اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

چین بیانیه گروه ۷ را دخالت آشکار در امور داخلی خود دانسته محکوم کرد

چین امروز پنجشنبه بیانیه مشترک وزرای خارجه گروه ۷ را به شدت محکوم کرده و آن را دخالت آشکار در امور داخلی خود دانسته است.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز، چین بیانیه مشترک وزرای خارجه گروه ۷ را که در آن از تایوان حمایت کرده و پکن را قلدر و گردن کلفت توصیف کرده، به شدت محکوم نموده و آن را دخالت آشکار در امور داخلی اش ارزیابی کرده است.

 

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه گروه ۷ در این بیانیه که پس از نشست لندن منتشر شده، اعلام کردند: پکن ناقض حقوق بشر بوده و از نفوذ اقتصادی‌اش برای ارعاب و تهدید دیگران استفاده می‌کند.

 

وزرای خارجه گروه ۷ همچنین حمایت خود را از شرکت تایوان در نشست‌های سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده و نسبت به اقدامات یکجانبه‌ای که می‌تواند موجب تشدید تنش‌ها در تنگه تایوان شود، ابراز نگرانی کردند.

 

وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین در اظهاراتی گفت: بیانیه وزرای خارجه گروه ۷ اتهامات بی‌پایه و اساسی را مطرح کرده است که دخالت آشکار در امور داخلی چین به شمار می‌رود و پکن آن را به شدت محکوم می‌کند.

 

وی افزود: گروه ۷ باید اقدامات مشخص و قاطعی را برای رونق اقتصادی جهان اتخاذ و اجرا کند به جای آنکه موجب اختلال در اقتصاد جهانی شود.

 

چین بارها اعلام کرده است که تایوان بخشی از خاک این کشور به شمار می‌رود و مخالف حضور مستقل و رسمی تایوان در نشست‌های بین‌المللی است. چین طی ماه‌های اخیر فعالیت‌های نظامی‌اش در نزدیکی تایوان را افزایش داده است.

 

دولت تایوان نیز ضمن استقبال از بیانیه گروه ۷ اعلام کرده است که این برای نخستین بار است که وزرای خارجه گروه ۷ به این جزیره در بیانیه مشترک خود اشاره کرده اند.

 

دفتر ریاست جمهوری تایوان نیز از بیانیه گروه ۷ تشکر کرده است. خاویر چانگ سخنگوی رئیس جمهور تایوان در این باره گفت: تایوان همکاری و شراکت عمیق خود با کشورهای عضو گروه ۷ را حفظ خواهد کرد و به مشارکت مثبت خود در بهداشت جهانی و رفاه مردم و همین طور صلح و ثبات و رفاه منطقه هند-اقیانوسیه ادامه می‌دهد.

ژنرال آمریکایی؛ چین و روسیه می‌توانند ماهواره‌های آمریکا را مختل کنند

یک فرمانده نیروی فضایی آمریکا گفت، روسیه و چین مجهز به سلاح‌هایی هستند که قادر است ماهواره‌های آمریکا را مختل کرده و حسگرهای نوری ماهواره‌ها را کور کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

سیاست‌های راست‌گرایانه درحال نابودیِ اوکراین‌اند

رأی دهندگان کریمه، در مخالفت با دولت کودتا در کی‌یِف، با شرکت در یک همه‌پرسی، به‌ترک اوکراین و پیوستن دوباره به روسیه رأی می‌دهند که موجب خشم ناتو شده است.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, المان, امریکا, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, دیدگاه, روسیه, فاشیسم, مقاله, ناتو

هشدار مدیر سابق پنتاگون درباره پرونده “یوفوها” و بزرگترین شکست اطلاعاتی آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر

یکی از مدیران سابق پنتاگون هشدار داده که موضوع مشاهده اشیاء ناشناخته در آسمان آمریکا می‌تواند به معنی برتری قدرت نظامی کشورهایی مانند چین و روسیه در برابر ارتش آمریکا باشد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, دانش, روسیه

تحول نظامی و استراتژیک روسیه و چین و تغییر در موازنه‌های قدرت

یک تحلیلگر مسایل منطقه‌ای به مهم‌ترین عامل پشت‌پرده امتیازدهی‌های اخیر آمریکا به ایران و خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان پرداخت.

ادامه

اتحاد شوروی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, فرانسه, کره شمالی, مقاله