چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

چین تمایلی به حضور در مذاکرات سه جانبه تسلیحاتی ندارد

چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، تمایلی به حضور در مذاکرات سه جانبه تسلیحاتی ندارد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهارنظر از سوی مقام‌های چینی پس از آن مطرح شد که واشنگتن از پکن خواست تا به این مذاکرات تسلیحات اتمی در مسکو ملحق شود.

 

ایالات متحده دو دور مذاکره با روسیه و با هدف کاهش سوءتفاهم ها درباره مسائل امنیتی حساس از زمان متوقف شدن توافق INF در سال گذشته میلادی برگزار کرده است.

 

واشنگتن گفته که پکن هم باید به مذاکرات ملحق شود.

 

اما سخنگوی وزارت خارجه چین دولت آمریکا را به بهانه تراشی برای کاهش و تغییر مسئولیت‌های خلع تسلیحات اتمی متهم می‌کند.

 

وی ادامه داد: چین تمایلی به شرکت در این مذاکرات ندارد.

 

واشنگتن درباره فقدان شفافیت درباره تسلیحات رو به رشد اتمی چین هشدار داده و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز تاکید کرده که هرگونه توافق تسلیحاتی جدید به حضور چین نیاز دارد.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین ادامه داد، پکن با زرادخانه تسلیحاتی بزرگ و پیشرفته خود در جهان باید با جدیت به مسئولیت های ویژه خود درباره خلع سلاح اتمی تحقق بخشد.

 

به گفته رابرت وود، سفیر آمریکا در کنفرانس خلع سلاح در ژنو، انتظار می‌رود زرادخانه اتمی چین در یک دهه دیگر دو برابر شود. او تاکید کرد: ما باید به این تهدید جدی علیه ثبات استراتژیک که فقدان شفافیت در گسترش زرادخانه اتمی چین است، رسیدگی کنیم.

 

واشنگتن و مسکو از توافق نیروهای اتمی میان برد مصوب ۱۹۸۷ موسوم به INF در اوت سال گذشته میلادی خارج شدند و این اقدام پس از آن صورت گرفت که دو طرف یکدیگر را به نقض این مفاد این توافق متهم کردند

روزنامه کره‌جنوبی: اعزام نظامی به تنگه هرمز، مشارکت در محاصره ایران است

یک روزنامه چاپ کره جنوبی با انتقاد از تصمیم دولت این کشور برای اعزام نظامی به آب‌های جنوبی ایران، گفت این کار خطر درگیری را افزایش داده و مشارکت در کارزار فشار آمریکا و محاصره ایران تلقی می‌شود.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی

کره شمالی به تعهدات تعلیق آزمایشات هسته‌ای پایان داد

مشاور هیات کره شمالی در سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد: به دلیل تحریم‌های وحشیانه آمریکا، پیونگ یانگ دیگر متعهد به متوقف کردن آزمایشات هسته‌ای و موشکی خود نیست.

ادامه

امریکا, تحریم, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی, ویتنام

سئول از اظهارات «بسیار نامناسب» سفیر واشنگتن انتقاد کرد/ امریکا مانع اصلی نزدیکی دو کره

یک مقام ارشد کره جنوبی سخنان سفیر واشنگتن در سئول درباره لزوم انجام مذاکرات کره جنوبی با آمریکا درباره طرح‌های مرتبط با کره شمالی را »بسیار نامناسب» خوانده است.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

پکن: مشارکت استراتژیک‌مان با روسیه، به سطحی عالی رسیده است

نخست‌وزیر چین با ارسال یک پیام ضمن تبریک گفتن به «میخائیل میشوستین» بابت انتخاب او به سمت نخست‌وزیری روسیه، از سطح عالی روابط استراتژیک دو کشور ابراز خرسندی کرده است.

ادامه

جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا