخیر نشست های مختلفی میان سران و مقامات دفاعی و خارجه سه کشور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن با هدف بازگرداندن کره شمالی به میز مذاکره انجام شده است.

 

کره جنوبی اظهار امیدواری کرده بود با همکاری چین و امریکا بتواند پایان جنگ کره را اعلام کنند اما کره شمالی هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

چین خواستار انتقال فناوری تولید واکسن کرونا به‌کشورهای درحال توسعه شد

رئیس جمهوری چین با ایراد سخنانی در اجلاس گروه ۲۰ خواستار انتقال فناوری تولید واکسن ضد کرونا به کشورهای درحال توسعه شد.

ادامه

ایتالیا, جنوب اروپا, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, شرق آسیا, گزارش

آمریکا درحالی‌که بی‌سر و صدا رزمایش مشترک با کره جنوبی برگزار می‌کند، برنامه تسلیحاتی کره شمالی را محکوم می‌کند

خبرگزاری رویترز از آغاز بی سر و صدای رزمایش هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی خبر داد که در پی جدیدترین آزمایش تسلیحات کره شمالی و تلاش برای آوردن پیونگ یانگ به پای میز مذاکره صورت می‌گیرد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

گلوبال تایمز : آمریکا هیچ شانسی برای تغییر مسئله تایوان ندارد

روزنامه گلوبال تایمز پکن که منعکس کننده نظر محافل نظامی و سیاسی چین است، امروز (جمعه) در یادداشتی نوشت: تسای اینگ ون، رهبر تایوان و همه تجزیه طلبان این منطقه، با وجود حمایت آمریکا، مجازات خواهند شد.

ادامه

امریکا, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا, مقاله